2025-02-11, 03:19
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Man behöver inte vara raketforskare för att fatta det. Föräldrarna är täta, så antyds det iaf i rapporteringen kring massmordet. Har man ekonomi till det så varför inte bjuda med vuxna barnen på lyxig familjesemester utomlands. Och stötta ekonomiskt om något barn inte har det så fett. Och ta med till skjutbanan så det kommer ut någon gång, roligt det finns något som intresserar. För det är väl ungefär det man kan göra som närstående till personen som inte finner sin plats i samhället. Tyvärr tror jag "stackars Rickard" besvarade denna omtanke med att bli bortskämd. Stackars Rickard får vi ta det så försiktigt med, inga krav får vi eller samhället ställa på honom, han kan inte jobba. Han är sååå känslig. Något slående är hur tom blicken är också vid exotiska resmål, finns liksom ingen hemma bakom ögonen. En hubot.

Ja, mycket tyder på att föräldrarna badar i pengar. Många diskussioner handlar om att samhället inte har tagit sitt ansvar, men var är föräldrarnas ansvar? Jag tycker det är läge att fråga ut mor och far varför de tyckte det var en bra att deras idiotiska psykopat-barn hade tillgång till vapen. Som jag ser på saken så är föräldrarna delvis skyldiga till detta dåd. Vem ska reagera på att något inte står rätt till om inte mördarens föräldrar? De har garanterat vetat att han har haft tillgång till vapen.

Polisen har redan ställt alla frågor som tänkas kan, men vi i samhället behöver få veta exakt hur detta utspelat sig. Jag vill inte kasta första stenen, men jag är väldigt skeptisk till att GMs föräldrar har agerat på rätt sätt. Fram med alla korten på bordet nu.
Citera
2025-02-11, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turfader
För inte rätt för pengarna det stämmer inte cyklar han runt med ett jaktvapen eller?
Det kostar för mycket. kör han moped eller bil då måste han vara ganska välkänd bland jakt affär och ortens grabb.

Aktivitetsersättning ger för lite pengar

Men fattar du inte ditt jävla liggsår att han har fått pengar av sina föräldrar?
Hur fan har du lyckats bli så jävla korkad att du inte fattar sådana enkla saker?
Citera
2025-02-11, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Men fattar du inte ditt jävla liggsår att han har fått pengar av sina föräldrar?
Vet du att han har fått pengar av föräldrarna? Hur vet du det? Är det något som framkommit?

Av det som framgår har han nolltaxerat i flera år, men jag tror det är så att ekonomiskt bistånd inte syns i deklarationen. Alltså att man kan nolltaxera om man får sånt, eller andra bidrag. Han behöver i så fall inte fått något från sin mor och far.

Lever man snålt så har man råd med en resa någon gång ibland.

Så han kanske helt enkelt levt på bidrag, utan något från föräldrarna.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-02-11 kl. 04:50.
Citera
2025-02-11, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Och köper vapen till en aspie, autism och efterbliven son. Bästa päron 👍🏼
Okej, så vi snackar inte om resor utan om vapnen nu.
Du är helt bakom flötet.
Du som sa att hans päron skulle fängslas för dom bjöd sin son på resor. Inte ett smack om vapnen.
Citera
2025-02-11, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vet du att han har fått pengar av föräldrarna? Hur vet du det? Är det något som framkommit?

Av det som framgår har han nolltaxerat i flera år, men jag tror det är så att ekonomiskt bistånd inte syns i deklarationen. Alltså att man kan nolltaxera om man får sånt, eller andra bidrag. Han behöver i så fall inte fått något från sin mor och far.

Lever man snålt så har man råd med en resa någon gång ibland.

Så han kanske helt enkelt levt på bidrag, utan något från föräldrarna.
Så är det, allt som går under benämningen bidrag från det offentliga, är det ingen skatt
på.
Citera
2025-02-11, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Hur fan har du lyckats bli så jävla korkad att du inte fattar sådana enkla saker?

Hur vet du det?

En sak är att säkerhets tjänsten och polisen har haft och vet om när dessa saker sker dom släpper bara det för att den politiska agendan stämmer in. Eller tror du säkerhetstjänsten fikar?
Citera
2025-02-11, 09:41
Bannlyst
Säkerhets tjänsten vet om när hur vad hur många vapen hur mycket ammo och allt om gärningsmannen.
Varför dom sitter inte och fikar precis
Citera
2025-02-11, 10:54
Medlem
rex144s avatar
Han avskydde skolan men var ändå påläst vad gäller utförande av massmord.
Det att han startade en brand försvårade enormt polisens insats.

De flesta som utför sådana massmord och vill dö på plats brukar inte starta bränder utan skjuter så många de kan för att sedan ta sitt liv eller dö av polisens kulor.

Branden var en avledningsmanöver som gav honom mer tid till att döda och i initialstadiet kanske även fly från platsen i kaoset.

Tänk om han var maskerad... och hade en skyddoverall på sig av gummi, med gummihandskar, skoskydd, något liknande https://www.witre.se/sv/wsw/skyddsov...RoCjREQAvD_BwE

Han skulle kunna utföra massmordet med en insmugglad rysk k-pist , sedan starta branden ,ta av sig gummidräkten och masken och bränna allt.
Sedan springa ut från skolan och säga att han var där på besök, ville återuppta sina studier när helvetet bröt lös.
Senast redigerad av rex144 2025-02-11 kl. 11:06.
Citera
2025-02-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Han avskydde skolan men var ändå påläst vad gäller utförande av massmord.
Det att han startade en brand försvårade enormt polisens insats.

De flesta som utför sådana massmord och vill dö på plats brukar inte starta bränder utan skjuter så många de kan för att sedan ta sitt liv eller dö av polisens kulor.

Branden var en avledningsmanöver som gav honom mer tid till att döda och i initialstadiet kanske även fly från platsen i kaoset.

Tänk om han var maskerad... och hade en skyddoverall på sig av gummi, med gummihandskar, skoskydd, något liknande https://www.witre.se/sv/wsw/skyddsov...RoCjREQAvD_BwE

Han skulle kunna utföra massmordet med en insmugglad rysk k-pist , sedan starta branden ,ta av sig gummidräkten och masken och bränna allt.
Sedan springa ut från skolan och säga att han var där på besök, ville återuppta sina studier när helvetet bröt lös.

Han kunde sagt att han var ett av offren. För det var han ju.
Citera
2025-02-11, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ja, mycket tyder på att föräldrarna badar i pengar. Många diskussioner handlar om att samhället inte har tagit sitt ansvar, men var är föräldrarnas ansvar? Jag tycker det är läge att fråga ut mor och far varför de tyckte det var en bra att deras idiotiska psykopat-barn hade tillgång till vapen. Som jag ser på saken så är föräldrarna delvis skyldiga till detta dåd. Vem ska reagera på att något inte står rätt till om inte mördarens föräldrar? De har garanterat vetat att han har haft tillgång till vapen.

Polisen har redan ställt alla frågor som tänkas kan, men vi i samhället behöver få veta exakt hur detta utspelat sig. Jag vill inte kasta första stenen, men jag är väldigt skeptisk till att GMs föräldrar har agerat på rätt sätt. Fram med alla korten på bordet nu.

Det är en viktig fråga, även om jag tycker oerhört synd om hans föräldrar. Var de så naiva att de inte alls anade att R kunde bli farlig för andra? Hans intresse för skjutvapen och svårigheter i övrigt, en farlig kombination. Och att fostra en pojke i att det är ok att döda djur, ja det skapar en känslokyla.
Citera
2025-02-11, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo kan har ärvt vapen också. Behöver inte varit inhandlade av honom. Någon dött och gett om vapnen. Krävs bara en helg att skaffa jägarlicens för att kunna få dom.
Så du skaffade jägarlicens på en helg? I ett cornflakespaket isåfall.
Citera
2025-02-11, 13:59
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revlistom2905
Så du skaffade jägarlicens på en helg? I ett cornflakespaket isåfall.

Finns drösvis med sådana Corn Flakespaket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in