Citat:
Aa, så har jag också nu. Men på mitt företag har även vår Vd gått ut med mer kontorstid.
Aa 3 dagar i kontoret är ganska mycket ändå. Jag hatar också att pendla, restiden tar så mycket av dagen. Jag har ca 3h tur och retur från jobbet.
Jag tycker det är ganska roligt att företag pushar för att folk ska komma till kontoret men man märker ibland att det inte är anpassat för det. Efter vi har blivit tvingade till kontoret så märker man att klagomålen blir fler. Vi får mail om att folk inte tar bort sina koppar och diskar. Får mail om att någon lämnar bajsränder i toaletten. Får mail om att folk lämnar mat osv...
Sen har vi ett värdelöst kontorslandskap, inte nice om man ska ha möte eller något för den delen koncentrera sig.
Aa 3 dagar i kontoret är ganska mycket ändå. Jag hatar också att pendla, restiden tar så mycket av dagen. Jag har ca 3h tur och retur från jobbet.
Jag tycker det är ganska roligt att företag pushar för att folk ska komma till kontoret men man märker ibland att det inte är anpassat för det. Efter vi har blivit tvingade till kontoret så märker man att klagomålen blir fler. Vi får mail om att folk inte tar bort sina koppar och diskar. Får mail om att någon lämnar bajsränder i toaletten. Får mail om att folk lämnar mat osv...
Sen har vi ett värdelöst kontorslandskap, inte nice om man ska ha möte eller något för den delen koncentrera sig.
Det roliga i sammanhanget är ju att även om man är på plats så sitter folk ändå i sina separata Teams-möten då det blivit normen idag, man stänger in sig i sina rum och vissa är till och med så fräcka att de sitter i öppna landskapet och snackar högt så alla andra behöver ta del av deras samtal.
En återgång till hur det var innan Corona, där man samlades i stora grupper möte efter möte hela dagarna, går helt enkelt inte oavsett ledningens intentioner. Antingen distansjobbar man på plats eller hemifrån, men ska man sitta i sina egna samtal på plats så behövs egna rum till alla så då faller ändå poängen med att man ska träffas på kontoret.
Ge det dock 10-15 år till så rensas alla bakåtsträvande ut ur arbetslivet när de går i pension tänker jag.