2025-02-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwxopk/polisen-daniel-lenart-om-insatsen-pa-risbergska-manniskor-i-total-skrack

På honom låter det som det skulle varit många fler skjutna och döda än vad man uppgivit
Citera
2025-02-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Nej, det var inget rasistdåd.

Ev*-Len* och C*mill* fanns bland offrena.

Hade det varit ett rasistdåd så hade han slopat svenskar.

Ingen av dom ser pursvenska ut på bild och en av dom har ett uppenbart utländskt namn. Och enstaka undantag kommer såklart hända även i ett rasistiskt dåd, Anton Lundin försökte t.ex. ge sig på två poliser trots att dom inte var invandrare.
Citera
2025-02-09, 10:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Ingen av dom ser pursvenska ut på bild och en av dom har ett uppenbart utländskt namn. Och enstaka undantag kommer såklart hända även i ett rasistiskt dåd, Anton Lundin försökte t.ex. ge sig på två poliser trots att dom inte var invandrare.

Vad tycker du Eva-Lena ser ut som om jag får fråga? Camilla ser man är ju svensk. Hon ser inte alls italiensk ut. Hon är förmodligen gift med någon med italienskt påbrå därav efternamnet.
Senast redigerad av Jon10 2025-02-09 kl. 10:12.
Citera
2025-02-09, 10:08
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag tror du har rätt där; han gick till den delen han kände till. För mig känns det mer som ett hat mot kvinnor än hat mot invandrare….om man nu ska utgå ifrån att våldet riktades mot en specifik grupp.

Det ska bli intressant när vi får veta vad som finns i hans dator och telefon. Dubbelmördaren i Linköping hade ringt sex privata samtal på två år när han greps av polis….kan ni fatta hur ensamma och bortstötta människor det finns i vårt samhälle.

Alla mina tankar är fortfarande hos anhöriga och alla dem oskyldiga som förlorade sina liv. Men på något sätt hoppas jag att allt detta leder till att myndigheter och våra politiker få insikt i hur samhället sviker utsatta.
Äldre kvinnor var hatobjekt för att honom då de påminde om hans morsa kanske? Det fanns en misstänkt seriemördare som hette James DeBardeleben. Han misstänks ha mördat både äldre och yngre kvinnor. De äldre kvinnorna han misstänkts mördat liknade alla hans mor.
Senast redigerad av Herostratos 2025-02-09 kl. 10:22.
Citera
2025-02-09, 10:09
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja men narrativet att skjutandet fortsatte en timma efter polisens ankomst är falskt.

Beskjutningen skedde innan någon polis kommit till platsen.

Det säger sig självt; efter de första dödande skotten satte sig folk i säkerhet och stod inte som nåt jävla shooting gallery i korridorerna. De sprang ut eller låste in sig i salarna.
Jag har inte uppfattat narrativet att skjutningen pågått en timme, åtminstone inte lyssnat på det. Jag har uppfattat narrativet att det tog lång tid innan polisen gick in. Vi vet fortfarande inte när polisen gick in?

Finns länk till mediauppgifter om att skjutningen varade 12 minuter?
Citera
2025-02-09, 10:11
Medlem
Citat:
Vittnen har pratat om ett uppehåll på minst 20 minuter och sen sköts det igen.
…och då sköt han sig själv. Och sedan var det insatsstyrkans rök, som lät som skott. Vad jag läste i nyheter.
Citera
2025-02-09, 10:11
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JossanSE
Lite svenska döda soc sekreterare så ni får någonting att bita i Timmy Ylva Elin Johan Miriam
Alla dessa mördade Rickard soc söker även nya handledare till försörjningsenheten på soc just nu sex stycken ?

Ännu en FB-incel... Ni jobbar tydligen hårt på att få folk att tro att 48 timmar efter första skottet lägger socialförvaltningen ut en annons för att rekrytera ny personal pga dådet.

Antingen har ni 0 koll på hur en rekrytering går till eller så jobbar ni aktivt på att sprida desinformation.

Eller bådadera.
Citera
2025-02-09, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Men det är inget måste.
nej och det är märkligt. det borde vara ngt krav på ett syfte till vapeninnehavet
Citera
2025-02-09, 10:12
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1711
…och då sköt han sig själv. Och sedan var det insatsstyrkans rök, som lät som skott. Vad jag läste i nyheter.
Va?? Skulle polisen själv satt in rök!? Har du länk till det?
Citera
2025-02-09, 10:13
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Nej, det var inget rasistdåd.

Ev*-Len* och C*mill* fanns bland offrena.

Hade det varit ett rasistdåd så hade han slopat svenskar.

Bara invandrare som gör vad som helst för att sätta på sig offerkoftan som kallar detta för ett rasistdåd.

Samma invandrare som firade på gator och torg här i Sverige ett kallblodigt terroristdåd emot Israel den 7/10 2023 btw.
Hycklare är bara förnamnet.

De firade ett terroristdåd offentligt men skriker ”rasist” så fort en svensk begår ett brott. Låt det sjunka in.

Så du var där? Du kan förloppet?
Citera
2025-02-09, 10:14
Medlem
Citat:
Jag tror du har rätt där; han gick till den delen han kände till. För mig känns det mer som ett hat mot kvinnor än hat mot invandrare….om man nu ska utgå ifrån att våldet riktades mot en specifik grupp.

Det ska bli intressant när vi får veta vad som finns i hans dator och telefon. Dubbelmördaren i Linköping hade ringt sex privata samtal på två år när han greps av polis….kan ni fatta hur ensamma och bortstötta människor det finns i vårt samhälle.

Alla mina tankar är fortfarande hos anhöriga och alla dem oskyldiga som förlorade sina liv. Men på något sätt hoppas jag att allt detta leder till att myndigheter och våra politiker få insikt i hur samhället sviker utsatta.

Gissar på att vi varken kommer få svar på det eller annat .. det kommer bli sekretess! Precis som Estonia och Palmemordet.. har bara en känsla att dom vet exakt hans motiv och andra detaljer men dom vill inte dela det!
Även på pressträffen ljög dom enligt Peter springare.. ljuger dom om det så kan dom ljuga om andra frågor också! https://www.youtube.com/watch?v=nn7ZLznQD-M&list=LL&index=2&t=4s
Senast redigerad av Menea 2025-02-09 kl. 10:16.
Citera
2025-02-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag har inte uppfattat narrativet att skjutningen pågått en timme, åtminstone inte lyssnat på det. Jag har uppfattat narrativet att det tog lång tid innan polisen gick in. Vi vet fortfarande inte när polisen gick in?

Finns länk till påståendet att skjutningen varade 12 minuter?
Polisen verkar ha gått in c:a 12:45 och skjutningen började c:a 12:30.

Nu är det väldigt tidigt men det jag vet är att larmet inkom 12:33 och man kan anta att skjutandet började innan dess.

Men det viktigaste i det här sammanhanget är att skjutandet slutade efter det att de första patrullen dragit på sig eld, antagligen genom att skrika "Polis!" eller liknande.

Därefter var det tyst i en halvtimme och ett skott hörs då. Det antas vara det skott GM sköt sig själv med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in