2025-02-09, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filmkarln
Finns inget i anställningen som polis som säger det mytomanen påstår. Han är helt vilsen i roten.

Dykamiralen präktigt påstruken i sin bludderbabbel lajv med de vanliga efterblivna. Faktiskt tragiskt se så låg IQ på människor. Noll förankring i verkligheten. Bluffehjonet från deras s.k. parti hostar och harklar och svamlar som vanligt noll vettigt. Fläsktrynet mer dallrande än vanligt och är en alltigenom läskig neonassestolle.
Men hb... kan knappt sitta upprätt eller hålla sig vaken. Sicket vrak. Söndag förmiddag. Detta gillar en viss typ av dregglare att följa? Obegripligt.
Citera
2025-02-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why
Precis så. Som militär så ingår det i anställningen att riskera sitt liv i händelse av krig, men som polis - nej, det gör det inte. HB ljuger som vanligt och de andra idioterna i hans live nickar instämmande. Även den f.d. riksdagsmannen Richthoff är med på tåget. Fåren i följarskaran ifrågasätter i vanlig ordning ingenting.

Liten korrigering bara. Får är smartare än dessa hjon.
Citera
2025-02-09, 21:27
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg
Jag har förklarat för många att Sverige är ett öppet arkiv! Det är inte svårt att få fram offentlig information!

För om Herr Bergmark skulle velat bevisa att han är röjdykare så han väldigt enkelt kunnat få den informationen ifrån pliktverket eller Försvarsmakten! Men det har han och hans gelikar/anhängare aldrig gjort!

Utan de "kräver bevis" av oss! Det är många här som har varit kontakt dels med ovan myndigheter samt anlitat sina egna nätverk inom sagda myndigheter (även polisen)! Ingen av dem har kommit tillbaka med någon som helst information att Bergmark är eller har varit röjdykare eller reservofficer! Och det gäller även personer som till en början haft en positiv inställning till Bergmark men snabbt ändrar sig till att ha bara förakt för honom!

Han började sin värnplikt med utbildning till Minstyrman! Och var på en s.k. Fiskesmack! Minröjning/bevakning/transport inom Marinen under sin värnplikt! 9 GMU mån. +3 mån. gruppbefäl och 6 månader applicering av sagda utbildning! Han har aldrig var inte officer förutom gruppbefäl d.v.s. underofficer vilket är något annat. Han slutade som värnpliktig fänrik, som är ett steg i utbildningen om du vill stamofficer eller reservare.

Han har inte dykt på U-137 allt material ÄR SLÄPPT finns inga hemlig stämplar kvar! Dessutom aldrig på Estonia! För den svenska flottan hade inte alla de tekniska delarna på plats då (speciellt INTE en godkänd dykarklocka), hade de haft det så hade de använt sig av den s.k. Undervattengruppen - special utbildad i tung dykningen med slang i USA. Ingen i den gruppen känner till Bergmark! Liksom Jallai så har jag kontakter i Försvarsmakten! För Röjdykarnas max djup är och var 56 meter, vraket av Estonia är 85 m och uppåt! Det var inte för ens 2015 som röjdykarna testade att dyka på 90 meteri labb i Holland! Att Bergmark som inte har någon dykutbildning, eller ens ett civilt dykarcertifikat skulle ha varit före Candert och Jallai i Trimix dykning redan 1994 de förevisade Marinen Trimix dykning 1997 (https://www.jallai.se/2020/09/det-finns-ett-hal-i-estonia/), är det ingen i hela dykar Sverige som tror på! Han är sågad på dykforum/Estoniaforum och även på en annan Flashback tråd (FB) Håkan Bergmark fann Estoniahålet 1994! Regeringen valde att totalignorera fynden! konklusionen är att han ljuger för det finns inget hål där han pekat ut det! Bergmark och Witte har naturligtvis hävdat att antingen SHK, Rockwater eller Försvarsmakten har sett till att svetsa igen och målat över hålet..... (Ja det går att göra men SYNS för det blir inget "finsnickeri")

Dessutom ena stunden dyka med hjälp av en metod (dykarklocka) som inte var godkänd ifrån ett fartyg (Furusund) som aldrig var där, dessutom ena stunden med röjdykarnas utrustning och sedan någon okänd och sedan Trimix....! Samt "jag hade ingen klocka med mig, så vi dök i par...." Ingen dykledare i världen släpper ner dig utan en klocka dessutom, det skulle väl bara att låna en ifrån de andra dykarna....Det så mycket mer som är fel som "dykloggar" som är stulna men inte är det, noteringar blyerts, vilket man aldrig gör....o.s.v. Samt att Mona Sahlin skulle vara Försvarsminister då..... var inte ens i Riksdagen. O.s.v.

Och innan du börja hacka en massa svar tangentbordet på detta inlägg LÄS TRÅDEN! Eller vänligt fråga någon "var hittar jag informationen" antingen på sidan eller vilka myndigheter som sitter på den! Skriv inte "DU LJUGER!" för då gör du bara bort dig! ORDENTLIGT! Det är en del poliser, aktiva militärer, fd militärer som är aktiva i denna tråd! OCH NEJ WITTE! Vi jobbar inte för MUST/MSB/SÄPO eller någon annan skum kod, vi gör detta för att vi har vänner och anhöriga som vilar i vraket på Estonia! Och de skall få vila frid!

OCH INGEN SKALL ANVÄNDA SIG AV DEM FÖR ATT PROMOTA SIN FRAMGÅNG PÅ DERAS LIV......ELLER TJÄNA PENGAR PÅ DEM!!!!

Gud förlåter! Men det gör inte jag!
Du tidigare påpekat att hb tjänar pengar på estonia! Vilket inte verkar stämma!

(Man kan inte låta bli se det här på forat! En person som blir defensiv och har aggressiva tendenser när deras åsikter ifrågasätts, vilket leder till attacker mot dem som inte håller med. Detta beteende kan ses som ett sätt för att upprätthålla sin bild och självkänsla. (starka känslor och mani såsom ilska eller förakt. Denna reaktivitet beror ofta på en underliggande osäkerhet!)
Citera
2025-02-09, 21:30
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filmkarln
Hb har aldrig blivit utbildad till något inom dykeri. Inget alls vilket var oerhört lätt att ta reda på. Men han vill lyfta fram sig själv och få följare och tittare och därmed intäkter. Det är att förnedra 852 omkomna i katastrofen.
Har du några bevis som styrker detta?
Citera
2025-02-09, 21:37
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Bergmark om polisinsatsen i Örebro - "Jag hade gått rakt fram och skjutit den här personen....." Jo du! OM VÄRLDEN VAR SÅ ENKEL!!!!
Och det kommer ifrån en "stridspitt" (militär jargong) som aldrig varit eller gjort något inom det militära.......Än mindre varit i en riktig eldstrid. Då är man stursk......
En av de mest grundläggande funktionerna hos en stat är att skydda sina medborgare. Detta skydd omfattar flera aspekter, inklusive fysisk säkerhet. När staten misslyckas med att uppfylla dessa krav kan det leda till allvarliga konsekvenser för samhällsstrukturen.

Kritiken Hb har är berättigad även om den är klumpligt framlagd och formulerad! Men det begriper väl inte du, verkar det som!
Citera
2025-02-09, 21:50
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld

(Man kan inte låta bli se det här på forat! En person som blir defensiv och har aggressiva tendenser när deras åsikter ifrågasätts, vilket leder till attacker mot dem som inte håller med. Detta beteende kan ses som ett sätt för att upprätthålla sin bild och självkänsla. (starka känslor och mani såsom ilska eller förakt. Denna reaktivitet beror ofta på en underliggande osäkerhet!)

Nu ljuger du igen! Varför far du lögner? Du läser inte vad jag skriver!

Så ta och gå tillbaka och läs tidigare inlägg och sluta sprida sagor och lögner!

Dina emotionella reaktioner eller påståenden eller försök att på något sätt att få mig eller någon annan att reagera på ett sätt som inte är linje med flashback regler funkar inte!

Läs tidigare inlägg och tråden - Annars sluta upprepa dig för nu har jag besvarat SAMMA fråga minst 3 gånger!
Senast redigerad av Oldg 2025-02-09 kl. 21:54.
Citera
2025-02-09, 21:51
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Har du några bevis som styrker detta?

Ja det finns bevis och de är arkiverade! Du vet var de finns!

Har du några som helst bevis för att han är utbildad dykare? Eller att han har varit röjdykare? Han som inte har ett civilt dykarcertö.......
Senast redigerad av Oldg 2025-02-09 kl. 22:10.
Citera
2025-02-09, 21:52
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
En av de mest grundläggande funktionerna hos en stat är att skydda sina medborgare. Detta skydd omfattar flera aspekter, inklusive fysisk säkerhet. När staten misslyckas med att uppfylla dessa krav kan det leda till allvarliga konsekvenser för samhällsstrukturen.

Kritiken Hb har är berättigad även om den är klumpligt framlagd och formulerad! Men det begriper väl inte du, verkar det som!

Jag begriper mycket väl att du inte kan något om polisen eller vad som hände i Örebro. Du likt andra neonazzar drar er inte för att ljuga, sabotera ordningsmaktens arbete med lögner och annat fabricerat skit..... Ni bryr inte om Sverige! Ni bryr er bara om makt! Precis som vilka andra mindre begåvande politiker på den s.k. vänsterkanten! Ni trampar på allt och alla för makten och ljuger oförblommerat!
Senast redigerad av Oldg 2025-02-09 kl. 22:11.
Citera
2025-02-09, 22:08
Medlem
Oldgs avatar
Citat:

Glömde - Vadå verkar inte stämma har du fått Bergmarks interna redovisning/bokföring?

Har du något BEVIS FÖR ATT HAN INTE har tjänat pengar på Estonia?
Citera
2025-02-10, 09:17
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Jag begriper mycket väl att du inte kan något om polisen eller vad som hände i Örebro. Du likt andra neonazzar drar er inte för att ljuga, sabotera ordningsmaktens arbete med lögner och annat fabricerat skit..... Ni bryr inte om Sverige! Ni bryr er bara om makt! Precis som vilka andra mindre begåvande politiker på den s.k. vänsterkanten! Ni trampar på allt och alla för makten och ljuger oförblommerat!

(Du hör men lyssnar inte)
Om du inte vet vad jag menar så får du slå upp vad det betyder!

Jag tycker HB har rätt i sin kritik mot staten, där en av de grundläggande uppgifter staten har som uppgift är att skydda och värna om sina medborgare, Det är bara se på invandringspolitiken vad den har gett oss i bombdåd, eller vår elförsörjning då vi inte ens under vissa kalladagar har råd att värma oss längre. Det brutala massmordet i örebro är generellt bristande resurser under många områden, då en sådan person bör sitta på inrättning! Polisen agerande är under kritik sedan länge efter den stöptes om under socialdemokratiskt styre (dan eliasson) Att kalla mig för neo-nasse! Hjälper inte diskussionen! Då jag INTE identifierar mig som det!
Citera
2025-02-10, 09:23
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
(Du hör men lyssnar inte)
Om du inte vet vad jag menar så får du slå upp vad det betyder!

Jag tycker HB har rätt i sin kritik mot staten, där en av de grundläggande uppgifter staten har som uppgift är att skydda och värna om sina medborgare, Det är bara se på invandringspolitiken vad den har gett oss i bombdåd, eller vår elförsörjning då vi inte ens under vissa kalladagar har råd att värma oss längre. Det brutala massmordet i örebro är generellt bristande resurser under många områden, då en sådan person bör sitta på inrättning! Polisen agerande är under kritik sedan länge efter den stöptes om under socialdemokratiskt styre (dan eliasson) Att kalla mig för neo-nasse! Hjälper inte diskussionen! Då jag INTE identifierar mig som det!

På tal om att inte höra, läsa och förstå! Du kommenterar ingenting! "likt en neo-nazze...." är inte samma som du ÄR en!

Det är flera som borde sitta på inrättning som jag ser det! Eftersom de intet kan varken om hur Sverige styrs, lagar, hur de svenska samhället arkiverar information, hur polisen t. ex agerat i Örebro o.s.v.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMRpeM/uppgifter-poliserna-sprang-rakt-mot-faran

De satte sina liv på spel för andra! Det är lätt att vara "Tangentsbordskrigare" men att göra något själv.... Du försöker att rättfärdiga Bergmark utan att något som helst att komma med!

Det är en typisk "vänstertaktik" a la neo-nazzar (och skriver man "historierevisionism" så har man outad sig själv ordentligt som du har gjort) att klanka ner på allt utan att ha någon lösningen....

Citat:
Och som beställning! Lunchklubben 4 feb EXPO är en vänsterextrem hatorganisation https://www.youtube.com/watch?v=I5mMNaaMkb4

Man kan tycka vad man vill om Expo, men herrarna missar en stor poäng! Det är Skatteverket som har "gett sig på" Frihetsnytt vilket Expo naturligtvis inte är sena att ta upp!

Men det är tydligen så det alltid någon annans fel i de s.k. "Nationella kretsarna" och den s.k. alternativ median! Det är alltid någon som förföljer dem (någon "skum" folkgrupp, Djupa staten, finansmän, SÄPO, Expo, andra alternativ media, MSM o.s.v.) men skrapar man på ytan så är det oftast något som "internt" bråk mellan påstådda nationalister, att de inte har ordning på pappren, eller inte kommunicerar med banker eller myndigheter! Det är det som Herr Bergmark inte har gjort d.v.s. svarat på de frågor som han fått ifrån banken och det är samma sak här mellan Frihetsnytt och deras bank. Dessutom så har jag en större tilltro till Skatteverket än en gnällig Tobbe!

Skatteverket har sagt helt öppet att de skall granska företag/föreningar mm avseende Swish och det är ingen nyhet, det är en gammal nyhet och började tror jag - 2020. Jag vet flera bloggare/youtubers som har sett till att ha örn-koll på vad som kommer in och inte blanda ihop det med sin "privata ekonomi". Hitta artiklar om det - Googla "skatteverket granskar swish" så finner ni!

Med andra ord sådan Herre - Navet/Frihetsnytt - Sådan Slav Bergmark
Senast redigerad av Oldg 2025-02-10 kl. 09:36.
Citera
2025-02-10, 09:55
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
På tal om att inte höra, läsa och förstå! Du kommenterar ingenting! "likt en neo-nazze...." är inte samma som du ÄR en!

Det är flera som borde sitta på inrättning som jag ser det! Eftersom de intet kan varken om hur Sverige styrs, lagar, hur de svenska samhället arkiverar information, hur polisen t. ex agerat i Örebro o.s.v.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMRpeM/uppgifter-poliserna-sprang-rakt-mot-faran

De satte sina liv på spel för andra! Det är lätt att vara "Tangentsbordskrigare" men att göra något själv.... Du försöker att rättfärdiga Bergmark utan att något som helst att komma med!

Det är en typisk "vänstertaktik" a la neo-nazzar (och skriver man "historierevisionism" så har man outad sig själv ordentligt som du har gjort) att klanka ner på allt utan att ha någon lösningen....
(Angående expo och nya dagbladet) och lunchklubben feb4
Du hör men lyssnar inte! Skatteverkets granskning av frihetsnytt där tabloider slår upp STORT att man har oredovisade inkomster! (Svarta pengar) Är endast avslag på avdrag! Vilket kan ske hos gemene man som är händig med deklarationen! Ett avslag på kvitton/avdrag blir per automatik en oredovisad inkomst! (HB har givetvis rätt igen i sin kritik!)

(Polisens saft bulle taktik mot gängen var lyssande strategi) hb kritik var rätt igen!

(Du vet inte vad eller hur en neo-nasse skriver! utan använder enfaldigt neo-nasse som slagträ mot folk som hamnar i opposition mot dina egna åsikter och värderingar).
Senast redigerad av KreugerGuld 2025-02-10 kl. 10:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in