2025-02-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Anhöriga och hans vänner har berättat det jag återgav. Vilket också brukar vara vanligt enligt dem med samma diagnos. Har du någon ny revolutionerande information så är du välkommen att dela den för oss.

Ja han blev mobbad av samhället. Därför ville han hämnas. Svårare än så är det inte.
Citera
2025-02-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Då är ju även det en förklaring, eller hur.
Kallas vuxenmobbing.

Jodå. Finns många som trivs bättre av att slippa alla människor runt omkring sig.

Det är samhället som påstått att du är ett flockdjur som behöver vänner, arbetskamrater m.m
Samhället som bestämt att den som älskar att vara ensam är en udda kuf.

Samhället är sjuk. Folk är idioter där ute. Har du inte sett hur det ser ut. Det är skit överallt. Inte konstigt att du hatar människor.
Citera
2025-02-09, 22:49
Medlem
Även om majoriteten av människorna är bra det räcker med att några få förstör. Tex skulle du äta en tårta om det lite skit på den. Bara lite. Nej hela tårtan blir förstörd.
Citera
2025-02-09, 22:53
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Ja han blev mobbad av samhället. Därför ville han hämnas. Svårare än så är det inte.

Ja han blev mobbad av samhället. Men han ville inte vara en del av samhället. Vilket all information som getts av familj och vänner visar. Det var min poäng.
Citera
2025-02-09, 22:55
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Samhället är sjuk. Folk är idioter där ute. Har du inte sett hur det ser ut. Det är skit överallt. Inte konstigt att du hatar människor.
Jo jag är heller inte intresserad av flockmentaliteten.
Men kan inte påstå att jag hatar människor.

Ja samhället är dysfunktionellt.
Kanske för att höjdarna påstår att de vet vad vi behöver i tillvaron.
Citera
2025-02-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ja visst finns det olika spektrum och man klarar olika saker.
De bodde i egna lägenheter och jag fick gå till dem.

Jag tror att det vore bra om politiker lärde sig förstå hur det fungerar med autism.
Satsa mer på dem så de klarar av arbetsmarknaden och slipper leva på bidrag
Hjälpa dem med arbeten där några kan få anpassade jobbsituationer där de får arbeta ensamma med sina arbetsuppgifter. De som inte klarar av arbetskamrater, apt, kurser ihop med andra , firmafester och dylikt.
Måste ju gå att ordna arbetsuppgifter där de kan vara ensamma i större utsträckning.
Deras självkänsla och egenvärde blir bättre.
Nu kan man tex tvinga dem till daglig verksamhet där alla olika LSS brukare befinner sig.

Mer ensamjobb.
Jag har fått en autistisk diagnos felaktigt då den grundar sig på felaktiga påståenden och förvrängning men jag har definitivt fötts med autistiska drag i min personlighet Jag har dock aldrig haft problem med empati och varken affektiv eller kognitiv utan har en medfödd förmåga att förstå andra lättare än genomsnittliga människor. Det är ett skäl till att jag anser att diagnosen bör tas bort då den felaktigt underförstått hävdar att jag skulle vara funktionsnedsättning på området. En människa med mycket hög mentaliseringsförmåga bör inte klassas som autistisk då självinsikt och förmåga att förstå andra är mycket nedsatt vid riktig autism.

Men en sak som utan tvekan varit viktigt för min utveckling är att jag fick gå i skolan med vanliga elever. Givetvis så var mobbning,mycket allvarligt belastade för mig men det är lätt att avstyra sådant I fall som hos mig då jag aldrig var utfryst först kanske i årskurs 6. Mobbningen jag upplevt var främst faktiskt mer beroende av hur vuxna antagligen talade hemma och hur lärare inte ingrep eftersom det förutom mobbning främst var ljud och ljus som var särskilt svårt att uthärda.

Så det finns en mängd barn som unga och även vuxna som i rimliga doser kan utvecklas av socialt umgänge. Jag maskerar inte symptom/autism utan mitt sociala beteende kommer naturligt för mig. Dock kan jag säga saker fel pga att det sociala sammanhanget egentligen inte är helt automatiskt.

Jag kommer kanske aldrig kunna arbeta heltid men jag kan ha t.ex barn och leva familjeliv utan svårigheter. Jag kan ha en partner och även dagligen träffa människor även om jag inte orkar spendera timmar dagligen på att träffa och umgås med människor utan stopp och flytta mig med dem överallt och hela tiden aktivt föra samtal. Jag behöver tystnad eller att inte interagera oavbrutet även om jag är i samma rum som andra människor.

Så det är inte omöjligt för människor att klara av att lära sig sådant som inte egentligen är medfött. Kapaciteten är bara lägre och vissa behöver mer egentid eller mindre antal människor omkring sig medan andra mer eller mindre behöver ständig omväxling, så mycket aktiviteter som möjligt och gärna oavbrutet med sociala kontakter.

Det finns tydligt många människor som arbetar för fullt men går hem och orkar ingenting efter jobbet. Antagligen många med autistiska drag som aldrig kommer få en diagnos just för att man ska ställa diagnoser efter funktionsnedsättningar och inte personlighet. Vilket gick snett i mitt fall.
Citera
2025-02-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja han blev mobbad av samhället. Men han ville inte vara en del av samhället. Vilket all information som getts av familj och vänner visar. Det var min poäng.

Jo men samhället kanske är dålig. Bara för att du trivs. Du kanske är en vinnare i det här samhället. Du måste respektera att det finns förlorare!!
Citera
2025-02-09, 23:01
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist

Det är ett skäl till att jag anser att diagnosen bör tas bort då den felaktigt underförstått hävdar att jag skulle vara funktionsnedsättning på området. En människa med mycket hög mentaliseringsförmåga bör inte klassas som autistisk då självinsikt och förmåga att förstå andra är mycket nedsatt vid riktig autism.

Menar tvärtom att den här förhöjd.
Citera
2025-02-09, 23:02
Medlem
Citat:
Jo jag är heller inte intresserad av flockmentaliteten.
Men kan inte påstå att jag hatar människor.

Ja samhället är dysfunktionellt.
Kanske för att höjdarna påstår att de vet vad vi behöver i tillvaron.

Det är för att politikerna vill kontrollera oss som att vi är djur. Vi är inga människor längre i det här samhället. Och jag säger bara att jag kan förstå folk som gör som han gjorde.
Citera
2025-02-09, 23:02
Medlem
Citat:
Då är ju även det en förklaring, eller hur.
Kallas vuxenmobbing.

Jodå. Finns många som trivs bättre av att slippa alla människor runt omkring sig.

Det är samhället som påstått att du är ett flockdjur som behöver vänner, arbetskamrater m.m
Samhället som bestämt att den som älskar att vara ensam är en udda kuf.
Samhället som säger att barnet i skolan, förskolan som inte sitter still eller följer allt som en robot blir ADHD stämplad för resten av sitt liv..
Fundera på det du...
Autistiska människor är oftast sociala och vill ha vänner, partner osv. Jag har aldrig träffat en autistisk person som absolut inte vill ha med andra människor att göra.

Tror inte ens att någon av de ensamvargar jag mött genom mitt liv inte velat ha social kontakt med någon överhuvudtaget.

Men grejen är att även udda människor vill trivas med dem de umgås med. Det är inte som så att udda är lättare att matcha ihop med varandra än vad sociala människor är. Tvärtom så har mer vanliga människor det lättare än de som är lite speciella.
Citera
2025-02-09, 23:03
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:

Jag tycker visserligen att hon prästen som höll predikan för Trump var en poserande käring, Men på soc i Örebro fanns inte ens någon poserande käring när yxan skulle gå. Befehl ist Befehl. Kan inte släppa detta.

Nej är språkets viktigaste ord.
Citera
2025-02-09, 23:03
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Jo men samhället kanske är dålig. Bara för att du trivs. Du kanske är en vinnare i det här samhället. Du måste respektera att det finns förlorare!!

Det är ju förlorarna som jag vill lyfta fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in