2025-02-10, 15:16
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C13H16ClNO
Hur i hela friden vågar han öppna toalettdörren för polisen i det läget? Jag hade garanterat trott att det var skytten.

Bara att ha telefonen igång kunde kostat honom livet om någon ringt till den.
Vet inte hur såna däringa moderna telefoner fungerar om man samtidigt filmar.

Hans inspelning har nu hjälpt utredningen att räkna skott och snappat upp röster.
Tapperhetsmedalj.
Citera
2025-02-10, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakBoll
Inte bara det, man får väl också se tagandet av jägarexamen samt införskaffandet av 4 olika licenspliktiga vapen och en massa ammunition som förmodad planerad förbedelse för det begångna brottet.

Eller är det någon som vet om han bara "råkade" äga vapnen ändå t.ex som aktiv medlem i en sportskytteklubb eller jaktlag eller liknande, sin sociala knepighet till trots?

Då har han "planerat" det i 14 år då det var 2011 han tog jägarexamen...
Så tveksamt att planerat det så länge.
Citera
2025-02-10, 15:19
Medlem
Mutkers avatar
Nån som vet vilken by? Samhälle utanför Ljungby

https://www.expressen.se/nyheter/bilderna-pa-mordaren-leder-till-lilla-samhallet/
Citera
2025-02-10, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Men du har ju också din agenda. Med ännu fler anpassningar i skolan och kravlöshet ifrån soc så hade allt ordnat sig. Säkert tror du att han hade slutat skjuta om offren bemött honom lågaffektivt och inte skrikit så högt i hans sköra öron. Autister är ju ljudkänsliga.

Orsakerna till dådet är givetvis flera, annars hade vi haft tusen så många massmördare. Du måste väl förstå att han led av mer än autism?

Beträffande agenda så har du en viss poäng såtillvida att det är svårt att låta bli att skriva om npf när man bevittnar den avgrundsdjupa okunskapen härinne. Människor som uttalar sig och påstår saker som de inte har den blekaste aning om. Det är rätt skrämmande faktiskt.

I övrigt är jag väldigt intresserad av brott och straff och givet frågor om ansvar och påföljds bedömning. Jag är jurist.
Citera
2025-02-10, 15:21
Medlem
Jag fick precis veta en sjuk sak om hans mamma, Vet inte om jag vågar skriva ut det.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Då har han "planerat" det i 14 år då det var 2011 han tog jägarexamen...
Så tveksamt att planerat det så länge.

Hade tydligen köpt in knivar och rökgranater dagar före.
Senast redigerad av PeterNoster 2025-02-10 kl. 15:25.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Nu har H*shen laddat upp fullversion av videon från toaletten på yt.

Sanslöst samlad person givet situationen.
Citera
2025-02-10, 15:23
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Aha, det är därifrån alla konstiga uthängningar kommer ifrån.
Tråden har alltså hängt ut två familjer.

Fel far/mor och syster har namnts.

Jag har bara kollat de namn som har nämnts här i tråden.
Citera
2025-02-10, 15:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutker
Nån som vet vilken by? Samhälle utanför Ljungby

https://www.expressen.se/nyheter/bilderna-pa-mordaren-leder-till-lilla-samhallet/

Där borde det finnas jaktmarker.
Citera
2025-02-10, 15:25
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Absolut jag har inte påstått något annat. Säkert omfattande psykiska svårigheter.

Poängen är väl att hans övriga problematik vuxit fram för att han inte fått adekvat hjälp i tid.

Eller så var han det där monstret. Galen. Alla sådana ska låsas in. Hemska människa. Enkelt synsätt. Lås skolor och förbjud alla vapen så försvinner alla problem.

Simsalabim!

Vapen är redan förbjudna om du inte har en licens för dom men endå har vi skjutningar på gator och torg varje dag.. tänk ett varv till

Simsalabim!
Citera
2025-02-10, 15:25
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Sanslöst samlad person givet situationen.

Verkligen! Även om man hör att han andas intensivt så är han imponerande lugn. Och smart att han ställde sig på handfatet.

Konstigt att inte fler dog med tanke på hur otroligt många skott som brändes av.
Citera
2025-02-10, 15:27
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Verkligen! Även om man hör att han andas intensivt så är han imponerande lugn. Och smart att han ställde sig på handfatet.

Han hade förmodligen militär träning och var van vid skottlossning...inget ovanligt bland många manliga invandrare
Senast redigerad av jori9900 2025-02-10 kl. 15:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in