Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Nu attackerades de inte pga hårfärg och hudfärg utan för att han trodde det var troligt att de var svenskar, ett land han i sin förvirrade värld ansåg sig behöva försvara sig emot. Som jag skrev, han verkade tro att han var i krig.
Och jag har läst dina texter och det är ju väldigt tydligt att du bestämt dig för en sanning. Du kan komma att få rätt men bara för att du är övertygad om något så betyder inte det att saker och ting verkligen är exakt så. Igen då så kanske vi aldrig får veta mördarens motiv. Han är död. Han har inte lämnat någon förklaring till sitt dåd. Det enda som kan göras nu är att gissa och spekulera.
Jo, dom som blev mördade i IKEA mordet blev rasistiskt mördade på grund av sitt utseende. Varför ljuger du om det?
Han mördade ju inte mörka svenskar (vilket det finns många av) utan riktade in sej på blonda och blåögda, inget annat. Dvs, pga deras utseende och ras. Därför är det ett rent rasistiskt mord.
Om jag får rätt om örebromorden så betyder det att saker och ting är exakt så. Punkt.
Örebromördaren handlade på ren impuls och utan planering. Hade han planerat det hade vi haft kanske 100 eller fler döda med tanke på hur mycket ammunition och vapen han hade med sej.
Han kanske tänkte mörda många fler men ångrade sej när han insåg att mörda andra oskyldiga människor inte är lika kul i verkligheten som det är i hans videospel på datorn.
Han var bara en mycket förvirrad och sjuk människa. Tyvärr hade han tillgång till vapen vilket gjorde konsekvenserna så omfattande.