Citat:
Ursprungligen postat av
ZebranJanne
Sossarna kommer givetvis inte öka invandringen, dock kommer den sannolikt ligga kvar på samma nivå som den Kristersson för idag. Spelar som sagt ingen roll, vilka du röstar på så kommer invandringen ligga intakt. Moderata som sosseregeringar genom åren har haft samma invandringspolitik, dock sticker Reinfeldt ut som den som öppnade dammluckorna och sitt hjärta.
Du verkar ha noll koll på inrikespolitik. Blir svårt att diskutera när du har en så skev verklighetsuppfattning. Det är som sagt högern som i alla tider försämrat samhällsservice och välfärd till förmån för det privata. Läs på, orkar inte spilla tid på dig efter du är så dåligt insatt i politik och samhälle, även sett ur ett historiskt perspektiv.
Trevlig dag.
Intressant att du beskriver mig som att jag har "noll koll" bara för att jag inte håller med dig i din politiska verklighetsbeskrivning. Inget tungt argument direkt... Men ja, vi har nog skild uppfattning om mycket. Jag tror tex. inte att ännu högre skatter och tillväxt av offentliga sektorn löser några problem, snarare tvärtom.
Jag kan, i ett försök att någorlunda hålla mig till ämnet, tillägga att jag tycker att Jomshofs snabba sorti från sin roll i justitieutskottet var överraskande och överilat. Fast så här i efterhand var det nog lika bra som skedde.