2025-02-10, 21:54
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Polisen har sagt 1 år. Så jag tror på 1-2 år.

Det kommer komma innan valet nästa år. Det kommer finnas påtryckningar från alla håll, då detta kommer ha en enorm betydelse för valet. Påverkanskampanjer från andra nationer kommer vara avgörande. Det ser man redan nu på facebook. Valet nästa år kommer avgöras av påverkanskampanjer, inte av oss själva. Vi är tyvärr inte smarta nog att begripa själva.
Citera
2025-02-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krosamajabanan
Försökte svenska kvinnor stoppa en person med jaktvapen. Just dom svenska. Du förstår att majoriteten på skolan är invandrare. Vivalla centrum hade varit lättare om han bara ville döda invandrare. Varför valde han inte det
? Ni ser rasism i allt.

Exakt, och Vivalla centrum hade dessutom satt skräck i ett bredare område. Komvux i sig är ingen "invandrarskola", Vivalla centrum är navet i ett invandrarområde. Det skulle varit mycket mer symboliskt och fler hade kunnat skjutits.

GM hade gått på skolan. Hans motiv var inte rasistiskt. Det var sannolikt en hämnd mot skolan och samhället.
Citera
2025-02-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolloliten
Jag menar inte skrikit i den bemärkelsen utan ”skrikit”, som i att göra sin röst hörd via chatter osv. Jag tror, som sagt, inte på rasistmotivet alls då det saknas digitala fotspår till de sidorna.

Och hur vet du att det saknas digitala fotspår till dom sidorna?

För att polisen säger det?

Är du naiv nu igen?
Citera
2025-02-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Det där stämmer inte
Jo det stämmer. Sluta ljuga. Bara barhuvade kvinnor.
Citera
2025-02-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Nja det där är väl bara hörsägen och Flashbacksanningar

Nej det är det inte eftersom jag vet vilka dessa och minst två svenska kvinnor är som även blev offer för skjutningen. Det är ju fan helt otroligt att idioter till folk sitter och tror sig veta att det bara var invandrare som blev skjutna fast det inte är så. Men ni lär nog bli varse nån gång om att det faktiskt inte är så.
Senast redigerad av guistha46 2025-02-10 kl. 22:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12345Qwerty
Nu ska jag skriva ner vad jag vet ifrån att ha "känt" GM...

Väldigt utstött i skolan av GMs "ovanliga" beteende, märktes inte när GM var ung då barn är generellt konstiga och det anses vara mer normalt.
Vid tonåren är det betydligt annorlunda och folk drar sig undan och GM hamnar mer utanför.

Vid högstadiet får GM sin diagnos Autism/Asperger(vet ej exakt diagnos) vilket gör GM väldigt deprimerad och förklarar varför han "försvann".

Vid vuxen ålder kommer det liknande tvångsmässiga tankar att behöva flytta hemifrån då han ej klarar av situationen hemma. Får hjälp med att skaffa en lägenhet som föräldrar betalar.

Under denna tiden så sköter GM sin dagliga verksamhet som blivit tilldelad ifrån staten utan problem.
Gör sina timmar i veckan och får ekonomiskt stöd för detta. (Inte säker).

GM har inte social fobi men kan inte förstå värdet i att ha ett socialt umgänge, eller konversera.

Alla konversationer är endast ensidigt då GM ej uttrycker något intresse i andra människor.

Jag har aldrig hört GM uttala sig på något sätt rasistiskt. (Tror inte GM var psykiskt kapabel till detta)
Jag har aldrig hört GM höja sin röst eller skrika. Han pratade väldigt sällan.

Min teori kring Varför (endast mina spekulationer)

Försäkringskassan försöker få ut GM i arbetslivet. Skickas till komvux för att utöka sina betyg alternativt specifik inriktning.
Det går inte som planerat och GM kan inte utföra det som staten ställer vilket därmed socialen drar in GMs ekonomiska stöd.

Vilket leder till att GMs föräldrar, där båda snart är pensionärer ej klarar av att betala hans hyra samt alla andra kostnader, ber GM att flytta hem igen.

GM ska alltså flytta hem igen, Där depressionen en gång fanns och alla hemska känslor.
Lämna sin trygga punk i sin lägenhet.

Dessa känslor blir enormt stora för GM, som vanligtvis aldrig känner något, Vilket leder GM till detta helvetes dåd, för att försöka stilla sina känslor. Alltså stoppa dem som har skapat dem.

Detta är tragiskt. Ingen människa ska behöva få sitt liv avslutat förtidigt.

Hej! Har du berättat det du vet för polisen? Det kunde vara intressant info för dem, jag tänker främst på avsaknaden av rasistiska tankegångar.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vet du NÄR han fick det beskedet? Att han skulle lämna lägenheten.
För han verkar ju ha planerat detta en tid.

Inte heller det är väl i och för sig säkert? Kanske köpte han vapen och rökgranater initialt för att han villa ha samma "häftiga prylar" som i CS.
Citera
2025-02-10, 21:59
Medlem
Efter att ha slagit huvudet mot väggen ett tag, bokstavligen, för vissa här vägrar läsa tråden eller ens försöka se detta utifrån ett icke rasistiskt synsätt undrar jag;

1. Vem var offer nr 1?
2. Vem var offer nr 2?

I kronologisk ordning menar jag.
Citera
2025-02-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndresIniesta8
Finns det olösta brott i Örebro eller närområdet dom senaste 10 åren som RA kan ba begått. Olösta Mord, vansinnesdåd, mordförsök etc?

De kanske inte är första gången för honom?
Intressant
Citera
2025-02-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Chihablilja på instagram förklarar det jag förklarar för er. Detta är en falseflag-attack. Gå in och kolla.
Nej
Nu för du förklara här mer annars inte trovärdigt
Citera
2025-02-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Han kunde väl fått ett praktik jobb som naturvårdsskötare ?
Eller att arbeta med kor .De är snälla,om man är snäll mot dem ,de klart ....
Sätta upp viltkameror åt kommun ?

Citat:
Ursprungligen postat av Kaktuskvarts
Vi undersköterskor läser inte matte i vår utbildning vad jag vet iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
”Han har skaffat en digital nyckel för att kunna skicka och ta emot krypterade mejl från 2019, använt flera olika mejladresser och så finns det en mängd bilder uppladdade på en bildlagringssajt.

Enligt vad Ekot erfar har polisen information om att Rickard Andersson har*beställt fyra rökgranater. Polisen ska nu också ha uppgifter om att han beställt två knivar under tiden före dådet.”

Utifrån ovan som Ekot rapporterade i dag bekräftas det ytterligare att han planerat dådet en tid.

I vilka sammanhang behöver man skicka krypterade mail? Detta i kombination med uppgifterna om att han varit djupt involverad i spelvärlden gör att jag skulle bli förvånad om han inte hade ”vänner” eller i vart fall regelbundna kontakter med andra människor online.

Krypterade mail kan tex innehålla lösenordslänkar som någon skum sajt skickar ut.
Jag är ganska övertygad om att han använt ftp servrar för att ladda upp saker och ladda ner och tillbringat mycket tid på nätet.
Citera
2025-02-10, 22:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolloliten
Mer troligt än den rasistiska biten. Det som saknas i just det motivet är att han inte ”skrikit” mot invandrare. En människa som är rasist har oftast synliggjorts det. Antingen aktivt på olika sociala medier, protester mm.
Släkt och ”vänner” borde märkt det.

Att flytta hem igen är nog inget motiv i sig men skolan kan vara en stor trigger för honom.
Hade han möte med studierådgivare, lektion eller annat inplanerat på skolan den dagen? Det kan helt enkelt slagit slint.
Sedan kan han ju planterat till viss del.
Ett var och hur kan ha bestämts långt innan, ett när i stundens ”panik/hjärnsmälta”.

Undrar om han kände sig mer ensam den dagen ; eftersom hans familj var på semester ?
Men ännu en gång undrar jag varför hunden han älskade ; att han lämnade den hemma i sin lägenhet ?
Hade han inte förmågan att förstå / tänka efter - att hunden skulle kissa / bajsa på sig instängd i hans lägenhet tills han familj kom tillbaka från semestern ?
Att hunden kanske började svälta ; inte kunde dricka färskt vatten och möjligtvis börjat skälla efter någon dag.

Trodde GM gärningsmannen att han skulle ta sig tillbaka och gå ut med hunden efter dådet ?

Ingenting verkar genomtänkt utav GM .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in