Citat:
Självklart inte. När jag går och klipper mig så hyr jag frisörens tid en timme. Jag betalar en summa pengar i utbyte mot en tjänst. Per definition är det pengar som inte åker ned i ett svart hål.
Tvivlar jag på. Med tanke på all ränta du betalat, diverse underhålls- och driftkostnader, renoveringskostnader, alternativkostnader, avgifter m.m, så är min gissning att det hade varit bättre om du hyrde ditt boende och ägde investeringar som gav ett kassaflöde istället för att ha dem låsta i ditt boende.
Ja, vad du känslomässigt tycker och tänker är en annan sak. Om det gör dig glad över att äga ditt boende ska du naturligtvis göra detta.
Tvivlar jag på. Med tanke på all ränta du betalat, diverse underhålls- och driftkostnader, renoveringskostnader, alternativkostnader, avgifter m.m, så är min gissning att det hade varit bättre om du hyrde ditt boende och ägde investeringar som gav ett kassaflöde istället för att ha dem låsta i ditt boende.
Ja, vad du känslomässigt tycker och tänker är en annan sak. Om det gör dig glad över att äga ditt boende ska du naturligtvis göra detta.
Du får tvivla hur mycket du vill.
Någon ränta har jag inte betalat, inga renoverings kostnader men kommer självklart i framtiden.
Har låga driftkostnader fast jag bor i hus. Kassaflöde har jag så där behöver du inte oroa dig.
Pengar ska också användas och inte bara läggas på hög och sen vad andra väljer är helt upp till dom själva.
Vad är meningen med att spara om man inte kan unna sig saker samtidigt?
Att det är viktigare för vissa att pengarna hela tiden ska generera ännu mer pengar har jag förstått.
För mig låter det livet förbannat tråkigt.
Jag har pengar så jag klarar mig och oroar mig inte överhuvudtaget när pensionen kommer.
Varför ska jag då jaga pengar när jag inte behöver?
Finns viktigare saker i livet.
Alla är vi olika, det finns inget rätt eller fel, det är upp till personen själv att avgöra.
Mitt val var att bo i hus och samtidigt ha låg boendekostnad.
Sen om en del av mina pengar ligger i huset eller genererar pengar skiter jag fullständigt i.