Citat:
Man behöver inte vara raketforskare för att fatta det. Föräldrarna är täta, så antyds det iaf i rapporteringen kring massmordet. Har man ekonomi till det så varför inte bjuda med vuxna barnen på lyxig familjesemester utomlands. Och stötta ekonomiskt om något barn inte har det så fett. Och ta med till skjutbanan så det kommer ut någon gång, roligt det finns något som intresserar. För det är väl ungefär det man kan göra som närstående till personen som inte finner sin plats i samhället. Tyvärr tror jag "stackars Rickard" besvarade denna omtanke med att bli bortskämd. Stackars Rickard får vi ta det så försiktigt med, inga krav får vi eller samhället ställa på honom, han kan inte jobba. Han är sååå känslig. Något slående är hur tom blicken är också vid exotiska resmål, finns liksom ingen hemma bakom ögonen. En hubot.
Ja, mycket tyder på att föräldrarna badar i pengar. Många diskussioner handlar om att samhället inte har tagit sitt ansvar, men var är föräldrarnas ansvar? Jag tycker det är läge att fråga ut mor och far varför de tyckte det var en bra att deras idiotiska psykopat-barn hade tillgång till vapen. Som jag ser på saken så är föräldrarna delvis skyldiga till detta dåd. Vem ska reagera på att något inte står rätt till om inte mördarens föräldrar? De har garanterat vetat att han har haft tillgång till vapen.
Polisen har redan ställt alla frågor som tänkas kan, men vi i samhället behöver få veta exakt hur detta utspelat sig. Jag vill inte kasta första stenen, men jag är väldigt skeptisk till att GMs föräldrar har agerat på rätt sätt. Fram med alla korten på bordet nu.