Citat:
Ursprungligen postat av
evilskoening
gått ner 20+ kilo
..
De flesta av mina smärtor kan jag också "spänna" mig till, så om jag antingen trycker handflatorna mot varandra eller spänner vänster bröstmuskel eller stretchar, så kan jag frambringa dessa smärtor ännu mer.
..
Är där någon som känner igen sig i detta som tagit sig ur de? Just nu känns allt så satans dystert.
Jag tolkar det som att din viktnedgången har varit medveten? Men vill dubbelkolla.
Att det gått ett helt år och det är typ samma borde ju vara tecken på att det inte kommer ta kål på dig.
Jag får vad jag tror är muskler i kläm mellan revbenen vid vissa rörelser när jag sträcker mig. Det är drygt. Lösning är att se till att vara åtminstone lite uppvärmd innan yviga rörelser(typ ta ett djupt andetag, sträcka sig efter något från översta hyllan, vrida på överkroppen och omedelbart ställa ned det på golvet utan att ha andats ut). Känns som ett knivhugg som sedan leder till veckolång värk.
Sluta spänn dig så där med händerna.
Gå till en sjukgymnast för träning axlar, nacke, armar. Nervpåverkan i nacken kan göra att det värker i bröstet, men det borde läkaren ha kollat. Finns några enkla rörelser dom kan be dig göra för detta.
Säger doktorn att du är frisk så kan HIIT få dig att sluta oroa dig över hjärtat också