2025-02-11, 21:14
Medlem
Rimners avatar
Tror riktigt många av hans röstare börjar kika runt lite extra nu när han sa:
"Åkesson: Jag tror få tycker Rambo-vapen är rimligt i jakt" - https://www.sverigesradio.se/artikel/akesson-efter-richard-jomshofs-avhopp-besviken

Snacka om noll gräsrotskontakt.
Hur har det förresten gått med paradigmskiftet vad gäller invandringen? Sossarna i Danmark drog ner det till under 900.

Vad i hela friden ska man rösta på nu? Är det sista "oppositions"partiet dött? Landsflykt enda alternativet eller kommer någon med en uppstickare?
Citera
2025-02-11, 21:18
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Den stora massan av sd:s väljare skiter nog i hur vida AR-15 är lagliga eller inte.
Rösta du på nåt annat, kommer nog inte märkas i långa loppet.
Citera
2025-02-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
"Åkesson: Jag tror få tycker Rambo-vapen är rimligt i jakt" - https://www.sverigesradio.se/artikel/akesson-efter-richard-jomshofs-avhopp-besviken

Hur har det förresten gått med paradigmskiftet vad gäller invandringen? Sossarna i Danmark drog ner det till under 900.

Vad i hela friden ska man rösta på nu? Är det sista "oppositions"partiet dött? Landsflykt enda alternativet eller kommer någon med en uppstickare?
Jag känner så här .ok om det bara hade handlat om detta vapens vara eller icke vara, Nu handlar det om så mycket mer som SD dravlat bort. Det borde finnas guldläge för tex Markus Allard med flera att slå sig samamman och järnet och skapa ett allternativ. För mig lär det bli soffan för första gången i nästa val om inget drastiskt händer
Citera
2025-02-11, 21:27
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2025-02-11, 21:28
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Jag känner så här .ok om det bara hade handlat om detta vapens vara eller icke vara, Nu handlar det om så mycket mer som SD dravlat bort. Det borde finnas guldläge för tex Markus Allard med flera att slå sig samamman och järnet och skapa ett allternativ. För mig lär det bli soffan för första gången i nästa val om inget drastiskt händer

Att satsa på soffan är det dummaste du kan göra, det ger MP och resten av oppositionen öppet mål för dessa människor går till valurnan. Ju fler högerväljare som väljer soffan, ju mer blir varje vänsterröst värd.

Så vad du än gör, gå och rösta om du så lägger din röst på SD, M eller KD skiter jag i bara du går till valstugan.
Citera
2025-02-11, 21:29
Medlem
Rösta på sossarna och fortsätt gnäll bara. De tar iallafall till sig kritik och anpassar sig efter vad folket vill och tycker.
Senast redigerad av Sierra.Leon3 2025-02-11 kl. 21:31.
Citera
2025-02-11, 21:32
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:

Du kan rösta blankt i nästa val för det är ändå kört. SD har varit en majoritet bland röstarna i årtionden för att sedan blivit utstängda ur en potentiell regering.
Citera
2025-02-11, 21:32
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Sossarna i Danmark drog ner det till under 900.

Nu ljuger du.

Citat:

SD kommer delas i två, där majoriteten av SD är de som är bra, dvs Jomshof och majoriteten av partiet.
Citera
2025-02-11, 21:34
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Den stora massan av sd:s väljare skiter nog i hur vida AR-15 är lagliga eller inte.
Rösta du på nåt annat, kommer nog inte märkas i långa loppet.

Jag tror du, och Åkesson, har riktigt fel. SD har länge ridit på att vara folkligt. För det svenska. Och där är jakt en riktigt stor del. Det är lika självklart att jaga vilt på hösten som att ha ett potatisland.

Åsså hoppas vipps ska dom börja ta jaktvapnen av folk? Spelar ingen som helst roll att det är just ett visst amerikanskt märke, det är saken i sig.
Går hur bra som helst att 3d-printa ut en plastig utbytesstock till den där tumhålsstocken i valnöt för den som vill. Det är inte det som är grejen. Det är sveket.

Hur gick det nu med invandringsreformen? Vilka mer löften har ni svikit?
Citera
2025-02-11, 21:35
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nu ljuger du.

SD kommer delas i två, där majoriteten av SD är de som är bra, dvs Jomshof och majoriteten av partiet.

Vänligen rätta mig.
Citera
2025-02-11, 21:39
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Vänligen rätta mig.

Enligt Danmarks egen statistik invandrare 83 000 personer till Danmark förra året.
https://www.dst.dk/da/Statistik/emner/borgere/flytninger/ind-og-udvandring
Citera
2025-02-11, 21:42
Medlem
Baisianuss avatar
Folk måste sluta tro att deras röst gör någon skillnad. Parlamentarisk demokrati är en chimär och makt korrumperar. Alla som får lukta på feta löner och fina middagar kommer att göra vadsomhelst för att inte mista dessa förmåner. Även sälja ut sina ideal. Åkesson är inget undantag. Det spelar alltså ingen roll vad man röstar på eller ens om man röstar, utfallet blir likadant ändå. Hade jag vetat då vad jag vet idag hade jag inte kastat bort tjugo år på att intressera mig för politik. Det är totalt bortkastat.

Släng röstkorten och vägra ta del i skådespelet. Demokrati är bara diktatur i förklädnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in