2025-02-07, 19:53
Medlem
picapicans avatar
Är fostret genmanipulerat, eftersom det "råkade" bli en flicka?
Citera
2025-02-07, 19:59
Medlem
Larasofts avatar
Så bra, hon kan ärva kläder från kusinerna. Sofia är ju trendkänslig.
Citera
2025-02-07, 20:21
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Hon är verkligen definitionen av fulhet, men du som rövslickare har blivit blind då hon numera tillhör rövslickarnas hus. https://image.svenskdam.se/image-10622470?imageId=10622470&width=1320&height=689&fo rmat=webp

Hennes käft och tänder är gräsliga. Är barnet tillverkat i provrör?
Citera
2025-02-07, 21:46
Medlem
De verkar gilla namn med flera stavelser och som inte är allt för konstiga eller gammaldags, men inte nödvändigtvis superkungligt.
Jag tror på Lovisa eller kanske Matilda.
Citera
2025-02-07, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon är fruktansvärt ful! OBS jag tycker EGENTLIGEN inte att man ska döma människor efter deras (medfödda) utseende, och det är inget jag gör IRL. Men just i sådana här fall när PERSONEN SJÄLV verkar tro att hon (eller ibland han, men det är mindre vanligt) är fantastiskt snygg, och försökt sig på som modell och trott sig ha en framtid i det yrket, så tycker jag att man får håna personen om den är uppenbart ful och bara inte ser detta själv.

Och även för att bli kunglig anser jag att det finns vissa utseendekrav. Inte så att de måste vara på samma nivå som Silvia, Diana eller de jordanska drottningarna Nuur och Rania allihopa, det kan man inte begära. Men de måste i alla fall vara BEHAGLIGA att vila ögat på - typ som Prinsessan Sibylla som inte var någon skönhet alls i egentlig mening - eftersom undersåtarna måste se dem så mycket. Deras roll i en modern monarki är just att synas, och bara i mycket ringa mått att verka. Men när man ser Sofia blir man illamående.

Sofia är otroligt vacker, nästan perfekt.
Citera
2025-02-08, 02:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Hon är definitivt inte ful! Hur ser du ut själv, du vet väl att man blir fulare av att hata?

Hon är riktigt snygg för sin ålder och efter flera graviditeter, inget att anmärka på där. Även hennes make har åldrats med välbehag.

https://www.aftonbladet.se/kungligt/a/LMXR1x/prins-carl-philip-har-fatt-barn
Citera
2025-02-08, 05:42
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Sofia är otroligt vacker, nästan perfekt.

Jag förstår inte hur någon kan tycka det? Förutom de rent utseendemässiga felen, så ser man på hennes "uttryck" att hon är White Trash. Det är något fräckt och slarvigt och opålitligt och liderligt. Samma med Mette-Marit i Norge och hennes Marius. Jag ser sådant direkt, bara på en stillbild. På samma sätt - eller tvärtom då - som man såg direkt på Prinsessan Diana vid första fotot, att detta var "the real thing". Förutom de klassiska dragen, så såg hon REN ut.

Jag tror att du är hjärntvättad till att tycka som du tycker om Sofia. Om jag inte minns alltför fel nu så kommer du väl in från vänster? Och då får man inte säga något negativt om en kvinnas vandel, typ att hon vikt ut sig i herrtidningar, varit med i dokusåpor, haft många sexuella kontakter. MEN om du är vänster (om jag minns rätt nu), så är det ändå ganska märkligt att med näbbar och klor försvara en kunglighet. Hur gick det med att kommunismen skulle störta "tronen, altaret och penningpåsen"? Jonas Sjöstedt är den enda vänsterledaren som haft lite stake de senaste decennierna, han vägrade att gå på kungamiddagar och smörja kråset och fjanta för dessa.

Jag är emot monarkin UTAN att vara vänster i övrigt. Det kan man också vara - går ju bra i USA t.ex. att rösta på det konservativa partiet republikanerna, utan att för den skull vilja ha tillbaka någon kung från sagoböckernas värld. Men OM det ska vara kungligheter, så ska de FAN vara... the real thing. Som Drottning Rania t.ex.: vacker, stilig, feminin, älsklig, ren och fräsch och utan skuggan av något smutsigt i hennes bakgrund:

https://parliamentofreligions.org/wp-content/themes/yootheme/cache/36/queen-rania-1000x1000jpg-362c70d7.jpeg

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon är riktigt snygg för sin ålder och efter flera graviditeter, inget att anmärka på där. Även hennes make har åldrats med välbehag.

Jag säger som Herman Lindqvist, att C P blir bra på bild - men sedan måste han säga något också. Och då brukar det inte gå så bra... C P blir också bara bra på bild om fotografen lyckas få honom att fokusera blicken på något. För annars ser man att det är tomt bakom ögonen. Han ser dum ut helt enkelt, vilket han ju också är. Det var därför Sofia kunde snärja honom.
Senast redigerad av Merwinna 2025-02-08 kl. 06:17.
Citera
2025-02-08, 08:10
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Du menar insemination på Cypern?

För mig är detta barn totalt ointressant…kungen fyller 80 nästa år, drottningen är nästan 82, så det nya barnet borde rimligtvis vara deras barnbarnsbarn. Alla Carl Philips och Madeleines barn lever helt anonyma liv och tack gode Gud för det. Den nya prinsessan blir väl som Andrews barn i Storbritannien som bara uppmärksammas när de gifter sig eller får barn. Arvsmonarkin har ingen plats i ett modernt samhälle.

Barnbarn är det väl?

Till nästa generation är det långt för kungaparet tror jag.
Citera
2025-02-08, 08:43
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Barnbarn är det väl?

Till nästa generation är det långt för kungaparet tror jag.
Jag tolkar det som att kungaparet är lagom gamla för att börja få barnbarnsbarn.

De intressanta barnen är de som har praktisk möjlighet att bli statschef, alltså huvudsakligen Estelle och hennes syskon. När Estelle börjar föda barn kommer hennes syskon att bli mindre intressanta.
CPs och Maddes barn kommer att bli något så ointressant som drottningens kusiner, antagligen personer som bara kommer att synas i bakgrunden vid kungliga bröllop, begravningar och liknande, stelt uppställda intill någon partner med namn som "herr/fru af Konstigt Dubbelnamn".
Citera
2025-02-08, 08:51
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag tolkar det som att kungaparet är lagom gamla för att börja få barnbarnsbarn.

De intressanta barnen är de som har praktisk möjlighet att bli statschef, alltså huvudsakligen Estelle och hennes syskon. När Estelle börjar föda barn kommer hennes syskon att bli mindre intressanta.
CPs och Maddes barn kommer att bli något så ointressant som drottningens kusiner, antagligen personer som bara kommer att synas i bakgrunden vid kungliga bröllop, begravningar och liknande, stelt uppställda intill någon partner med namn som "herr/fru af Konstigt Dubbelnamn".

Ja så är det ju.
Men man får nog tro att det är minst tio år innan det blir barnbarnsbarn eftersom Estelle måste skynda långsamt och något slarv hos henne eller de andra barnbarnen inte kommer tillåtas.

Och så får vi se om kungaparet får uppleva det.
Citera
2025-02-08, 08:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Det är inte många förunnat att åldras med välbehag, möjligen med behag…(ber om ursäkt, kan inte låta bli…)

”Riktigt snygg för sin ålder…”, menar du att hon inte har gumfläsk, och har en frisyr som får henne att se ut som om hon kom direkt från sängen, så OK.
Själv tycker jag inte att det uppväger de andra defekterna.
Men bortsett från utseendet, tror faktiskt att hon och CP trivs tillsammans och att hon kan handskas rätt bra med honom.

Numera är jag inte för monarkin.
Citera
2025-02-08, 11:19
Medlem
Jag tror på Victoria i andranamn för att visa respekt mot den blivande drottningen.

Lilian känns rätt eftersom de har ärvt hus och annat efter henne och Bertil.

Desirée efter den första Bernadotte-drottningen.

Sofia eller Kristina efter mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in