2025-02-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du är ju korkad. Muslim kallas både de som är från muslimska länder (främst från mellanöstern) och de som är troende muslimer.
Muslim är både en etnicitet och en religion.
Och han sköt muslimer från muslimska länder samt en Eritrian (50% muslimer & 50% kristna katoliker),
en från Ukraina (kan vara troende muslim), två svenskor.

Jag hittar inget mönster mer än att majoriteten var invandrare. Vilket kan ha varit en slump.
Så lämna tänkandet till polisen du. Tids nog får vi veta.

Nej, öppna en skolbok. Finns inget som heter en muslimsk etnicitet. Finns muslimska länder i Europa, Asien, Afrika och där människor har noll gemensamt om man ser till dessa individers etnicitet.
Citera
2025-02-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkraka887
"Bland offren finns medarbetare inom Socialförvaltningens områden Vård och omsorg och Funktionsstöd som studerade vid Campus Risbergska samt medarbetare inom Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen."

Kan det vara handläggare han haft och att han var ute efter dem i första hand? Dom kan ju visserligen också varit invandrare men som sagt kanske inte motivet ligger i etniciteten.

Nej, medarbetare inom Socialförvaltningens områden Vård och Omsorg och Funktionsstöd är alltså typ anställda vårdbiträden inom tex hemtjänst, vård & omsorgsboenden etc och har ingenting med Socialtjänsten att göra.

Går själv en exakt likadan utbildning på annan ort och är anställd av Socialförvaltningen i min kommun, jobbar på ett vård/omsorgsboende och pluggar några dagar i veckan på betald arbetstid för att så småningom vara färdig undersköterska.

Troligtvis var det någon som liksom du missuppfattade detta och kopplade felaktigt ihop Socialförvaltningen med Socialtjänsten som GM haft att göra med och det spreds därför felaktiga uppgifter.
Citera
2025-02-09, 22:08
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Märkligt att du hoppas på hatbrott.

Jag vill ha rättvisa och för att jag har märkt att majoriteten av de som röstar på SD och är invandrarfientliga medvetet pushar för att detta inte var ett hatbrott.
Polisen till och med överväger nu att inte ens upprätta en FUP och att hemlighålla skit som "motiv" dylikt.

Sen om man tittar på statistiken på liknande brott så har GM med 99,9 % marginal alltid varit en rasistjävel.
Citera
2025-02-09, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discotraxx
Nej, medarbetare inom Socialförvaltningens områden Vård och Omsorg och Funktionsstöd är alltså typ anställda vårdbiträden inom tex hemtjänst, vård & omsorgsboenden etc och har ingenting med Socialtjänsten att göra.

Går själv en exakt likadan utbildning på annan ort och är anställd av Socialförvaltningen i min kommun, jobbar på ett vård/omsorgsboende och pluggar några dagar i veckan på betald arbetstid för att så småningom vara färdig undersköterska.

Troligtvis var det någon som liksom du missuppfattade detta och kopplade felaktigt ihop Socialförvaltningen med Socialtjänsten som GM haft att göra med och det spreds därför felaktiga uppgifter.

Det har du rätt i. Jag kopplade ihop socialförvaltningen och socialtjänsten. Då är det ett dött spår där.
Citera
2025-02-09, 22:10
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Polisen kan inte få nog med kritik för sitt fittfega handlande, inte ett enda skott.. Sen gjorde GM jobbet åt dem.. Jävla clowner.. Nästa gång något allvarligt händer borde man ringa till Foxtrot.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
– Det finns redan nu en del som indikerar att det finns en etnisk aspekt i det han har gjort. Etnicitet tycks ha varit ett urvalskriterium, säger Leif GW Persson.

De är bara på Flashback, rasimens högborg, som man sticker huvudet i sanden för indicierna som tyder på hatbrott mot invandrare.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-02-09 kl. 22:14.
Citera
Medlem
Citat:
Skolan kan bara skicka vidare till BUP.
Men något gjordes ju. Han gick på Gymnasium anpassat för elever med autism.

Det är ju tyvärr här det brister.

Idag har vi 10.000-tals elever, de flesta med npf-diagnos, som är hemmasittande från skolan då de mår väldigt dåligt i skolan som den ser ut i Sverige idag. Stora klasser och stökigt. Den här gruppen barn mår väldigt dåligt och är helt bortglömda och isolerade.

Här måste det sättas in insatser!
Senast redigerad av Mellanting 2025-02-09 kl. 22:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
Jag vill ha rättvisa och för att jag har märkt att majoriteten av de som röstar på SD och är invandrarfientliga medvetet pushar för att detta inte var ett hatbrott.
Polisen till och med överväger nu att inte ens upprätta en FUP och att hemlighålla skit som "motiv" dylikt.

Sen om man tittar på statistiken på liknande brott så har GM med 99,9 % marginal alltid varit en rasistjävel.

Polisen sa ju senast idag 17:15 att dom jobbar hårt med att få fram motiv etc...
Citera
2025-02-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilomaja
Lutar åt att GM var en kvinnohatande incel med främlingsfientliga rasistiska åsikter om man ser till vilka stackarna var som han valde att skjuta.

Ett sådan motiv vore väl ett av de enklaste att upptäcka för utredarna? Att de fortfarande säger sig inte lyckas hitta något motiv är anmärkningsvärt. Eller så vet de motivet, men säger det inte.

Kan han ha rensat sin dator och sina spår på nätet?
Citera
2025-02-09, 22:11
Medlem
Citat:
Skolan kan bara skicka vidare till BUP.
Men något gjordes ju. Han gick på Gymnasium anpassat för elever med autism.

Så det har framkommit och är bekräftat att han hade en diagnos? Eftersom skolan är skyldig att göra anpassningar kanske han hamnade i en sådan klass utan att ha en diagnos? Jag personligen tycker att det borde ha framkommit redan ifall han hade en diagnos. Det är detta som är det intressanta i sammanhanget, anser jag.
Citera
2025-02-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus

Jag förstår helt ärligt inte det där resonemanget. Varför skulle SD:are bry sig om det var ett terrordåd eller inte? Om det visar sig att GM var ute efter invandrare, att det var ett hatbrott? Spelar det sdare någon som helst roll?! Det förändrar väl inte hur vardagen där ute ser ut. Eller?

Edit: om jag ska vara ärlig så är det snarare invandrarna som vill ha detta till ett terrordåd utan att ens ha motivet klart. Dom baserar det endast på vilka som dog och inte GMs intentioner och mål, vilket är hela grunden till vad brottet ska klassas som. Såna lagar har vi här i Sverige i vart fall.
Senast redigerad av Snorkraka887 2025-02-09 kl. 22:24.
Citera
2025-02-09, 22:13
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Tror inte han gjorde detta för att bli kändis. Isåfall hade han låtit bli skjuta sig, levt idag och levt på sin kändisskap.
Suttit i svensk fängelse som liknar hotel och flinat åt offrens anhöriga. Skrivit en bok under tiden..
Många kvinnor som tycker om bad boys hade skrivit till honom och han kanske tom hittat en fru och gift sig.
Han hade så småningom stämt både FK och Soc för att han mådde dåligt och kände sig tvungen att göra det han gjorde och krävt de på miljonbeloppet bara för att jävlas.
Då hade han riktigt njutit av kändisskapet.

Vi får förlika oss att han tappade det fullständigt.

Tror han var alldeles utom sig och missförstådd och ingen ville hjälpa honom med den personlighet han bar på .
De på skolan trodde att de hjälpte honom med att se framåt ,kämpa på osv.
Utan en tanke på att han själv hade insett sin egen oförmåga i att vara social och klara jobb och utbildning .

Bättre att han hade fått syssla med att jobba på hunddagis eftersom han älskade hundar.
Det finns ingen anledning att skjuta hundar för honom- för det som gör hundar mer trevliga än människor; är just det att hundar INTE pratar och kräver saker och Inte heller påpekar ens fel och brister ,utan De tycker om en som man är ,hur man luktar,hur man tittar ,hur man ser ut ,de mobbar en inte utan viftar på svansen utav glädje att man bara är med dem och chillar !

Inte undra på att hundar är människans bästa vän ; även Richards.
Han älskade ju att ta hand om familjens hund .

Det sorgliga var att polisen var ju i hans lägenhet och hämtade ut hunden därifrån.

Så synd att han inte tänkte på att hunden skulle bli utan honom ,om han gjorde som han gjorde .....och att han ångrade sig och körde hem igen till sin älskade hund ....istället .🦮
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in