2025-02-09, 15:53
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja det syns tydligt att man på ett sjukt sätt verkar sitta och hoppas på att det var ett renodlat rasistiskt dåd.
Den här personen hade kopplingar till komvuxet.
Där gick många invandrare, men också många svenskar.
Självklart kan man tro att det handlade om hat mot invandrare, hat mot samhället, hat mot socialen.
Vi vet än så länge inte riktigt vad som rörde sig i huvudet på personen ifråga.
Han kan självklart ha rasistiska motiv, hat mot skolans personal, socialen, samhället och politiska beslut överlag, mot människor av alla bakgrunder och ursprung.
Eller också allt detta på en och samma gång.

Människor med vapenlicens brukar inte begå massmord.
Vem som under tiden den har vapenlicens tappar kontrollen och blir helt okontrollerbar är ju inget man kan förutspå.
Skall alla som på ett eller annat sätt uppsöker vuxenpsykiatrin prickas som potentiella massmördare och vägras vapenlicens?
Det sker ju inte ofta sådana här händelser.
Flink var en utav dem och han hade militär bakgrund t.e.x.
Diskotekbranden i Göteborg var 4 unga killar inblandade i massmord.
Ingen kan förutspå när en sjuk människa går in i en folksamling.
Inte ens politiker.

Nä ingen kan förutspå det men färre halvautomatiska vapen och skärpta regler för vapenlicens är väl en rätt logisk och konstruktiv slutsats av massmord?
Är inte jägare själv men vad fan ska de med halvautomatiska vapen för att fälla en älg?
Citera
2025-02-09, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Dumheter. Det tar ju typ 20-30 år innan vansinniga politiska beslut korrigeras. Men bara om dom uppmärksammas och gör livet jobbit för politikerkåren.
Alla förändringar till det bättre motarbetas in i det sista. Och mörkas och döljs så mycket det går.

Under tiden hamnar människor som inte fungerar eller passar in i den sociala köttkvarnen i misär och begår offtast självmord i det tysta.
Skilnaden i örebromördaren rickards fall var att han inte begick självmord i det tysta, tvärtom.
He went out with a load bang, så att säga och förstörde sverige totalt för en tid framåt.

Jag själv hatar den mannen och hade gjort allt jag kunnat för att stoppa honom om jag fått en changs men det är försent nu.

Själv tror jag sverige är körd nu och systemet kommer att kollapsa snabbare nu. Kanske inom några månader.
Bäst vore att lämna landet, vilket jag planerar att göra iaf.
Lycka till!

Alla länder drabbas och har drabbats av den här typen av händelser. Sverige var skonat väldigt länge. Men självklart har de nya krav fr soc varit orsak till den här tragedin. Hade man inte drivit arbetslinjen till absurdum med den här killen, hade han inte orsakat någon skada.
Bitter lärdom till högerregering.
Citera
2025-02-09, 16:03
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Nä ingen kan förutspå det men färre halvautomatiska vapen och skärpta regler för vapenlicens är väl en rätt logisk och konstruktiv slutsats av massmord?
Är inte jägare själv men vad fan ska de med halvautomatiska vapen för att fälla en älg?
Det fins ca 700000 legala vapenägare och ca 2,5 miljoner vapen i Sverige. Gw gjorde en undersökning och han uppskattade det till 900000 personer.
Sedan finns det förmodligen lika många illegala vapenägare. Eller kanske fler. Jag vet inte.
Det påvisar väl att inte det finns en massa massmördare i skuggorna.

Ja inte vet jag varför de vill ha halvautomatiska vapen i vapenskåpet.
Kanske de gillar olika vapen.
Finns det någon ordentlig koll på vad som finns i personers vapenskåp eller räcker det med att ge ett papper på vad som finns, legalt köpt alltså. Man får väl inte ha hur många vapen som helst heller. Vem kollar sådant ?
Jag är inte insatt i sådant.
Behövs det när det beviseligen inte sker massmord dagligen.
Citera
2025-02-09, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Även GW misstänker att polisen vet hans motiv.. intressant detta! Så varför mörkar dom detta tro?

”Det finns redan nu en del som indikerar att det finns en etnisk aspekt i det han har gjort. Etnicitet tycks ha varit ett urvalskriterium. Jag slås av att det är en så stor andel kvinnor, och mest invandrare.
Sju kvinnor och tre män mördades i dådet, och ytterligare fyra kvinnor och två män skadades.”
https://omni.se/a/OoXxvk

Ingen har mörkat någonting och GW är inte någon sanningsägare precis. Han är populist.
Citera
2025-02-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frederica
Ingen har mörkat någonting och GW är inte någon sanningsägare precis. Han är populist.

Förlitar mig mer på hans kunskap än dagens polis..
Citera
2025-02-09, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja det syns tydligt att man på ett sjukt sätt verkar sitta och hoppas på att det var ett renodlat rasistiskt dåd.
Den här personen hade kopplingar till komvuxet.
Där gick många invandrare, men också många svenskar.
Självklart kan man tro att det handlade om hat mot invandrare, hat mot samhället, hat mot socialen.
Vi vet än så länge inte riktigt vad som rörde sig i huvudet på personen ifråga.
Han kan självklart ha rasistiska motiv, hat mot skolans personal, socialen, samhället och politiska beslut överlag, mot människor av alla bakgrunder och ursprung.
Eller också allt detta på en och samma gång.

Människor med vapenlicens brukar inte begå massmord.
Vem som under tiden den har vapenlicens tappar kontrollen och blir helt okontrollerbar är ju inget man kan förutspå.
Skall alla som på ett eller annat sätt uppsöker vuxenpsykiatrin prickas som potentiella massmördare och vägras vapenlicens?
Det sker ju inte ofta sådana här händelser.
Flink var en utav dem och han hade militär bakgrund t.e.x.
Diskotekbranden i Göteborg var 4 unga killar inblandade i massmord.
Ingen kan förutspå när en sjuk människa går in i en folksamling.
Inte ens politiker.

Låt de hållas. Det är också bra sätt för myndigheterna att upptäcka och följa upp de som gärna driver rasism förklarningen. Väldigt viktigt för landet att ha koll på sådana personer.
Citera
2025-02-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Förlitar mig mer på hans kunskap än dagens polis..

Varför gör du det ?
Citera
2025-02-09, 16:17
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Alltså vi måste ju förstå varför han gjorde som han gjorde. Uppenbarligen så hatar han samhället.

Nej, det gjorde han inte. Han kunde däremot inte delta i det.
Citera
2025-02-09, 16:18
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Låt de hållas. Det är också bra sätt för myndigheterna att upptäcka och följa upp de som gärna driver rasism förklarningen. Väldigt viktigt för landet att ha koll på sådana personer.
Det gör ju i stort sett alla myndigheter dvs väldigt lätt tar till rasismförklaring så fort en invandrare blir dödad.
Aldrig att man säger så när en invandrare eller människor med invandrarbakgrund dödar svenskar.
Bara det påvisar väl att myndigheter konstant säger att det är skillnad på invandraren och svensken samtidigt som de säger att det inte finns någon skillnad på människor.
Jävla dubbelmoral överallt.
Dysfunktion efter dysfunktion där politiker deltar i dysfunktionen och medier är pådrivande " dysfunktionister "

Självklart skapar det här dysfunktioner bland folket.
Invandraren som dödar har ryggen fri.
Svensken som dödar blir rasseförklarad.
Invandraren skriker rasism, svensken kan inte skrika något eftersom ledare har fråntagit dem verkligheten.
Sedan finns det ju självklar rasister och bland båda grupperna.
Men ledare har skapat hmf vilket gjort att invandraren kan döda hejvilt utan rassehatsstämpel. De är ju minoritet enligt hmf.

Sjukt allt. Politiker får f..n i mig börja ta tag i bottenproblemet.
Senast redigerad av gabrielle2 2025-02-09 kl. 16:25.
Citera
2025-02-09, 16:22
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Hade man inte drivit arbetslinjen till absurdum med den här killen, hade han inte orsakat någon skada.
Bitter lärdom till högerregering.

Absolut, det är en stor del i sammanhanget.
Citera
2025-02-09, 16:24
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Politiskt borde man se över vapenlicenser, galningar ska inte ha vapenlicens.

Han var inte galen när han fick sin licens.
Citera
2025-02-09, 16:29
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Han var inte galen när han fick sin licens.
Och?
Den ska dras in när folk blir " galna "
Återkommande kontroller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in