2025-02-09, 14:32
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Att säga att Sofia är ful är väl ändå att ta. Hon är väl lite småsöt men någon klassisk skönhet är hon knappast. Nu tycker inte jag att det är det viktigaste för en kunglighet. Det viktigaste är att ha stil och det saknar dock Sofia. Mycket av tiden från hennes ungdom lyser igenom. Det går inte att tvätta bort.
Instämmer. Stil är det mest väsentliga. Att kunna föra sig i salongerna, ha koll på vett och etikett och absolut inte vara nersolkad med ett fläckat förflutet.
Det är så genomskinligt när Sofia försöker spela bemedlad och fin. Det är bara skådespeleri.
Vi vet vem hon är och vi glömmer inte. Därav att så många inom de kungliga kretsarna aldrig gillat henne och aldrig kommer att acceptera henne, vilket hon är medveten om. Det är vanliga svenssons hon försöker lura och till viss del verkar hon lyckas med det tyvärr. Jag har själv en släkting som tycker att Sofia är det bästa med kungahuset och den hårdast arbetande personen där, allt pga hur man från kungahusets sida ansträngt sig för att vittvätta henne genom Project Playground. Samma person tycker även att Madeleine är den som gör minst osv.

Själv tycker jag att Madeleine har fått ta oförtjänt mycket skit. Förutom att hon är vackrast och mest elegant är hon även den mest vältaliga och den som innehar en riktig examen (Victoria har ju fått komma in på attraktiva utbildningar i egenskap av blivande drottning, dessa hade hon aldrig kommit in på annars). Madeleine har ett starkt engagemang i Childhood som hon arbetat för under flera år och kommer att axla Silvias roll alldeles utmärkt där. I Året med kungafamiljen som lades upp på SVT i dec, så ser man hur Madeleine har ett naturligt förhållningssätt till barn i sin arbetsroll. När Sofia (i samma program) ska agera med barn så blir det hela mer konstlat och fejk. En intressant skillnad faktiskt.
Därför högst orättvist att Sofia får en massa hyllningar för Project Playground i förhållande till det arbete som Madeleine gör, förvisso i skuggan av Silvia men ändå. När Madeleine tar över arbetet helt efter Silvia lär skillnaden bli ännu mer uppenbar.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är emot monarkin UTAN att vara vänster i övrigt. Det kan man också vara - går ju bra i USA t.ex. att rösta på det konservativa partiet republikanerna, utan att för den skull vilja ha tillbaka någon kung från sagoböckernas värld. Men OM det ska vara kungligheter, så ska de FAN vara... the real thing.
Samma här. Jag tycker det hela är mer än förlegat men OM vi nu måste ha det så ska det vara klass och stil på det hela, inte att vem som helst kan dras in från gatan som nu.
Senast redigerad av Lostworld 2025-02-09 kl. 14:37.
Citera
2025-02-09, 19:08
Medlem
Det är väldigt tyst om Sofias ” välgörenhetsprojekt” Projekt Playground.
Förmodligen för att hon inte behöver det längre.
Citera
2025-02-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag förstår inte hur någon kan tycka det? Förutom de rent utseendemässiga felen, så ser man på hennes "uttryck" att hon är White Trash. Det är något fräckt och slarvigt och opålitligt och liderligt. Samma med Mette-Marit i Norge och hennes Marius. Jag ser sådant direkt, bara på en stillbild. På samma sätt - eller tvärtom då - som man såg direkt på Prinsessan Diana vid första fotot, att detta var "the real thing". Förutom de klassiska dragen, så såg hon REN ut.

Jag tror att du är hjärntvättad till att tycka som du tycker om Sofia. Om jag inte minns alltför fel nu så kommer du väl in från vänster? Och då får man inte säga något negativt om en kvinnas vandel, typ att hon vikt ut sig i herrtidningar, varit med i dokusåpor, haft många sexuella kontakter. MEN om du är vänster (om jag minns rätt nu), så är det ändå ganska märkligt att med näbbar och klor försvara en kunglighet. Hur gick det med att kommunismen skulle störta "tronen, altaret och penningpåsen"? Jonas Sjöstedt är den enda vänsterledaren som haft lite stake de senaste decennierna, han vägrade att gå på kungamiddagar och smörja kråset och fjanta för dessa.

Jag är emot monarkin UTAN att vara vänster i övrigt. Det kan man också vara - går ju bra i USA t.ex. att rösta på det konservativa partiet republikanerna, utan att för den skull vilja ha tillbaka någon kung från sagoböckernas värld. Men OM det ska vara kungligheter, så ska de FAN vara... the real thing. Som Drottning Rania t.ex.: vacker, stilig, feminin, älsklig, ren och fräsch och utan skuggan av något smutsigt i hennes bakgrund:

https://parliamentofreligions.org/wp-content/themes/yootheme/cache/36/queen-rania-1000x1000jpg-362c70d7.jpeg

Jag säger som Herman Lindqvist, att C P blir bra på bild - men sedan måste han säga något också. Och då brukar det inte gå så bra... C P blir också bara bra på bild om fotografen lyckas få honom att fokusera blicken på något. För annars ser man att det är tomt bakom ögonen. Han ser dum ut helt enkelt, vilket han ju också är. Det var därför Sofia kunde snärja honom.

För att vara republikan så har du VÄLDIGT starka och konservativa åsikter om hur en prinsessa ska vara och se ut. Vara "ren" och inte ha en "smutsig bakgrund". Jisses. Du skrev i något annat inlägg ungefär "jag brukar inte uttala mig om kvinnors utseenden men eftersom Sofia TROR att hon är så snygg så är det fritt fram". Det låter exakt som mobbarna på skolgården på 80-talet. "Tror du att du är någon eller?!"

Jag tycker personligen att det är kul att skvallra lite och spekulera om kungahuset, men denna tråden är så EXTREMT elak. Det känns bara deppigt.
Citera
2025-02-09, 22:23
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Jag tycker personligen att det är kul att skvallra lite och spekulera om kungahuset, men denna tråden är så EXTREMT elak. Det känns bara deppigt.

Vad är det du tycker är extremt elakt? Tråden generellt eller specifika inslag?
Om du tänker på de hårda orden om Sofias utseende, så förekommer det ja, samtidigt som det också finns inlägg som kommenterar hennes utseende i positiva ordalag.

Men om du menar på den hårda kritiken av Sofias ambitioner sen unga år, så tror jag de flesta med en uns av intellekt och kritiskt tänkande håller med om den.
Sofia har sen åtminstone tidiga 20-årsåldern, sökt med ljus och lykta efter män som kan tänkas försörja henne ekonomiskt. Kriterierna hon har på denna försörjning är inte låg heller, hon har drömt om en rik man länge. Utöver hennes utvik och deltagande i Paradise Hotel, så har Sofia aldrig haft ett riktigt jobb.

När hon sen då till stor del pga tur, lyckades komma Prins Carl-Philip nära, så såg hon sitt livs chans och tog den. Projekt Playground som nyligen nämndes i tråden, initierade Sofia bara veckor efter att hon träffade prinsen. Det som en betydande del, i hennes plan för att linda honom runt sitt finger.

Vem vet när Sofia bestämde sig för att hon ville ha prinsen, det kanske var slumpen, eller så bestämde hon sig tidigare än så. Men en sak som är säker, hade Sofia inte fått prinsen, så hade hon med största sannolikhet gift sig med en annan förmögen man, i Sverige eller utomlands.

Så du kanske förstår varför det sticker i ögonen hos många svenskar?
Det är trots allt vi skattebetalare som måste stå för hennes uppehälle.

Om du tycker den här tråden är extremt elak, försök inte tycka synd om Sofia om du gör det.
Hon mår gott med alla sina pengar, sin familj och sitt lyxiga leverne.
Sofia känner förmodligen inte ens till den här tråden, och om hon skulle det, så flinar hon säkert bara åt alla oss som inte har det lika bra ställt som hon har det.
Citera
2025-02-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag tolkar det som att kungaparet är lagom gamla för att börja få barnbarnsbarn.

De intressanta barnen är de som har praktisk möjlighet att bli statschef, alltså huvudsakligen Estelle och hennes syskon. När Estelle börjar föda barn kommer hennes syskon att bli mindre intressanta.
CPs och Maddes barn kommer att bli något så ointressant som drottningens kusiner, antagligen personer som bara kommer att synas i bakgrunden vid kungliga bröllop, begravningar och liknande, stelt uppställda intill någon partner med namn som "herr/fru af Konstigt Dubbelnamn".
Ja... Hur mycket koll har vi på kungens systrars barn liksom? Oscar Magnusson o co. De flyter i periferin. Bortglömda. Någon som ens vet namnen på exempelvis prinsessan Desirées barn?
Citera
2025-02-09, 22:33
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Instämmer. Stil är det mest väsentliga. Att kunna föra sig i salongerna, ha koll på vett och etikett och absolut inte vara nersolkad med ett fläckat förflutet.
Det är så genomskinligt när Sofia försöker spela bemedlad och fin. Det är bara skådespeleri.
Vi vet vem hon är och vi glömmer inte. Därav att så många inom de kungliga kretsarna aldrig gillat henne och aldrig kommer att acceptera henne, vilket hon är medveten om. Det är vanliga svenssons hon försöker lura och till viss del verkar hon lyckas med det tyvärr. Jag har själv en släkting som tycker att Sofia är det bästa med kungahuset och den hårdast arbetande personen där, allt pga hur man från kungahusets sida ansträngt sig för att vittvätta henne genom Project Playground. Samma person tycker även att Madeleine är den som gör minst osv.

Själv tycker jag att Madeleine har fått ta oförtjänt mycket skit. Förutom att hon är vackrast och mest elegant är hon även den mest vältaliga och den som innehar en riktig examen (Victoria har ju fått komma in på attraktiva utbildningar i egenskap av blivande drottning, dessa hade hon aldrig kommit in på annars). Madeleine har ett starkt engagemang i Childhood som hon arbetat för under flera år och kommer att axla Silvias roll alldeles utmärkt där. I Året med kungafamiljen som lades upp på SVT i dec, så ser man hur Madeleine har ett naturligt förhållningssätt till barn i sin arbetsroll. När Sofia (i samma program) ska agera med barn så blir det hela mer konstlat och fejk. En intressant skillnad faktiskt.
Därför högst orättvist att Sofia får en massa hyllningar för Project Playground i förhållande till det arbete som Madeleine gör, förvisso i skuggan av Silvia men ändå. När Madeleine tar över arbetet helt efter Silvia lär skillnaden bli ännu mer uppenbar.

Samma här. Jag tycker det hela är mer än förlegat men OM vi nu måste ha det så ska det vara klass och stil på det hela, inte att vem som helst kan dras in från gatan som nu.

Man kan tycka vad man vill om Sofias förflutna, men att skriva att vem som helst dras in från gatan, är lite drastiskt. Var Sofia hora på Malmskillnadsgatan? Det är väl bra att kungen accepterar vanliga människor och att hans barn får välja själv vem de vill bilda familj med? Skulle Njuren inte heller blivit godkänd, enligt dig?

Du verkar avguda Madde, som inte gör ett skit för vårt land, mer än ränner runt och köpa dyra väskor och kläder, samt parkerar på handikapplatser utan tillstånd. Vad spelar det för roll om hon är "vackrast" (din smak)? Jag såg året med kungahuset när Madde besökte ett handikappat barn på ett sjukhus och det var verkligen det mest konstlade jag sett. "Min man kommer från USA, där finns det palmer".
Citera
2025-02-10, 00:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Man kan tycka vad man vill om Sofias förflutna, men att skriva att vem som helst dras in från gatan, är lite drastiskt. Var Sofia hora på Malmskillnadsgatan? Det är väl bra att kungen accepterar vanliga människor och att hans barn får välja själv vem de vill bilda familj med? Skulle Njuren inte heller blivit godkänd, enligt dig?
Hon horade runt på Stureplan, räcker inte det? Om vem som helst kan ta sig in i kungahuset, vad är då poängen anser du? Det blir väldigt patetiskt och löjeväckande när ett drinkluder från Stureplan ska göras till "kunglig höghet" över oss andra. Men jag är knappast förvånad över att vår omdömeslöse kung fattar sådana befängda beslut tyvärr.
Som någon skrev i tråden tidigare:
(FB) Skvaller om H.K.H. Prinsessan Sofia

Är det en person som är lämplig att bli prinsessa och kunglig höghet anser du?
Under sitt bröllop så hade hon den där vedervärdiga stora tatueringen i nacken väl synlig. Hon hade inte ens vett nog att sminka över den. Samma sak på Nobelfesten, där hon går runt med samma tatuering fullt synlig.
https://imgur.com/a/liCRAVL
Hon är trash som tvingat sig själv på det svenska folket och då får hon ta den kritik hon får också. Man kan inte i ena stunden hora runt på Stureplan, vika ut sig i herrmagasin och vara deltagare i Paradise Hotel för att sedan kräva folkets respekt som prinsessa av Sverige.

Daniel har knappast samma fläckiga förflutna och det tog dessutom väldigt lång tid innan han och Victoria fick lov att gifta sig. Så även när man tar in en "vanlig person" så är det enorma skillnader på folk och folk.
Citat:
Du verkar avguda Madde, som inte gör ett skit för vårt land, mer än ränner runt och köpa dyra väskor och kläder, samt parkerar på handikapplatser utan tillstånd. Vad spelar det för roll om hon är "vackrast" (din smak)? Jag såg året med kungahuset när Madde besökte ett handikappat barn på ett sjukhus och det var verkligen det mest konstlade jag sett. "Min man kommer från USA, där finns det palmer".
Jag avgudar inte någon. På vilket sätt gör Sofia mer för Sverige än Madeleine?
Båda är mammor och har fullt upp med sina respektive familjer samt jobbar inom sina organisationer, där Madeleine för tillfället verkar arbeta mer aktivt än Sofia.

I Året med kungahuset så var Madeleine väldigt naturlig när hon interagerade med det sjuka barnet och hade en riktigt samtal med honom. Ställde frågor och var lättsam. Sofia å andra sidan vill mest visa upp en bild av sig själv som en barnvänlig person men det känns inte naturligt. Hennes interagerade med barnen var verkligen konstlat med stel fysisk kontakt.
Du verkar ha enbart ha köpt nån slags nidbild av prinsessan Madeleine som hon porträtterats av media. Gör lite egen research istället. När det gäller kläder och väskor är knappast Sofia särskilt billig i drift heller. Hon har flera dyra väskor, en Bottega Veneta för ca 40 000 kr har hon dessutom i flera färger:
https://www.aftonbladet.se/mode/a/B0nqm0/prinsessan-sofias-dyra-vaska-bottega-veneta-for-40-000-kr
Citera
2025-02-10, 06:20
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Det är väldigt tyst om Sofias ” välgörenhetsprojekt” Projekt Playground.
Förmodligen för att hon inte behöver det längre.

Det var mest till att tvätta bort att hon jobbat som hora i NY.
Citera
2025-02-10, 09:30
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Hon horade runt på Stureplan, räcker inte det? Om vem som helst kan ta sig in i kungahuset, vad är då poängen anser du? Det blir väldigt patetiskt och löjeväckande när ett drinkluder från Stureplan ska göras till "kunglig höghet" över oss andra. Men jag är knappast förvånad över att vår omdömeslöse kung fattar sådana befängda beslut tyvärr.
Som någon skrev i tråden tidigare:
(FB) Skvaller om H.K.H. Prinsessan Sofia

Är det en person som är lämplig att bli prinsessa och kunglig höghet anser du?
Under sitt bröllop så hade hon den där vedervärdiga stora tatueringen i nacken väl synlig. Hon hade inte ens vett nog att sminka över den. Samma sak på Nobelfesten, där hon går runt med samma tatuering fullt synlig.
https://imgur.com/a/liCRAVL
Hon är trash som tvingat sig själv på det svenska folket och då får hon ta den kritik hon får också. Man kan inte i ena stunden hora runt på Stureplan, vika ut sig i herrmagasin och vara deltagare i Paradise Hotel för att sedan kräva folkets respekt som prinsessa av Sverige.

Daniel har knappast samma fläckiga förflutna och det tog dessutom väldigt lång tid innan han och Victoria fick lov att gifta sig. Så även när man tar in en "vanlig person" så är det enorma skillnader på folk och folk.

Jag avgudar inte någon. På vilket sätt gör Sofia mer för Sverige än Madeleine?
Båda är mammor och har fullt upp med sina respektive familjer samt jobbar inom sina organisationer, där Madeleine för tillfället verkar arbeta mer aktivt än Sofia.

I Året med kungahuset så var Madeleine väldigt naturlig när hon interagerade med det sjuka barnet och hade en riktigt samtal med honom. Ställde frågor och var lättsam. Sofia å andra sidan vill mest visa upp en bild av sig själv som en barnvänlig person men det känns inte naturligt. Hennes interagerade med barnen var verkligen konstlat med stel fysisk kontakt.
Du verkar ha enbart ha köpt nån slags nidbild av prinsessan Madeleine som hon porträtterats av media. Gör lite egen research istället. När det gäller kläder och väskor är knappast Sofia särskilt billig i drift heller. Hon har flera dyra väskor, en Bottega Veneta för ca 40 000 kr har hon dessutom i flera färger:
https://www.aftonbladet.se/mode/a/B0nqm0/prinsessan-sofias-dyra-vaska-bottega-veneta-for-40-000-kr

Sålde Sofia sex på Stureplan? Belägg? Du verkar veta hur allt fungerar och din åsikt är den korrekta, som i alla trådar du skriver i, besserwissern personifierad. Jag har inte sagt att Sofia gör mer än Madde. Jag är inte imponerad av någon av dem eller deras s.k. "välgörenhetsarbete" eller lyxkonsumtion för våra pengar. Att Sofia gör mindre än Madde för tillfället, kanske kan bero på att hon precis fött barn.

Du behöver inte svara med en uppsats.
Citera
2025-02-10, 10:03
Medlem
Citat:
Sålde Sofia sex på Stureplan? Belägg? Du verkar veta hur allt fungerar och din åsikt är den korrekta, som i alla trådar du skriver i, besserwissern personifierad. Jag har inte sagt att Sofia gör mer än Madde. Jag är inte imponerad av någon av dem eller deras s.k. "välgörenhetsarbete" eller lyxkonsumtion för våra pengar. Att Sofia gör mindre än Madde för tillfället, kanske kan bero på att hon precis fött barn.

Du behöver inte svara med en uppsats.
Är väl knappast någon som inte tror att Sofia med den bakgrunden inte har ett och annat skelett i garderoben men oavsett om hon nu inte skulle ha det så räcker väl hennes utvikningsbilder ganska långt. Sitta och visa lökarna i gubbtidning är inte vad jag ser som lämplig bakgrund till någon som sedan ska tituleras och bugas inför. Det är ju i regel det som blir så fjantigt att "vanligt" folk ska krusa med henne som är mer vanlig än de flesta av oss...få som är med WT än henne som sedan ska bugas för.
Citera
2025-02-10, 10:07
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Är väl knappast någon som inte tror att Sofia med den bakgrunden inte har ett och annat skelett i garderoben men oavsett om hon nu inte skulle ha det så räcker väl hennes utvikningsbilder ganska långt. Sitta och visa lökarna i gubbtidning är inte vad jag ser som lämplig bakgrund till någon som sedan ska tituleras och bugas inför. Det är ju i regel det som blir så fjantigt att "vanligt" folk ska krusa med henne som är mer vanlig än de flesta av oss...få som är med WT än henne som sedan ska bugas för.

Det är vidrigt att buga och krusa för alla parasiter i den familjen.
Citera
2025-02-10, 10:20
Medlem
picapicans avatar
Citat:

Du tycker kungen skulle sagt nej till Sofia? Hur tror du det hade tagits emot av svenska folket, att barnen inte får välja själva över sina liv på 2000-talet? Det hade blivit en så omfattande kritik att monarkin inte hade överlevt. Debatten hade blivit "Victoria fick välja en vanlig person utan blått blod, men inte Carl-Philip". Det hade inte gått att särbehandla barnen på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in