Flashback bygger pepparkakshus!
2025-02-09, 22:19
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte vid de sena avslutande av graviditeter inte i Sverige och inte i USA då sker detta antingen för att fostret har svåra fosterskador eller för att det inte längre mår bra i livmodern och då sker förlossning i hopp om att det går att rädda utanför livmodern i andra fall sker det för att mamman är svårt sjuk bla pga graviditeten

https://www.youtube.com/shorts/E8sc6do9fzI
Varför fortsätta ljuga om detta? Alla får en sen abort om dom vill och kvinnan ifrågasätts in alls och det är fullt friska bebisar, punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi vet redan om lagen och syftet med den, nu är det du som ska påvisa det ens skett.
Och du kommer ha stora problem, för jag sökt på detta en hel del och tyvärr för dig inte hittat ett enda fall.
Och det riktigt pinsamma är att du inte klarar av att påvisa att det faktiskt skett, visst är det roligt.

Och det går inte mörda redan dött foster, det är en teknisk OMÖJLIGHET.

Så ring då så slipper du undra. Annars lämna tråden som sagt, du bara spammar nonsens.
Citera
2025-02-10, 11:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Varför fortsätta ljuga om detta? Alla får en sen abort om dom vill och kvinnan ifrågasätts in alls och det är fullt friska bebisar, punkt.

Så ring då så slipper du undra. Annars lämna tråden som sagt, du bara spammar nonsens.
Det komiska jag berättat för dig hela tiden att lagen är just denna, är det så illa att du inte ens bryr dig om att läsa det du svarar på?
Och två på den, så går man till en läkare, och tre så kan du inte ens påvisa ett enda fall där man aborterat i 9:e månaden.
Och som jag sagt till dig många ggr redan(Om du hade underlåtit dig läsa.), det är att lagen är skapad på så vis att man kan rädda kvinnans liv.

Måste vara rätt jobbigt för dig och när du inte förstår saker och ting.
Och att aborter sker i dessa månader pga rädda det liv man kan rädda.
Och det är faktiskt rätt roligt och se hur du inbillar dig en sekreterare bestämmer om abort ska ske, det enda den gör är att lämna över till aktuell läkare och den pratade dom aldrig med.
Men det är lugnt, du lever för det som inte existerar och försöker inbilla dig själv att detta är ett problem.

Men du kan inte ens påvisa ett enda fall, och det är där det berättar att du redan vet om att detta är inget problem ens.
Och det är helt omöjligt att mörda ett dött foster, och missfall, ja, då behöver man ju inte ens göra något alls, för då är redan fostret ute.(Inte ens det visste du.)
Citera
2025-02-10, 16:40
Medlem
Citat:

Vad är det för trams den tokiga Abby eller vad hon heter har ett telefonnummer lätt tillgänglig och ringer för att fråga om hon kan boka in abort kring vecka 30 , lagen i USA , Sverige, Storbritannien osv tillåter inte abort efter viss vecka Storbritannien har v 24 men att avbryta graviditet av särskilda skäl är fortfarande tillåtit långt senare och det kallas abort även då trots att man gör det för att fostret håller på att dö i magen eller för att det är risk för mamman att dö om graviditeten fortsätter , i länder där abort inte tillåts dör mammor pga att fostret dödar henne
Citera
2025-02-10, 16:43
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Donald Trump värnar livet på ett sätt hans företrädare inte gjorde.

- Det kommer inte längre vara möjligt att resa till andra delstater för abort
- Den federala regeringen kommer inte längre att säkerställa tillgången på "abortläkemedel"
- Mexico City Policy återinförs, vilket innebär att organisationer utomlands som erbjuder eller nämner abort inte längre kommer att kunna få bistånd från USA
- USA återansluter sig till The Geneva Consensus Declaration, som undertecknats av 40 länder och dom deklarerar att abort inte är någon mänsklig rättighet.

Det här är mycket glädjande nyheter!

https://respektlivet.nu/nyhetsarkiv/...ekret-om-abort

https://en.wikipedia.org/wiki/Geneva...us_Declaration

Vad tycker ni andra?

När livet börjar är en gammal filosofisk fråga. Filosofiska frågor bör lämnas till den enskilde. De som vill göra abort och som vill utföra det, bör få göra det.
Citera
2025-02-11, 02:59
Medlem
Citat:
Du verkar väldigt förvirrad.

Mord är aldrig rätt.

Nej. Det är friska bebisar som mördas vid 99.9% av alla aborter så sluta svamla.
Siter korrekt aner ikke hvem som skrev avsnitt 2 men det underbygger din boble tekning.
Det er ikke drap når fosteret ikke er levedyktig
Citera
2025-02-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är svårt att bemöta det du skriver, för du verkar bara plocka slumpmässiga ord och skriva dem.
Det var inte tänkt att det ska uppfattas som något slumpmässigt som jag skriver.

Min poäng är att det oftast används som en förevändning att aborter skulle påminna om organdonation och att man ska få välja ifall någon vill förstöra sin kropp.
Samma personer som påstår det kan poängtera om att det är ingen rättighet för män att få barn. Avsikten är inte att det ska vara rättvist för alla eller att man ska kunna få alternativet att kunna förstöra sin kropp genom en abort eller organdonation, eller som man att kunna få barn som man. Syftet är att kvinnor ska få fler valmöjligheter på deras villkor.
Det är allstå ingen rättighet heller att få förstöra sin kropp genom en abort och det är ingen rättighet heller att få lämna blod eller organ till någon. Det är ingen rättighet till sex.
Med den logiken då borde ansvaret vara mer på kvinnor som blivit gravida och de män som gjort dessa kvinnor gravida än att andra människor måste lämna något organ om kvinnor som är gravida inte ska få göra en abort.
Inga kvinnor födds gravida. Alla friska personer pefödds naturligt med blod och organ.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-11 kl. 16:09. Anledning: .........
Citera
2025-02-11, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Oväntat att en man tar sig rätten att bestämma över kvinnors kroppar. Modernt och nyskapande!
Och du tycker det är helt okej när kvinnor har fler fördelar när det handlar om fortplantning jämfört med männen?
Att bestämma över någons kropp är inte när män blir lurade till att bli pappa mot sin vilja?
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-11 kl. 16:12. Anledning: Uppdatering
Citera
2025-02-11, 16:10
Medlem
Citat:
Det är svårt att bemöta det du skriver, för du verkar bara plocka slumpmässiga ord och skriva dem.
Du tycker det är okej när kvinnor får fördelar pågrund av biologin?
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-11 kl. 16:11. Anledning: ...
Citera
2025-02-11, 16:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Och du tycker det är helt okej när kvinnor har fler fördelar när det handlar om fortplantning jämfört med männen?
Att bestämma över någons kropp är inte när man blir lurade till att bli pappa mot sin vilja?

Det är en helt annan fråga som du gärna får starta en egen tråd om.
Citera
2025-02-11, 16:12
Citat:
Det var inte tänkt att det ska uppfattas som något slumpmässigt som jag skriver.

Min poäng är att det oftast används som en förevändning att aborter skulle påminna om organdonation och att man ska få välja ifall någon vill förstöra sin kropp.
Samma personer som påstår det kan poängtera om att det är ingen rättighet för män att få barn. Avsikten är inte att det ska vara rättvist för alla eller att man ska kunna få alternativet att kunna förstöra sin kropp genom en abort eller organdonation, eller som man att kunna få barn som man. Syftet är att kvinnor ska få fler valmöjligheter på deras villkor.
Det är allstå ingen rättighet heller att få förstöra sin kropp genom en abort och det är ingen rättighet heller att få lämna blod eller organ till någon. Det är ingen rättighet till sex.
Med den logiken då borde ansvaret vara mer på kvinnor som blivit gravida och de män som gjort dessa kvinnor gravida än att andra människor måste lämna något organ om kvinnor som är gravida inte ska få göra en abort.
Inga kvinnor födds gravida. Alla friska personer pefödds naturligt med blod och organ.
Jag har aldrig påstått att det skulle vara någon rättighet att donera blod, så jag vet inte varför du tjafsar om det.
Citera
2025-02-11, 16:15
Citat:
Du tycker det är okej när kvinnor får fördelar pågrund av biologin?
Ingen aning om vad du menar med det, för det tycker jag självfallet att det är helt ok. Jag har fördelen att jag kan stå upp och pissa, vilket tjejer inte har. Är det ok?
Citera
2025-02-11, 19:12
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att det skulle vara någon rättighet att donera blod, så jag vet inte varför du tjafsar om det.
Du tog ju upp om att man har inte rätt att få exempelvis blod av någon och därför ska kvinnor få göra en abort.
Man skulle lika väl kunna påstå då att det är ingen rättighet för någon att vara gravid eller få barn som man. Det är ingen rättighet att ha sex.
Du försökte vidra till att en graviditet påminner när någon behöver blod, inte att själva graviditeten i sig är ingen rättighet.
Eftersom det är ingen rättighet att få lämna blod, organ till någon eller få barn så blir det naturligt att kvinnor som är gravida har ett annat ansvar än andra.
Det är ingen rättighet att få kunna rädda andra genom organdonation, blod etc.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-02-11 kl. 19:18. Anledning: ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in