2025-02-10, 20:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Elez kryddade alldeles på egen hand via sina inlägg på X ang vit supremacist.
Det är liksom inte jag som skrivit dem förstår du...

◾Juli 2024
"Bara för protokollet, jag var rasist innan det var coolt"

◾September 2024
"Du kunde inte betala mig för att gifta mig utanför min etnicitet".

"Normalisera indiskt hat" - han hänvisade till ett inlägg som noterade förekomsten av människor från Indien i Silicon Valley.

◾December 2024
"99% av indiska H1Bs kommer att ersättas av något smartare LLMs, de kommer tillbaka, oroa er inte killar".

Han drev på för att upphäva Civil Rights Act och skrev:
"Jag vill bara ha en eugenisk invandringspolitik, är det för mycket begärt."

Edit.

Ang "barnet" Elez (som Vance kallade 25-åringen..) så skulle man ha överseende.

Musk skrev att "fela är mänskligt, att förlåta gudomligt" och skulle plocka honom tillbaka.

När det kom till att Ye var nazist var han inte lika överseende och stängde av honom från X:

Musk skryter om att vara free speech absolutist, men stänger konton som attackerar honom:
Ye provocerade Musk likaväl, det var riktat till honom.

”Givet vad han [West] postat så klassas hans konto nu som NSFW”, skriver Musk.
NSFW står för ”not safe for work”.

Men Elez är att betrakta som... safe for work..
Varför tycker du en dataanalytikers politiska uppfattning är så viktig?
Hur gammal var Elez när han skrev de beryktade tweetsen?
Var kommer Ye in i bilden? Så vitt jag förstår är han kvar på X och alls inte avstängd, men varför är du sur över att en antisemit blev tillfälligt avstängd? Lite somElez som ju inte jobbar för DOGE, men är välkommen tillbaks om han vill.
Citera
2025-02-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Varför tycker du en dataanalytikers politiska uppfattning är så viktig?

Det viktiga är hur uppenbart som helt. Låt diskussionen handla om allt annat än det väsentliga, allt annat än den skit som kommer fram om USAID.
Låt oss istället diskutera .... öh... Hitler.
Citera
2025-02-10, 21:03
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AISammanfattar
En liten, okonstitutionell och maktgalen elit vill desperat behålla sina mjölkkor och letar överallt efter vänsterdomare som är tillräckligt tokiga för att göra deras smutsiga arbete. Denna elit är beredd att gå över lik för att upprätthålla sin makt och privilegier, och de skyr inga medel för att hitta domare som är villiga att böja lagen efter deras vilja.

Hoppas att Trump utfärdar en exekutivorder som förbjuder alla som försöker hindra revisionen från att få tillträde till federala byggnader. Skulle vara ett kraftfullt ställningstagande mot korruptionen och maktmissbruket som denna elit representerar. Det är dags att sätta stopp för deras olagliga aktiviteter och återställa rättvisan och transparensen i vårt samhälle.
Så att som domare ämna upprätthålla det rättssamhälle och den juridiska tolkningen och tillämpning som man själv, och som även nationen har formats i, är nu att anses som att vara "vänster"?
Vad innebär det då att vara höger?

Elon Musk äger trump och hans inflytande, det borde även botar förstå numera.
Citera
2025-02-10, 21:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det viktiga är hur uppenbart som helt. Låt diskussionen handla om allt annat än det väsentliga, allt annat än den skit som kommer fram om USAID.
Låt oss istället diskutera .... öh... Hitler.
Jag tror du har rätt där.
Citera
2025-02-10, 21:12
Medlem
Jag tycker denna granskning går lite långsamt. Varför bara 6 st hackers ? Tänkte mig mer 200 st hackers så man snabbt kan granska alla myndigheter och därefter reformera de.
Citera
2025-02-10, 21:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Så att som domare ämna upprätthålla det rättssamhälle och den juridiska tolkningen och tillämpning som man själv, och som även nationen har formats i, är nu att anses som att vara "vänster"?
Vad innebär det då att vara höger?

Elon Musk äger trump och hans inflytande, det borde även botar förstå numera.
Eftersom det lär gå till SCOTUS får vi snart nog svart på vitt att demokraternas politiskt tillsatta domare inte har rätt att sätta sig mot folkets uttryckliga vilja. Det är en självklar och konstitutionell rätt att presidenten kan stoppa finansiell korruption, även om det beslutats av en senildement Biden och hans korrupta administration.
Citera
2025-02-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Jag tycker denna granskning går lite långsamt. Varför bara 6 st hackers ? Tänkte mig mer 200 st hackers så man snabbt kan granska alla myndigheter och därefter reformera de.
Tror de använder unga smarta killar för att sätta upp analys med hjälp av AI.
Citera
2025-02-10, 21:28
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Eftersom det lär gå till SCOTUS får vi snart nog svart på vitt att demokraternas politiskt tillsatta domare inte har rätt att sätta sig mot folkets uttryckliga vilja. Det är en självklar och konstitutionell rätt att presidenten kan stoppa finansiell korruption, även om det beslutats av en senildement Biden och hans korrupta administration.
Mhmm.

Folkets uttryckliga vilja, det är något som kanske behöver definieras. Är folket helt korrekt informerade om vad saker och ting innebär menar du?

Vid ett eventuellt politiskt skifte i nästa val, skulle vi då kunna förvänta oss ett liknande överseende, från de nuvarande republikanska makthavare samt dess väljare, om demokraterna utövade en liknande juridisk process?
Citera
2025-02-10, 21:30
Medlem
Citat:
Tror de använder unga smarta killar för att sätta upp analys med hjälp av AI.

Jo jag vet. Men bygger de ett program som de sedan kan använda på andra myndigheter ? Det är ju bra så man inte måste börja om från början vid nästa "granskning".
Citera
2025-02-10, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Jo jag vet. Men bygger de ett program som de sedan kan använda på andra myndigheter ? Det är ju bra så man inte måste börja om från början vid nästa "granskning".
Gissningsvis borde man minst kunna använda stora delar av det.
Citera
2025-02-10, 21:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Mhmm.

Folkets uttryckliga vilja, det är något som kanske behöver definieras. Är folket helt korrekt informerade om vad saker och ting innebär menar du?

Vid ett eventuellt politiskt skifte i nästa val, skulle vi då kunna förvänta oss ett liknande överseende, från de nuvarande republikanska makthavare samt dess väljare, om demokraterna utövade en liknande juridisk process?
Ja, folket är informerade eftersom DOGE och Trump är oerhört transparenta. Att fake news media (numera bevisat finansierade av bla USAID) sprider sagor och halvfabrikat är sorgligt, men deras påverkan har krympt drastiskt.

Vi kan nog förvänta oss att demokraterna får sitta på avbytarbänken under överskådlig tid. Men självklart skulle GOP köra med en liknande taktik. Det hör till det politiska spelet i USA.
Citera
2025-02-10, 21:36
Medlem
Citat:
Gissningsvis borde man minst kunna använda stora delar av det.

Häftigt att bara kunna trycka "Run" och sedan få ut vad en myndighet ägnat sig åt för utbetalningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in