2025-02-10, 22:02
Medlem
Libertarismuss avatar
Jag förstår Jomshof, helt klart. SD har verkligen blivit som en knähund sedan de fick inflytande.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Lite förvånad att han avgår för en sådan sak. RJ har väl inte varit någon stor jägarvän utan snarare lite vegan, mot pälsdjur och lite sådana mjuka frågor.

Tror inte att det handlar om något vurm för jakt utan snarare att han inte vill medverka till att driva igenom något som tycks vara förhastad symbolpolitik.

Sedan är väl frågan om Jomshof trivs med sin roll som ordförande i utskottet. Han tog ju en paus senast när han anmäldes för HMF, vilket förvisso kan ha varit enbart för anmälan men kanske var det även för att han egentligen inte vill sitta där.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Nja, så här gick det nog snarare till:

Jomshof: Jag kommer avgå om ni inte drar tillbaka detta förslag
Åkesson: Hej då

Åkesson borde ha avgått efter förra valet, nu kommer han köra partiet i diket.
Där är dom redan det handlar bara om att klamra sig fast vid grytorna likt alla
politiker. Pengarna på kontot och folket lider år ut och år in.
Med Jomshof förvinner kompetensen i SD.
Citera
2025-02-10, 22:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det är svårt att ens få vapenlicens idag. Du får inte ha något på dig i belastningsregistret, du måste vara totalt pålitlig i nykterhetsynpunkt och en väldans massa sjukdomar, handikapp och mediciner är också diskvalificerande bla.

Dessutom måste du ha en jägarexamen på det alt varit med i en sportskytteförening en längre tid och dessutom vara en aktiv medlem och hyfsad skytt på det.

Licenserna är inte på livstid längre utan är villkorade på 5 år och om pappa staten anser att du tex inte tävlar aktivt tex som sportskytt över den tiden så kan licenser återkallas.

Minsta brott eller ett och annat omhändertagande för fylla eller om du skulle bli sjuk eller handikappad så ryker licensen direkt.

Dessutom inga kulgevär med större magasin än femskottsmagasin och inga hagelvapen som rymmer mer än 2 patroner, undantaget den du kan ha laddad i loppet lagligt på en semiautomat plus då den extra kula du kan ladda i loppet på din studsare lagligt.

Dessutom total uppsyn vad det gäller vapenskåp osv och polisen kan inspektera ditt hem när som helst och brister det i säkerhetsrutinerna där så tar de bara med sig dina vapen och licensen återkallas.

För den absolut största delen av befolkningen är det extremt lätt att få vapenlicens i Sverige. Personligen så tog jag jägarexamen över en helg och sen var det inga problem att få licens.

Det är såklart helt rätt att folk med grova brott i bagaget eller som har historik av psykisk ohälsa inte får licens för skjutvapen.

Det är också givetvis helt rätt att vapen ska förvaras på ett säkert sätt i godkända vapenskåp i hemmet. Total idioti som i USA där folk har skarpladdade vapen under huvudkudden som de råkar skjuta frugan med i sömnen.
Citera
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Han startar nog nytt parti...

Kan han gå till MED? Verkar vara lite uppsida där senaste dagarna efter SDs klavertramp.
Citera
Medlem
Som något skrev:

En total jävla ickefråga i det större perspektivet.

Jag skiter fullständigt i jägare och deras vapen- och mordlustar.

Jägare är en väldigt oviktig del av befolkningen.
Citera
Medlem
Tycker det hela är ganska sjukt ...

Är själv för samma modell som Schweiz där i princip alla har en automatkarbin hemma, när hörde du senast om en skolskjutning i Schweiz?

Det är inte vapnen som är problemet ...
Politiker och dylikt som skapar ett sjukt splittrat samhälle med en osund kultur är problemet.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Och så gråter Sverigedemokraten!

Och här har jag röstat för SD för deras migrationspolitik och kriminalpolitik. Och så kommer det en sån här tomte och gråter för att det inte ska vara tillåtet för svenskar hur som helst att äga halvautomatiska vapen!

Gå hem till mamma och gråt ut, Richard Jomshof. Och snälla Svergiedemokrater: Fokusera på det som svenska folket vill ha, det vill säga, hårdare migrationslagar och kriminalpolitik.

Men lämna för herre jösses muskedundret hemma. Eller rättare sagt, lämna in det till polisen!
Du är ju tyvärr helt tappad. De enda hårdare vapenlagar kommer att drabba är hederliga, etniska svenskar. Eller tror du på allvar att Mohammed i orten kommer att bry sig?
Citera
Medlem
Separatistens avatar
Richard Jomshof ska ha all heder!

För mig är SD historia efter detta, även om jag kommer detaljstudera hur det blir till slut.

Partier som säger och lovar en sak, och sedan röstar tvärtemot har jag väldigt låg tolerans mot.
Citera
2025-02-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Kan han gå till MED? Verkar vara lite uppsida där senaste dagarna efter SDs klavertramp.

Jag tror han vill leda och bestämma så nytt parti är rätt väg.
Citera
2025-02-10, 22:05
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
När det gäller gängkriminella och invandringen så ska det utredas i decennier, men när man får tillfälle att straffa laglydiga Svenskar .... Då! tar det bara ett par dagar ...

Hyckleriet är så genomskinligt, och jag tror SD behöver ett mirakel efter att Jomshof avgått ...

Det där var en bra poäng. varför inte begrava frågan i ytterligare en utredning. Det är så M brukar göra med alla SD:s hjärtefrågor.
Citera
2025-02-10, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Och så gråter Sverigedemokraten!

Och här har jag röstat för SD för deras migrationspolitik och kriminalpolitik. Och så kommer det en sån här tomte och gråter för att det inte ska vara tillåtet för svenskar hur som helst att äga halvautomatiska vapen!

Gå hem till mamma och gråt ut, Richard Jomshof. Och snälla Svergiedemokrater: Fokusera på det som svenska folket vill ha, det vill säga, hårdare migrationslagar och kriminalpolitik.

Men lämna för herre jösses muskedundret hemma. Eller rättare sagt, lämna in det till polisen!
Du missar hela poängen. Det SD gör är att göra tvärt emot vad de lovat. Om de gör så här med vapenfrågor kommer de agera å det kraftigaste för att öka invandringen sekunden deras utländska uppdragsgivare ger den ordern. SD har blivit lika korrupta som etablissemangspartierna.
Bli inte förvånad om de snart skickar en representant till WEFs möten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in