Citat:
Ursprungligen postat av
Klantgubbe
Åter igen, om etnicitet varit ett urvalskriterium, varför attackera en skola, och framförallt, varför välja ut och skjuta svenskar också?
Altså, det finns överväganda icke-svenskar på denna skolan, alltså villl de flesta offren också vara icke-svenska om man skjuter urskjilningslöst , det är inte matematik engång, det säger sig själv. Det är också en övervikt av kvinnor på skolan (antar jag), och om så inte är fallet, så har kvinnor ofta ettt annat sätt att upptäda vid anfall, nämligen att kröka ner sig, händerna täcker ansiktet och hoppas det bästa, medan män springer i väg. Detta tror jag är orsaken till de dödades bakgrund.
Några (minst en person) har uppgivit att han passerade några utan att skjuta dessa, det kan ha varit då han ville komma ut från positionen polisen såg honom i. HAn fatttade inte att svensk polis inte fattar vad deras jobb är, att skydda allmenheten, polisen tror heller at jobbet går ut på att säkra sig själva.
Motiv? Där får jag citera LGWP: -Motiv....jag tror inte de skall leta så mycket efter nåt motiv, det hör hemma i kriminalromaner. Kan hända mördaren ser ett motiv, medan vi aldrig skulle trott att detta var motiv.
Det är några år sedan han sa detta, och jag hadde väntat att han skulle upprepa detta, det gjorde han inte.
Men jag kommer ihåg en kille som mördade sin familj, syster og bägge föräldrarna, när polisen frågade varför, sa han:-Varför? Jag vet inte... i och för sig blev jag förbannat på min lillasyster, för hon lyckas med skolan, har pojkvän, och så fick hon mera glace av mamma efter middan i går kväll, än jag fick. Jag sa inget, jag gick bara inn och stack henne.....jag kände lite synd om mina föräldrar, för de ville bli ledsna när hon dag, så jag dödade dem också. Lite synd kanske....
Inget egentlig motiv, bara en rationalisering ovanför sig själva