2025-02-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Ja fy fan det är först nu man faktiskt kan ta in hur jävla sjukt detta var. Svårt att greppa av rubriker i tidningen.
Han gjorde rätt i att ställa sig på handfatet risken är stor att han dragit ett par skott genom dörren.

Enda jag kunde tänka på när han stod där var om skiten skulle hålla.
Hade jag varit i hans sits hade jag bara väntat på att han skulle skjuta upp dörren, usch vilken panik..
Undra hur man själv blir i sådana situationer, man hoppas ju att man blir som den där killen!
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Han hatade väl alla människor.

Jag tror att han var helt likgiltig till andra människor. Likgiltig till hela samhället och likgiltig till sin familj.
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Han hatade väl alla människor.

Det är väl precis det här som polisen nu försöker ta reda på.
Citera
2025-02-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolloliten
Vet inte om han hatade människor men hade hade inget behov av att träffa eller prata med andra.

Kände du honom alltså?
Citera
2025-02-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag tror att han var helt likgiltig till andra människor. Likgiltig till hela samhället och likgiltig till sin familj.

Jävla bök av en likgiltig typ. Varför inte bara skjuta sig själv där i lägenheten?
Citera
2025-02-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

https://www.sverigesradio.se/artikel/polisen-offren-verkade-vara-slumpmassigt-valda

Nu har polisen redat en vecka med alla beslag.
Man pratar om att det sker förberedelser under 2025, så det här är mest snabbt påkommet men förmodligen hyfsat enträget - Han kan inte mått bra från årsskiftet.
Snabbheten i planen kommer givetvis ge att han ej sopat igen elektroniska spår, det som finns kommer hittas men det är väl troligt att det inte kommer säga något.
Förmodligen helt i synk med att han fick beskedet om indragen ersättning. När det kommer fram datum kring det beslutet så tippar jag att förberedelserna ligger som ett pärlband från den dagen och framåt.
Citera
2025-02-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Han valde slumpmässigt ut folk som såg ut som invandrare på olika platser i skolan, precis som polisen nu sagt. Folk pratar om en svensk lärare men som hade svart hår, matematik lärare som kunde tas för invandrare i Rickards ögon. Sen var det en bosnisk tjej också. Motivet är rasitiskt. Motivet kan också vara hämnd för indragna betyg, bråk med socialen, krav på att kanske bli godkänd i flera av de andra ämnen han behövda få godkänt i, för att behålla bidraget.
Du har uppenbart inte sett offren. Två är svenskar och tre ser ut som helsvenskar. Svensken har inte svart hår. Det är mörkbrunt. Du ska inte lyssna på vad blattar och kommunister säger. För dom LJUGER så fort dom öppnar munnen.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Breivik hatade invandrare och mördade många etniskt norska barn. Svårt att se det som rationellt.
Tvärtom var Breivik, på sitt eget knäppa vis superrationell. De etniskt norska barn han mördade skulle bli morgondagens arbeiderpartipolitiker, och således släppa in ännu fler utomeuropeiska invandrare.

Sen tror jag inte att det är det minsta intellektuellt fruktbart att jämföra RA med Breivik. Breivik var en fantast som fantiserade ihop en hel alternativ verklighet, en verklighet där det norska folket - om inte på en gång, så snart - skulle se visdomen i hans tankar och sluta honom till sitt bröst. RA är, för allt vad vi kan begripa, bara en random skolskjutare, vars främsta kännetecken är hans, i sig lätt förklarade, överårighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Att han valde ut offer slumpmässigt betyder bara att han sköt på allt som rörde sig. Han sköt 50 skott och träffade 15 av dessa.
Hans träffprocent var något över 25%. Jag vet inte om det är bra eller dåligt med tanke på att målen var rörliga.
Det är en okej träffbild för en normal person med grundläggande skjutkunskap. Värdelös för mig.
Men hur vet du att han träffade 15? Han kan ha träffat 49 lika väl. Eller alla 50. Väldigt svårt att tro att polisen gått ut med träffar. Varför förutsätter du att varje individ fått ett skott var? Det låter mycket osannolikt.
Citera
2025-02-11, 19:27
Medlem
Mindbusinesss avatar
– Vi ser att det är enstöring som inte har särskilt många sociala kontakter, som på något sätt är isolerad. Vi är intresserade av att få in mer uppgifter om det är någon som har haft kontakt med honom, som kan berika vår lägesbild och profil över den här personen, säger Hallgren till radion.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/polisen-offren-verkar-slumpmassigt-utvlada/
Citera
2025-02-11, 19:27
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Hade han varit det hade ju detta aldrig hänt.
Citera
2025-02-11, 19:28
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
För oss som har sett alla klipp med Markus Allard, från kommunfullmäktige (eller vafan det heter) där han stångar sig blodig mot lobotomerade väderkvarnar, så hade åtminstone jag blivit väldigt förvånad om de styrande i Örebro kommun hade gjort något rätt. De verkar sakna den genen…

Kommunen vill skydda sina egna, om GM fått avslag på försörjningsstöd, utan saklig grund, ligger de risigt till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in