2025-02-11, 00:31
Medlem
landbandys avatar
Hörrni ,
Vad heter de där på nätet som anser att ingen människa är värd att leva ,livet är inte värdefullt alls så de anordnar att döda någon här och någon där .

Har stått om detta i en tråd härinne .

En äldre man blev knivad och någon kvinna med hund på promenad på kvällen .

Kan han ha läst in sig på deras sida månntro ?

( Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2025-02-11 kl. 00:33.
Citera
2025-02-11, 00:32
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hörrni ,
Vad heter de där på nätet som anser att ingen människa är värd att leva ,livet är inte värdefullt alls så de anordnar att skjuta ihjäl någon här och någon där .

Har stått om detta i en tråd härinne .

En äldre man blev knivad och någon kvinna med hund på promenad på kvällen .

Kan han ha läst in sig på deras sida månntro ?

( Spekulation)
Kan han ha läst nyhetsartiklar om svartskallar och niggers som i 10 års tid har sprängt och beskjutit människor i hans älskade Sverige kanske? Bägaren kanske rann över?
Citera
2025-02-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
https://youtu.be/Tl8sAzhGqoE?si=sVtM6IdjUf75UhoW&t=640

Är det regionala insatsstyrkan eller NI som klivit in vid tidpunkten i klippet?
Varför ber han personen öppna när man inom PDV-utbildning får lära sig att aldrig öppna för någon, oavsett om personen utanför säger att denne är "polis". Breivik skrek ju att han var polis etc.

Mannen på toa hör ju att det slutat skjuta och hör diskussionerna som poliserna har där ute. + Måste man tänka på att dessa 15 min inte är inspelat samma stund. Så det kan ha varit tyst länge och sen hör han poliserna.
Citera
2025-02-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Nej, jag har skrivit flera gånger att jag hoppas att dådet inte är rasistiskt. Men för stunden ser jag det som det mer troliga.
Gör det någon skillnad?

Om GMs motiv skulle vara delvis rasism -delvis då hans misslyckade studier och avslag knappast saknar betydelse i sammanhanget- förändras något jämfört mot om det inte var det? Jag upplever frågan som väldigt viktig i sammanhanget av att man vill se det som ett våldsdåd av rasistisk grund.

Jag får erkänna att jag förr aldrig läste nyheter och helt skippade de största. Jag var tvungen att googla Breiviks namn flera gånger för att jag inte skulle glömma bort det. Men han skrev manifest och hela köret vad jag förstått och i det hade han starka politiska åsikter som gör det till terrorism? 11 september var riktat mot USA politik. Jag såg massmordet på Nya Zeeland live medan det skedde och det var otroligt hemskt att se. Det var otroligt svårt att inte gripas av fasa, medlidande och sorg medan han härjade runt. Tydligt rasistist islamofobiskt motiv. Men Rickard Andersson, om vi plockar bort den påstådda rasistiska motivbilden- försvinner motivet och drivkraften i det här våldsdådet?

Kan vi genom mer antirasism påverka killar som honom att isåfall inte bli rasister och på så vis ha löst situationen så att inga fler Rickard Anderssons begår massmord efter att ha varit isolerade sedan mellanstadiet, sakna insatser, inkoms och bara har sina vapen och jägarexamen kvar att luta sig mot?

Är kärnfrågan den svåra rasismen i det svenska samhället och bland svenskar eller är frågan en lite samhället ser mäns psykiska problem som riktiga problem . För om det inte är ett problem behöver i inte lösa det och då är problemet "rasismen" som då ska ha fokus. Inte killar som gärningsmannen utan deras kanske enda sociala sammanhang som något som gör dem onda. Inte att total avsaknad av emotionell koppling till andra bör underlätta drastiskt att se människor som djur och mörda dem.

Man påstår t.ex att han bara sköt religiösa elever men om bara en bar slöja så visste han i jämförelse knappast hur de andra ställde sig till religion.

Så frågan är om eventuell rasism verkligen är problemet kring en person som sannolikt hatade alla människor. För finns det minsta underlag på att han tyckte om andra människor utöver hans egen familj? Vilket vi inte heller vet relationerna till då det oftast är konflikter mellan en person med svårare psykisk ohälsa och familjemedlemmar och även vid autism och familjerelationer.
Citera
2025-02-11, 00:35
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo651
Mannen på toa hör ju att det slutat skjuta och hör diskussionerna som poliserna har där ute. + Måste man tänka på att dessa 15 min inte är inspelat samma stund. Så det kan ha varit tyst länge och sen hör han poliserna.
Fast polismannen som ber honom öppna dörren pratar riktigt konstigt. Nästan så man i första anseende tror att det är skytten, om inte andra poliser hade pratat. Riktigt oprofessionellt, särskilt om det nu var en "insatspolis inom eliten". Plus att det är bevisat i andra historiska händelser att man just "lurat" offren att man är en polis och att "faran är över", för att sedan döda dessa. Hur ska man som "toalettmannen" veta att det bara är en GM, och inte flera, som låtsas vara polis?
Senast redigerad av -Nigger- 2025-02-11 kl. 00:37.
Citera
2025-02-11, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
WOW!!
Vilken matcho kille du är då som vill framställa scenariot hur du själv skulle agerat och ”förberett dig” 🤪!
Kan du vänligen precisera dig mer exakt HUR du skulle ”agerat”???
Sparkat gärningsmannen i skrevet?

För det första ”forcerades inte dörren” till toaletten!
Denna hjälte som filmat låste självmant upp dörren när han FÖRSTOD att det defakto var polisen som kommit!
Han hörde nog tydligare vad som sades/hördes utanför toa-dörren än vad hans inspelning snappat upp så han var nog 99 % säker på att det faktiskt var polisen som bad honom öppna!
(Låtsas inte vara nån tuffing du inte är)!
Tror inte det finns många som kunnat agera lugnare och mer samlat än Hashem gjorde i denna situation!
Sekvenser av filmen - där han vänt kameran mot sig själv - kan man tydligt se skräcken och reaktionen i hans ögon när ytterligare skott brände av men trots det behöll han hela tiden lugnet!
Hashem’s video kommer bli/är redan en väldigt viktig pusselbit som redan hjälpt polisen en bra bit på väg om händelseförloppet i skolan.
En sann hjälte 🙏!

Han agerade smart när han gick upp på handfatet och jobbade med andnings-kontroll för att hålla paniken borta.
Citera
2025-02-11, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaktuskvarts
Vi undersköterskor läser inte matte i vår utbildning vad jag vet iaf.
Jo man läser sk. Läkemedelsmatte, i alla fall var det så när jag läste, iofs var det länge sen.
Citera
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Han agerade smart när han gick upp på handfatet och jobbade med andnings-kontroll för att hålla paniken borta.
Tänkte hela tiden "nu går handfatet sönder" och han åker i backen så skytten kommer dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Fast polismannen som ber honom öppna dörren pratar riktigt konstigt. Nästan så man i första anseende tror att det är skytten, om inte andra poliser hade pratat. Riktigt oprofessionellt, särskilt om det nu var en "insatspolis inom eliten".

Gärningsmannen hade nog inte pratat alls. Han hade skjutit 2 skott och gått därifrån. Som sagt har han nog följt poliserns ute tt så länge innan han öppna.
Citera
2025-02-11, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Är rätt övertygad det rör sig om invandrare som tappat det totalt.

Vad baserade du detta på? All statistik säger att det är en ensam vit man i sådana här situationer.
Citera
2025-02-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Oki.
Då måste han ju ha bestämt sig för att dö ; där på Risbergska ?
Tror du verkligen han någonsin planerade utföra dådet och sedan gå hem igen?
Citera
2025-02-11, 00:40
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Gärningsmannen hade nog inte pratat alls. Han hade skjutit 2 skott och gått därifrån. Som sagt har han nog följt poliserns ute tt så länge innan han öppna.
Breivik lurade ju sina offer om att han var polis. Så varför skulle de vara osannolikt här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in