Citat:
Instämmer. Stil är det mest väsentliga. Att kunna föra sig i salongerna, ha koll på vett och etikett och absolut inte vara nersolkad med ett fläckat förflutet.
Att säga att Sofia är ful är väl ändå att ta. Hon är väl lite småsöt men någon klassisk skönhet är hon knappast. Nu tycker inte jag att det är det viktigaste för en kunglighet. Det viktigaste är att ha stil och det saknar dock Sofia. Mycket av tiden från hennes ungdom lyser igenom. Det går inte att tvätta bort.
Det är så genomskinligt när Sofia försöker spela bemedlad och fin. Det är bara skådespeleri.
Vi vet vem hon är och vi glömmer inte. Därav att så många inom de kungliga kretsarna aldrig gillat henne och aldrig kommer att acceptera henne, vilket hon är medveten om. Det är vanliga svenssons hon försöker lura och till viss del verkar hon lyckas med det tyvärr. Jag har själv en släkting som tycker att Sofia är det bästa med kungahuset och den hårdast arbetande personen där, allt pga hur man från kungahusets sida ansträngt sig för att vittvätta henne genom Project Playground. Samma person tycker även att Madeleine är den som gör minst osv.
Själv tycker jag att Madeleine har fått ta oförtjänt mycket skit. Förutom att hon är vackrast och mest elegant är hon även den mest vältaliga och den som innehar en riktig examen (Victoria har ju fått komma in på attraktiva utbildningar i egenskap av blivande drottning, dessa hade hon aldrig kommit in på annars). Madeleine har ett starkt engagemang i Childhood som hon arbetat för under flera år och kommer att axla Silvias roll alldeles utmärkt där. I Året med kungafamiljen som lades upp på SVT i dec, så ser man hur Madeleine har ett naturligt förhållningssätt till barn i sin arbetsroll. När Sofia (i samma program) ska agera med barn så blir det hela mer konstlat och fejk. En intressant skillnad faktiskt.
Därför högst orättvist att Sofia får en massa hyllningar för Project Playground i förhållande till det arbete som Madeleine gör, förvisso i skuggan av Silvia men ändå. När Madeleine tar över arbetet helt efter Silvia lär skillnaden bli ännu mer uppenbar.
Citat:
Samma här. Jag tycker det hela är mer än förlegat men OM vi nu måste ha det så ska det vara klass och stil på det hela, inte att vem som helst kan dras in från gatan som nu.
Jag är emot monarkin UTAN att vara vänster i övrigt. Det kan man också vara - går ju bra i USA t.ex. att rösta på det konservativa partiet republikanerna, utan att för den skull vilja ha tillbaka någon kung från sagoböckernas värld. Men OM det ska vara kungligheter, så ska de FAN vara... the real thing.
Senast redigerad av Lostworld 2025-02-09 kl. 14:37.
Senast redigerad av Lostworld 2025-02-09 kl. 14:37.