2025-02-10, 08:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Skulle säga att det behövs autism + psykisk ohälsa + trauma + intresse för våld + trigger. Vi vanliga autister mördar bara folk tidvis. Jag förstår dock paniken när någon säger till mig att hen ska ordna så att jag inte överlever, då står tanken mellan mord/självmord eller bara självmord.

Jag tror också det slaget blev väldigt hårt för en person med autism, att få höra att han blir utan ersättning, för att han inte uppfyller samhällets krav. Det är som att dra undan marken han står på och indirekt tror jag han upplevde det som ett dödshot.
Citera
2025-02-10, 08:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Är det någon som har koll på var denne Nu Rickard Andersson fick pengar ifrån?
Han har ingen inkomst precis blivit av med sitt försörjningsstöd:
Men samtidigt haft råd att köpa vapen för ca 100000 samt ta en jägarexamen.

Finns det pengar i familjen eller är det något annat?

Det är inte ovanligt att föräldrar skjuter till pengar osv så länge det bara går.
Någonstans kanske de ändå sa ifrån eller han hade en stolthet. Utan någon som helst inkomst från Soc och att hamna på gatan. Han kanske inte ville eller kunde tigga sina föräldrar om.pengar igen.
Citera
2025-02-10, 08:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JagLugntBajsar
Vad menar du? Han kanske skrev på internet, fast utan sitt eget namn? Vad är det du försöker säga här egentligen?

Att han var en människa utan identitet, nära på.
Osynliggjord.

Eller då raderade han sina uppgifter och eventuella konton på nätet.
Citera
2025-02-10, 08:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Hemskt! Att utsätta psykiskt sjuka för sån behandling och göra dom hemlösa så dom får bo på gatan eller vandrarhem. Exakt VAD skulle bli bättre av det? Kommer dom mirakulöst tillfriskna?

Hoppas verkligen det blir en debatt om detta. Det är ju en grupp som inte heller kan tala för sig och ställa krav på samhället.

Jag hoppas samma!

Stämde det som jag läste att socialarbetaren som gett RA avslag var invandrarkvinna? Han verkade ju rikta sitt hat mot kvinnor. Är soc-spåret avskrivet som någon skrev? Jag tror han handlade i desperation. En förtvivlad människa som.inte fått den hjälp och det stöd han behövde. Tyst, beskrev en lärare honom som.
Är det inte just de barnen och människorna som lärare osv behöver lägga märke till?!
Citera
2025-02-10, 08:21
Medlem
Frågan om hans sociala medier (om han hade några) har lyfts i tråden, ser jag.

Däremot är jag minst lika nyfiken på hur hans lägenhet såg ut. Det är väl omöjligt att få tillgång till polisens bilder därifrån i detta läget? Och knappast har väl någon besökt honom medan han levde och nu i efterhand är det ju avspärrat så det tåget kanske har gått, vad vet jag.
Citera
2025-02-10, 08:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Hur vet du att han inte krävdes på motprestation? Det finns många i Sverige som inte får jobb av olika anledningar. Det är krångligt och svårt att avskeda. Det gör att arbetsgivare är "fega".

Exakt.
Det finns folk i samhället som fungerar relativt bra socialt, men på en arbetsplats totalt farliga och därav aldrig får arbeta bland andra människor...
Men dessa har utretts ut i fingerspetsarna och går inte att fejka igenom...
Citera
2025-02-10, 08:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Han borde ha hamnat på typ samhall, praktikplats på någon kommunal verksamhet.

Soc låter inte folk sitta hemma och runka hela dagarna längre. Speciellt inte då han bara vara 25 när han började där.

Finns det en utredning om att en person inte får arbeta bland andra, så har socialförvaltningen inte något att säga till om överhuvudtaget...
Citera
2025-02-10, 08:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Kan ju vara så att även föräldrar som tidigare hjälpt till att betala, tillslut tröttnade och började sätta krav.

Annars tror jag med egen erfarenhet av andra asociala personer.

Resor: Förmodligen familj/släkt som betalade gemensamma resor, jag menar någon var ju med och tog bilderna exempelvis.

Vapen: Finns det jaktintresse i familjen? Att en jaktintresserad anhörig skulle ha betalat vapen är ju inte orimligt, de som jagar är ofta med i ett jaktlag, där finns ofta någon som äger marken det jagas på, där kan det finnas mycket pengar.

Är inte säkert att han köpte alla själv, utan övertaget dem och fått licens för vissa av dessa vapen..
Citera
2025-02-10, 08:46
Avstängd
Hej alla ni som hängt med i trådarna om denna galning, har ni sett något angående medlemskap som denna var med i ??
Jägarförbundet, skytte, politiska eller något annat..
Citera
2025-02-10, 08:48
Medlem
Richard was the hero Sweden deserved, but not the one it needed
Citera
2025-02-10, 08:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Är det någon som har koll på var denne Nu Rickard Andersson fick pengar ifrån?
Han har ingen inkomst precis blivit av med sitt försörjningsstöd:
Men samtidigt haft råd att köpa vapen för ca 100000 samt ta en jägarexamen.

Finns det pengar i familjen eller är det något annat?

Det talades om kapitalinkomster. Har man kapital får man noll kronor i socialbidrag eller vad det heter nu för tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast ÄVEN om en utländsk kvinna arbetar som undersköterska här, eller en utländsk man arbetar som busschaufför här, så blir det ingen vinst för samhället i och med de många barnen som de nästan alltid skaffar. Först ska barnens mor ha mödravård och förlossningsvård för varje barn, sedan ska varje barn ha BVC, läkar- och sjukvård, mediciner, tandvård, dagis och skola och fritidsversamhet, ofta även sociala insatser. Allt som är gratis för familjerna i Sverige och som betalas över skatten. Jämför en undersköterskas och/eller en busschaufförs inbetalade skatt mot vad deras familj kostar i skattepengar samtidigt! Det blir en brakförlust.

Tänk även på undanträngningseffekten, d.v.s. att t.ex. födande utländska kvinnor tar upp platserna på förlossningsavdelningarna, så att svenska kvinnor skickas runt och till slut måste föda på en parkeringsplats. Dessutom arbetar kvinnorna inte många år, eftersom de föder så många barn.

All erfarenhet visar att det enda sättet att göra invandring lönsamt, är att ta in a) endast högkvalificerade invandrare inom bristyrken, typ civilingenjörer, som nästan genast kan börja generera värde åt samhället, och/eller b) gästarbetare - detta kan vara även inom okvalificerade arbeten - men som då INTE får ta hit sina familjer. Så deras barn blir ingen kostnad för det land där de gästarbetar.

+1. Exakt.
Citera
2025-02-10, 09:06
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Vad vet om namnbytet? Extremt ovanligt att byta från en ovanligt tjusigt efternamn till fucking Andersson! Gillar sson-namn personligen. Men det verkar inte vara många som gör det. Hade bytet varit åt andra hållet. Hade det varit mer begripligt.
Vet inte om han var jude, men både Jonas och Simon är vanliga namn bland judar. Exempelvis är Paul Simon av ungersk-judisk härkomst.
Även om han inte var jude kanske han ville ha ett mindre judisktklingande namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in