2025-02-08, 17:42
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
Jag har skrivit det innan, låt attackdykaren och mångsysslaren Håkan Bergmark vara ifred.
Om han vill köpa piano trots att kronofogden vill driva in en summa ifrån honom så är det hans sak.
Man kan vara mångmiljonär och ändå vara utsatt för indrivning. Skulden kan vara en struntsumma som man anser är felaktigt ställd.Sen finns fler än han som ibland har lite otur när de tänker.
I och med det så blir historierna lite överdrivna.

Jaha så nu är attackdykare och inte Röjdykare och vad baserar du det på?? Något som Bergmark Aldrig har sagt???

Varför då??? Har han frikort menar du?? Kan han bete sig hur som helst???

Spelar ingen roll, om man uppträder som han gör så skall man ha skit!!!

Gud förlåter!! Jag gör det inte!!!

SÅ det är alltså ok för dig att jag pissar och skiter på dina anhörigas gravar menar du??
Senast redigerad av Oldg 2025-02-08 kl. 17:48.
Citera
2025-02-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg
Varför då??? Har han frikort menar du?? Kan han bete sig hur som helst???

Spelar ingen roll, om man uppträder som han gör så skall man ha skit!!!

Gud förlåter!! Jag gör det inte!!!

SÅ det är alltså ok för dig att jag pissar och skiter på dina anhörigas gravar menar du??

Menar du att HB talar illa om de som åkte med Estonia?
Citera
2025-02-08, 19:33
Medlem
Oldgs avatar
Citat:

Gör dig inte dummare än vad är....

Vill du att någon skall tjäna på lik???
Citera
2025-02-09, 08:26
Medlem
Oldgs avatar
Och Fritjof ger sig inte.... Han ångar på https://www.bitchute.com/video/DzUQbZOsXKXY
Senast redigerad av Oldg 2025-02-09 kl. 08:34.
Citera
2025-02-09, 10:07
Medlem
Oldgs avatar
HB är fortfarande avstängd på twitter! Jag undrar fortfarande för vad......

https://x.com/BergmarkStig1
Citera
2025-02-09, 11:36
Medlem
Citat:
Och Fritjof ger sig inte.... Han ångar på https://www.bitchute.com/video/DzUQbZOsXKXY

Att Fritte ens går fri är ett under i sig. På den gamla tiden hade han suttit på ett mentalsjukhus tillsammans med rövdykaren, rymdödle-Witte och resten av stollarna. Lika barn leka bäst som ordspråket lyder så det är inte konstigt att de gillade varandra även om något kom emellan så att de nu är bittra fiender. De kunde väl helt enkelt inte enas om vilka lögner som de skulle ljuga mest om.
Citera
2025-02-09, 11:45
Medlem
Jag kom in precis i slutet har Herr Amirals live. Han har druckit frukost och sluddrar ordentligt.

Från 1:07:40 berättar han om att poliser minsann skriver under på att riskera sina egna liv för att bli godkända som poliser. Han säger också att: "Det finns ju tyvärr även kvinnor som är poliser". Förutom att konstant ljuga så har HB en minst sagt usel människosyn.

https://www.youtube.com/watch?v=wtn5VvHh2_k
Citera
2025-02-09, 12:16
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why
Jag kom in precis i slutet har Herr Amirals live. Han har druckit frukost och sluddrar ordentligt.

Från 1:07:40 berättar han om att poliser minsann skriver under på att riskera sina egna liv för att bli godkända som poliser. Han säger också att: "Det finns ju tyvärr även kvinnor som är poliser". Förutom att konstant ljuga så har HB en minst sagt usel människosyn.

https://www.youtube.com/watch?v=wtn5VvHh2_k

Bergmark om polisinsatsen i Örebro - "Jag hade gått rakt fram och skjutit den här personen....." Jo du! OM VÄRLDEN VAR SÅ ENKEL!!!!
Och det kommer ifrån en "stridspitt" (militär jargong) som aldrig varit eller gjort något inom det militära.......Än mindre varit i en riktig eldstrid. Då är man stursk......
Senast redigerad av Oldg 2025-02-09 kl. 12:40.
Citera
2025-02-09, 16:33
Medlem
Citat:

Hb har aldrig blivit utbildad till något inom dykeri. Inget alls vilket var oerhört lätt att ta reda på. Men han vill lyfta fram sig själv och få följare och tittare och därmed intäkter. Det är att förnedra 852 omkomna i katastrofen.
Citera
2025-02-09, 16:35
Medlem
Citat:
Bergmark om polisinsatsen i Örebro - "Jag hade gått rakt fram och skjutit den här personen....." Jo du! OM VÄRLDEN VAR SÅ ENKEL!!!!
Och det kommer ifrån en "stridspitt" (militär jargong) som aldrig varit eller gjort något inom det militära.......Än mindre varit i en riktig eldstrid. Då är man stursk......

Finns inget i anställningen som polis som säger det mytomanen påstår. Han är helt vilsen i roten.
Citera
2025-02-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filmkarln
Finns inget i anställningen som polis som säger det mytomanen påstår. Han är helt vilsen i roten.

Precis så. Som militär så ingår det i anställningen att riskera sitt liv i händelse av krig, men som polis - nej, det gör det inte. HB ljuger som vanligt och de andra idioterna i hans live nickar instämmande. Även den f.d. riksdagsmannen Richthoff är med på tåget. Fåren i följarskaran ifrågasätter i vanlig ordning ingenting.
Citera
2025-02-09, 18:12
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filmkarln
Hb har aldrig blivit utbildad till något inom dykeri. Inget alls vilket var oerhört lätt att ta reda på. Men han vill lyfta fram sig själv och få följare och tittare och därmed intäkter. Det är att förnedra 852 omkomna i katastrofen.

Jag har förklarat för många att Sverige är ett öppet arkiv! Det är inte svårt att få fram offentlig information!

För om Herr Bergmark skulle velat bevisa att han är röjdykare så han väldigt enkelt kunnat få den informationen ifrån pliktverket eller Försvarsmakten! Men det har han och hans gelikar/anhängare aldrig gjort!

Utan de "kräver bevis" av oss! Det är många här som har varit kontakt dels med ovan myndigheter samt anlitat sina egna nätverk inom sagda myndigheter (även polisen)! Ingen av dem har kommit tillbaka med någon som helst information att Bergmark är eller har varit röjdykare eller reservofficer! Och det gäller även personer som till en början haft en positiv inställning till Bergmark men snabbt ändrar sig till att ha bara förakt för honom!

Han började sin värnplikt med utbildning till Minstyrman! Och var på en s.k. Fiskesmack! Minröjning/bevakning/transport inom Marinen under sin värnplikt! 9 GMU mån. +3 mån. gruppbefäl och 6 månader applicering av sagda utbildning! Han har aldrig var inte officer förutom gruppbefäl d.v.s. underofficer vilket är något annat. Han slutade som värnpliktig fänrik, som är ett steg i utbildningen om du vill stamofficer eller reservare.

Han har inte dykt på U-137 allt material ÄR SLÄPPT finns inga hemlig stämplar kvar! Dessutom aldrig på Estonia! För den svenska flottan hade inte alla de tekniska delarna på plats då (speciellt INTE en godkänd dykarklocka), hade de haft det så hade de använt sig av den s.k. Undervattengruppen - special utbildad i tung dykningen med slang i USA. Ingen i den gruppen känner till Bergmark! Liksom Jallai så har jag kontakter i Försvarsmakten! För Röjdykarnas max djup är och var 56 meter, vraket av Estonia är 85 m och uppåt! Det var inte för ens 2015 som röjdykarna testade att dyka på 90 meteri labb i Holland! Att Bergmark som inte har någon dykutbildning, eller ens ett civilt dykarcertifikat skulle ha varit före Candert och Jallai i Trimix dykning redan 1994 de förevisade Marinen Trimix dykning 1997 (https://www.jallai.se/2020/09/det-finns-ett-hal-i-estonia/), är det ingen i hela dykar Sverige som tror på! Han är sågad på dykforum/Estoniaforum och även på en annan Flashback tråd (FB) Håkan Bergmark fann Estoniahålet 1994! Regeringen valde att totalignorera fynden! konklusionen är att han ljuger för det finns inget hål där han pekat ut det! Bergmark och Witte har naturligtvis hävdat att antingen SHK, Rockwater eller Försvarsmakten har sett till att svetsa igen och målat över hålet..... (Ja det går att göra men SYNS för det blir inget "finsnickeri")

Dessutom ena stunden dyka med hjälp av en metod (dykarklocka) som inte var godkänd ifrån ett fartyg (Furusund) som aldrig var där, dessutom ena stunden med röjdykarnas utrustning och sedan någon okänd och sedan Trimix....! Samt "jag hade ingen klocka med mig, så vi dök i par...." Ingen dykledare i världen släpper ner dig utan en klocka dessutom, det skulle väl bara att låna en ifrån de andra dykarna....Det så mycket mer som är fel som "dykloggar" som är stulna men inte är det, noteringar blyerts, vilket man aldrig gör....o.s.v. Samt att Mona Sahlin skulle vara Försvarsminister då..... var inte ens i Riksdagen. O.s.v.

Och innan du börja hacka en massa svar tangentbordet på detta inlägg LÄS TRÅDEN! Eller vänligt fråga någon "var hittar jag informationen" antingen på sidan eller vilka myndigheter som sitter på den! Skriv inte "DU LJUGER!" för då gör du bara bort dig! ORDENTLIGT! Det är en del poliser, aktiva militärer, fd militärer som är aktiva i denna tråd! OCH NEJ WITTE! Vi jobbar inte för MUST/MSB/SÄPO eller någon annan skum kod, vi gör detta för att vi har vänner och anhöriga som vilar i vraket på Estonia! Och de skall få vila frid!

OCH INGEN SKALL ANVÄNDA SIG AV DEM FÖR ATT PROMOTA SIN FRAMGÅNG PÅ DERAS LIV......ELLER TJÄNA PENGAR PÅ DEM!!!!

Gud förlåter! Men det gör inte jag!
Senast redigerad av Oldg 2025-02-09 kl. 18:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in