Jag har förklarat för många att Sverige är ett öppet arkiv! Det är inte svårt att få fram offentlig information!
För om Herr Bergmark skulle velat bevisa att han är röjdykare så han väldigt enkelt kunnat få den informationen ifrån pliktverket eller Försvarsmakten! Men det har han och hans gelikar/anhängare aldrig gjort!
Utan de "kräver bevis" av oss! Det är många här som har varit kontakt dels med ovan myndigheter samt anlitat sina egna nätverk inom sagda myndigheter (även polisen)! Ingen av dem har kommit tillbaka med någon som helst information att Bergmark är eller har varit röjdykare eller reservofficer! Och det gäller även personer som till en början haft en positiv inställning till Bergmark men snabbt ändrar sig till att ha bara förakt för honom!
Han började sin värnplikt med utbildning till Minstyrman! Och var på en s.k. Fiskesmack! Minröjning/bevakning/transport inom Marinen under sin värnplikt! 9 GMU mån. +3 mån. gruppbefäl och 6 månader applicering av sagda utbildning! Han har aldrig var inte officer förutom gruppbefäl d.v.s. underofficer vilket är något annat. Han slutade som värnpliktig fänrik, som är ett steg i utbildningen om du vill stamofficer eller reservare.
Han har inte dykt på U-137 allt material ÄR SLÄPPT finns inga hemlig stämplar kvar! Dessutom aldrig på Estonia! För den svenska flottan hade inte alla de tekniska delarna på plats då (speciellt INTE en godkänd dykarklocka), hade de haft det så hade de använt sig av den s.k. Undervattengruppen - special utbildad i tung dykningen med slang i USA. Ingen i den gruppen känner till Bergmark! Liksom Jallai så har jag kontakter i Försvarsmakten! För Röjdykarnas max djup är och var 56 meter, vraket av Estonia är 85 m och uppåt! Det var inte för ens 2015 som röjdykarna testade att dyka på 90 meteri labb i Holland! Att Bergmark som inte har någon dykutbildning, eller ens ett civilt dykarcertifikat skulle ha varit före Candert och Jallai i Trimix dykning redan 1994 de förevisade Marinen Trimix dykning 1997 (
https://www.jallai.se/2020/09/det-finns-ett-hal-i-estonia/), är det ingen i hela dykar Sverige som tror på! Han är sågad på dykforum/Estoniaforum och även på en annan Flashback tråd
(FB) Håkan Bergmark fann Estoniahålet 1994! Regeringen valde att totalignorera fynden! konklusionen är att han ljuger för det finns inget hål där han pekat ut det! Bergmark och Witte har naturligtvis hävdat att antingen SHK, Rockwater eller Försvarsmakten har sett till att svetsa igen och målat över hålet..... (Ja det går att göra men SYNS för det blir inget "finsnickeri")
Dessutom ena stunden dyka med hjälp av en metod (dykarklocka) som inte var godkänd ifrån ett fartyg (Furusund) som aldrig var där, dessutom ena stunden med röjdykarnas utrustning och sedan någon okänd och sedan Trimix....! Samt "jag hade ingen klocka med mig, så vi dök i par...." Ingen dykledare i världen släpper ner dig utan en klocka dessutom, det skulle väl bara att låna en ifrån de andra dykarna....Det så mycket mer som är fel som "dykloggar" som är stulna men inte är det, noteringar blyerts, vilket man aldrig gör....o.s.v. Samt att Mona Sahlin skulle vara Försvarsminister då..... var inte ens i Riksdagen. O.s.v.
Och innan du börja hacka en massa svar tangentbordet på detta inlägg LÄS TRÅDEN! Eller vänligt fråga någon "var hittar jag informationen" antingen på sidan eller vilka myndigheter som sitter på den! Skriv inte "DU LJUGER!" för då gör du bara bort dig! ORDENTLIGT! Det är en del poliser, aktiva militärer, fd militärer som är aktiva i denna tråd! OCH NEJ WITTE! Vi jobbar inte för MUST/MSB/SÄPO eller någon annan skum kod, vi gör detta för att vi har vänner och anhöriga som vilar i vraket på Estonia! Och de skall få vila frid!
OCH INGEN SKALL ANVÄNDA SIG AV DEM FÖR ATT PROMOTA SIN FRAMGÅNG PÅ DERAS LIV......ELLER TJÄNA PENGAR PÅ DEM!!!!
Gud förlåter! Men det gör inte jag!