2025-02-10, 22:52
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelvisElvis
Om han skjuter 15 personer tror jag inte han har jättemycket sympati för huruvida hunden har har vatten eller eller får gå ut och kissa....
Jag tror han räknade med att polisen skulle göra husrannsakan och därmed ta hand om hunden.
Citera
Medlem
Känns som att samhället har svikit personen. Att inte få det stöd man behöver för att klara grundskolan. Visst kan det vara en sjukdomsbakgrund som medför att det var helt omöjligt att komma igenom grundskola och gymnasie.

Oavsett hur man är som person så tror jag att det är viktigt att komma ut på dagarna. Antingen till ett arbete eller annan typ av daglig verksamhet. Få arbetsgivare är beredda att anställda en person med denna bakgrund även om man skulle fått stora lönebidrag.

Att försöka få GM att klara Komvux tror jag var dödsdömt med tanke på hans betyg från högstadiet (var det väl) med nästan bara iG.

Frågan är hur man som samhälle ska fånga upp dessa personer så att de känner sig som en del av samhället och inte blir hemmasittare utan socialt umgänge. Tror tyvärr att alla känner någon i liknande situation.
Citera
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Jo dom gick in direkt
Vad var det för poliser? Vanliga som åker runt i målade bilar?
Vilka poliser var det som hittade R.A död då?
Citera
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Leka med i lägenheten?

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hmm nån borde sett honom
Skumt
Sen typiskt att tyskar ska vara överallt de har ju tagit över Småland

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Att sitta där och inte veta vad som händer utanför dörren utan bara hör skott som går av, inga röster eller skrik och inte heller veta vem det är som skjuter och varför.

Det var verkligen starkt gjort.

Intressant att man inte hör några skik dock. Är det bara folk som gömt sig som han skjuter i huvudet eller redan döda? För blir jag träffad va en kula lär jag skrika om man säger så. Om jag inte fortfarande försöker gömma mig dock. Och håller med om att det var både starkt och smart av honom
Citera
Medlem
Det luktar en Andreas Lubitz som störtade GermanWings 9525. Han hade samma diagnoser som Rickard.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo så var det . Han passade då även på att vara i deras villa i Brickeberg = villaområdet innan Brickebacken.

Just den dagen då han åkte till Risbergska och utförde dådet ,då var hunden hos honom ,i hans lägenhet .

Plockades ju ner från lägenheten utav en insatsstyrkepolis som hade den i famnen .

Intressant. Inte riktigt den bilden man får av en sjuk enstöring som är på väg att utföra en s.k. skolattack/masskjutning.. att han är hundvakt åt föräldrarna och är ute och rör på sig med jycken osv. Tog han päronens bil till skolan också?
Citera
2025-02-10, 22:53
Medlem
Man läser in i högre tempo på komvux.
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Gymnasieutbildning? Då måste man väl ha grundskolebetyg först.
Det blir rätt många år på skolbänken om man kommer f4ån utlandet och ska läsa in allt..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Jävla Premium-artikel. Någon som vet vilken ort det handlar om utanför Ljungby?

Gissar på väster om Ljungby. Finns släktingar mellan Angelstad och Bolmen.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Ojdå. Trampade jag på en öm tå?

On-topic: Finns den något som pekar på att det är ett kärleksdrama? Han laddade upp bilder på sig själv för 11mån sen och var aktiv online gaming? Vore väldigt intressant att veta ifall det finns något mer på steam, discord etc.

Ja det skulle väl vara din egen öma tå i så fall..med tanke på hur korkad du är

Jepp. Han var ju en känd giggollo och kvinnotjusare så lycka till med det spåret

Men det finns ju några i tråden som hävdar motsatsen, att han var en kvinnohatere men det tror jag inte. Han hatade nog bara sin situation och sej själv. Extremt tragiskt och inget att skämta om som du gör.

I morgon hoppas jag du är med på den allmäna tysta minuten för offren iaf. Om du klarar att vara tyst så länge förstås..
Citera
2025-02-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Polisen: "Vi har inga motiv"
Statsministern: "Det finns bara ETT Sverige, inte vi och dom".

Detta är deskalering.

Man har motivet men vill inte gå ut och säga det = Rasistdåd.

Igår lät ett som dom tryckte på hans koppling till skolan, men inte stängt dörren för att det kunde vara etnicitet, men det verkade inte vara deras huvudtes till motiv
Citera
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Känns som att samhället har svikit personen. Att inte få det stöd man behöver för att klara grundskolan. Visst kan det vara en sjukdomsbakgrund som medför att det var helt omöjligt att komma igenom grundskola och gymnasie.
Klart samhället har svikit R.A. Han borde fått hjälp tidigare. Bägaren rann nog över för honom när statsministern gick ut och sa att brottsligheten i Sverige beror mycket på invandringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Polisen: "Vi har inga motiv"
Statsministern: "Det finns bara ETT Sverige, inte vi och dom".

Detta är deskalering.

Man har motivet men vill inte gå ut och säga det = Rasistdåd.
Varför sköt "rasisten" svenskar?^Varför gick han inte till vivalla centrum närmare och 100% invandrare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in