2025-02-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolloliten
Det vi vet;
Gärningsmannen kom till skolan, bytte om.
Han väljer en klass som skall gå till matsalen och bestämmer sig för att döda dessa. Huruvida han hade tänkt ut just detta gäng eller om det var tillfället som avgjorde.

Samtidigt som de flesta skotten sköts fastnade en rullstolsbunden i en av entrédörrarna och fick ”slitas” loss och släpas till närmsta byggnad(ej in i byggnaden som gärningsmannen var i).

Gärningsmannen sköt 15 personer som vi vet om. Blandad etnicitet, endast en av dessa hade hijab. Flera var svenskar och även andra nationaliteter som såg svenska ut.
Kvinnorna var lite äldre(hemskt att en 40åring kallas äldre, men, men).
Eftersom det var en klass så pluggade allt till uska.
Vissa av dem pluggade alltså in behörighet samtidigt som de jobbade därav de försvunna medarbetarna.

Det var väl strax efter lunch?.. vissa hade ju precis börjat lektionerna. En tjej hade matteprov andra hade uska .. verkad vara olika lektioner.
Citera
2025-02-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghostfriend01
Ingen av offren jobbade ju på Soc, så vad fick Aftonbladet det spåret ifrån, och varför gick Soc i Örebro ut med att folk från dom saknades?

De där var väldigt konstigt av Aftonbladet ang soc, undra om dom bara gick på rykten?

Var det inte Aftonbladet som kontaktade gärningsmannens pappa innan polisen varit där?
Citera
2025-02-11, 17:18
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benji86
Finns inga tecken på något som tyder på koppling till Socialtjänsten, det är aftonbladet och polisen som drar med teorier utan som helst betäckning eller bevis.
Nej, Polisen sa nyss i Studio P1 och de utgår från hans länk till skolan och offren var slumpmässigt utvalda.
Citera
2025-02-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det var väl strax efter lunch?.. vissa hade ju precis börjat lektionerna. En tjej hade matteprov andra hade uska .. verkad vara olika lektioner.

Så klart, på väg tillbaka/i korridoren.
Omprov kan göras samtidigt som de andra har lektion. Sedan kan vissa läst upp olika ämnen samtidigt för behörighets skull.
Citera
2025-02-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Nej, Polisen sa nyss i Studio P1 och de utgår från hans länk till skolan och offren var slumpmässigt utvalda.

Senast jag hörde sa polisen de inte utesluter hat mot invandrare. Det erkände att dom dragit förhastade slutsatser.
Citera
2025-02-11, 17:25
Bannlyst
Citat:

Vittnen som påstod att han skonade vissa, har dom gått upp i rök?
Citera
2025-02-11, 17:27
Medlem
Citat:

Intressant.
Frågan är varför nån som bor i Örebro, väljer just den skolan genom slumpen?
Det finns många ställen att göra större skada på, om det nu är det man är ute efter.

Jag tror mig inte kunna/veta mer än polisen, men det låter lite märkligt att han skulle hamna där genom slumpen.

Det de antagligen menar är väl att de inte har hittat något än, som pekar på varför han valde just den skolan?
Citera
2025-02-11, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Senast jag hörde sa polisen de inte utesluter hat mot invandrare. Det erkände att dom dragit förhastade slutsatser.

Det vore väl dumt att utesluta ett alternativ som man inte lyckats utreda klart. Klart att det kan vara så.
Citera
2025-02-11, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Precis kollat klart fullständiga videon av killen som filmade sig själv i en låst toalett. Man kan höra kvinnor skrik i videon, så jävla hemsk. Varje person som har empati för GM borde se den här videon.

https://www.youtube.com/watch?v=Tl8sAzhGqoE

Nej det var bland det värsta jag sett. Fruktansvärt.
Ber av hela mitt hjärta för offren. Helt obegriplig grymhet. Då hör jag ändå till dem som vill försöka förstå.
Citera
2025-02-11, 17:31
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Intressant.
Frågan är varför nån som bor i Örebro, väljer just den skolan genom slumpen?
Det finns många ställen att göra större skada på, om det nu är det man är ute efter.

Jag tror mig inte kunna/veta mer än polisen, men det låter lite märkligt att han skulle hamna där genom slumpen.

Det de antagligen menar är väl att de inte har hittat något än, som pekar på varför han valde just den skolan?

Här uttalar sig Leif GW om varför han tror att just den här komvux-skolan valdes av GM:

https://www.instagram.com/p/DF7pSmIiKEF/?igsh=MTdraWdpcmFsOGxiZg==
Citera
2025-02-11, 17:31
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostfriend01
Vittnen som påstod att han skonade vissa, har dom gått upp i rök?
Tja, Polisen har gjort 250 förhör, digital inhämtning, filmer,ljud,samtal etc.
Polisen har nog mer info än någon gissande användare här
Citera
2025-02-11, 17:32
Medlem
Citat:

Ja från hans bostad så finns det andra skolor på närmare avstånd, så kopplingen, att han gått på denna skola och vid flera tillfällen försökt läsa upp matte betyget är en rimlig koppling.

Vet vi om han fick anpassad studiegång utifrån sina diagnoser och problem? Den har man ju rätt till i grundskolan, vad gäller vid vuxen studier?

Var han irriterad på skolan pga att han inte fick stöd/lyckades läsa in matten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in