Citat:
Ja, min första tanke var också att det är 112 som ljuder i mobiltelefonen utanför toaletten. Kanske är det någon av offren som satt i telefon med en larmoperatör och tappade telefonen strax utanför toalettdörren när denne blev beskjuten? Att larmoperatören fortsätter att prata utan någon respons och att det är det som hörs. Det är en omöjlighet att en person stod utanför och pratade i telefon när man tydligt hör hur nära Rickard befann sig, av patronhylsorna som slår i golvet att döma. I så fall är jag fortfarande fundersam kring varför man larmar 112 på högtalaren istället för att gömma sig, förslagsvis på någon av toaletterna - vara knäpptyst likt kameramannen för att inte riskera att röja sin plats. Men men, jag vet inte. Vem är jag att döma, man agerar nog inte särskilt rationellt under en pågående skolskjutning..
Jag tänkte på det också när jag lyssnade ett par gånger. Jag tycker mig höra en röst som svarar, och sättet den rösten svarar på är typiskt larmoperatör eller liknande i tonläget. Och att den rösten är lägre och mer distanserad och näst in till omöjlig att höra om man inte anstränger så får mig direkt att koppla till mobiltelefon. Står personen direkt utanför dörren behöver det inte heller vara högtalare, med vissa mobiler kan man höra jävligt långt även utan högtalare.
Det ryktades ju om soc och därför drog väl någon slutsatsen att han pratar med någon från soc och säger "jag kan inte jobba". Och den andra rösten svarar "Jag förstår det, men...*Pang*".
Jag gissar dock på att det är någon av offren som pratar med en larmoperatör och säger något i stil med att "vi måste ut allihopa". Och Lugnet och det typiska låg affektiva bemötandet i svaret kommer sannolikt inte från en soc tant med en hagelbrakare mot skallen. Eller en anhörig till ett offer eller GM, Det kan inte vara något annat än larmoperatör som pratar så i den situationen. Förutsatt då att det är så, det är bara vad jag tror.. Rösten jag tror mig höra kanske är någon annans telefon, eller bara ett ljud som skapas av allt smällande och pipande så att man inbillar sig saker, det är ju spekulationer från min sida då vill jag understryka. Har inte analyserat sönder klippet i molekyler och är ingen expert i ämnet. Har bara kört den i lite olika hastigheter.
Det ryktades ju om soc och därför drog väl någon slutsatsen att han pratar med någon från soc och säger "jag kan inte jobba". Och den andra rösten svarar "Jag förstår det, men...*Pang*".
Jag gissar dock på att det är någon av offren som pratar med en larmoperatör och säger något i stil med att "vi måste ut allihopa". Och Lugnet och det typiska låg affektiva bemötandet i svaret kommer sannolikt inte från en soc tant med en hagelbrakare mot skallen. Eller en anhörig till ett offer eller GM, Det kan inte vara något annat än larmoperatör som pratar så i den situationen. Förutsatt då att det är så, det är bara vad jag tror.. Rösten jag tror mig höra kanske är någon annans telefon, eller bara ett ljud som skapas av allt smällande och pipande så att man inbillar sig saker, det är ju spekulationer från min sida då vill jag understryka. Har inte analyserat sönder klippet i molekyler och är ingen expert i ämnet. Har bara kört den i lite olika hastigheter.