Citat:
I lågstadiet han en ganska skönt flummig med adhd svårt att sitta still drag. Men fortfarande snäll och trevlig och ganska rolig som jag minns det. Längesen svårt att komma ihåg men ett intryck gjorde han.
Till högstadiet blev det skolbyte och den trygga miljön försvann. Hade endast med sig ett par från sin gamla klass som han tydde sig till. Men det gick ganska snabbt sämre här. Han drog sig undan mer och mer. Till en början viskade han svagt till dom gamla vännerna för att sedan tystna helt. Lärare kunde fråga honom saker men istället för svar satt han bara och stirra ut i tomma intet för att vänta tills någon annan fick svara .
Hör började även handen åka upp framför munnen . Allt som oftast med ett grepp om kragen på en luvtröja över munnen.
Som nämnts i någon artikel så släppte han inte kragen över munnen ens när han var i en ganska hård fight mot någon tuffing i klassen.
Efter bråket började han försvinna mer och mer och deltog inte mycket i skolan under 9e klass.
Vänner som gick i samma klass har alla sagt att han försvann spårlöst fram tills nu egentligen efter grundskolans slut.
Angående åtgärder är det svårt för mig att uttala mig om. Självklart måste försök gjorts men jag tror inte han var mottaglig för någonting just då. Men på den tiden fanns det någon med adhd i varje klass. Denna togs hans om med hjälp av egen resurs på bra sätt. Det här var något annat .
Tror varken kunskap eller resurser fanns faktiskt. Se hur skolan ser ut nu med hemmasittare osv Det finns säkert flera som honom på varje skola och dom kan ingenting göra i dom flesta fallen.
Han var före sin tid känns det som