2025-02-10, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vi måste få svar på varför Richard Andersson inte hade sjukersättning.
Detta kan bli en av de största skandalerna på länge.

En person med Richards psykiska tillstånd ska inte behöva dras med socialtjänsten.

Det är nog inte bara ett huvud som kommer behöva rulla.

Håller med. En människa med så mycket problem borde verkligen haft sjukersättning efter så många år men samtidigt vet man hur svårt det är att få det. Kanske har han fått avslag. Någon som vet mer?
Citera
2025-02-10, 20:17
Medlem
tomyhockeys avatar
jag såg på en intervju 2 svenska lärare som berättar att rickard valde bort dom och sköt mot invandrare
Citera
2025-02-10, 20:18
Medlem
Känns som många vill göra en höna av en fjäder i media och här på 249 angående vad som sades i klippet..
Citera
2025-02-10, 20:19
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
jag såg på en intervju 2 svenska lärare som berättar att rickard valde bort dom och sköt mot invandrare

I så fall ljuger du.
Citera
2025-02-10, 20:20
Medlem
gm har ju failat matte vid flera tillfällen, kan han ha varit ute efter matteläraren? om 6 av 10 var från samma klass, kan de har haft lektion med henne?
Citera
2025-02-10, 20:24
Medlem
Kantarelllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Lust att ge oss en källa?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuseht
gm har ju failat matte vid flera tillfällen, kan han ha varit ute efter matteläraren? om 6 av 10 var från samma klass, kan de har haft lektion med henne?

Det var ju flera sjukvårds-elever? Eller hade de mattelektion kanske? kanske ingår i deras kurs?
Citera
Medlem
Kaktuskvartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuseht

Vi undersköterskor läser inte matte i vår utbildning vad jag vet iaf.
Citera
2025-02-10, 20:25
Medlem
Nånting med RA och hur hela brottet utspelade sig samt de följande efterskalven säger mig att vi aldrig kommer få reda på varför han gjorde det eller vad som fick han göra det. Han har suttit som en krut turk i 15 år och samlat på sig materiel och inte gjort ett ljud av sig. Vibbarna säger att det kommer alltid förbli "olöst" däremot hoppas jag verkligen att sanningen kommer fram tillslut, hur lång tid utredningen kommer ta det är ingen som vet. Vi får se helt enkelt
Citera
2025-02-10, 20:25
Medlem
Detta är ett misslyckande för oss som samhälle, vi kan ju fråga oss varför så många unga mår dåligt, vi är stressade i våra liv och en del prioriterar sin karriär för att skicka in barnen på förskola redan vid 1 års ålder och dessutom hela dagar , sen börjar vi pressa barnen tidigt i skolan med betyg, lärarna har varit ingen auktoritet och därmed kan mobbing frodas i skol miljön.

Vi kanske bara ska fundera på att vi hade ett väl fungerande samhälle tidigare men nu är vi så osäkra på oss själva som land och våra värderingar så vi försöker titta på andra istället för att faktiskt ta hand om våra barn och prioritera familjen, i Sverige är det nästan konstigt om man inte skilt sig två gånger och har en bonus familj. Det är miljön och otryggheten i familjen samt skolan som skapar dessa individer.
Citera
2025-02-10, 20:26
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vi måste få svar på varför Richard Andersson inte hade sjukersättning.
Detta kan bli en av de största skandalerna på länge.

En person med Richards psykiska tillstånd ska inte behöva dras med socialtjänsten.

Det är nog inte bara ett huvud som kommer behöva rulla.
Tror inte det är så många som vill granska från den vinkeln då det kan (miss)uppfattas som förståelse för hans agerande. Tyvärr får man säga för stämmer uppgifterna att socialen drog in hans bidrag så är det högst troligt att det blev den avgörande triggern för hans agerande.
Citera
2025-02-10, 20:27
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarelller
Lust att ge oss en källa?

idag på tv4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto