2025-02-09, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Hur går det ihop med medias narrativ att han gav sig på SFI-elever? Skolan kallades SFI-skola. Har det klargjorts vad han sa på inspelningen, eller om det ens var hans röst?
Den överrepresentation man ser som utomstående är studenter till usk samt den relativt höga åldrarna. Kan han ha hänvisats till den utbildningen av soc/af?
Citera
2025-02-09, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Det är bara TV4 som VILL och HOPPAS att så är fallet.
OM jag har förstått det rätt så är det väl 6-7 utav 10 som har utomeuropeisk bakgrund samt påstående om att han ska ha passerat förbi vissa utan att skjuta på eller mot dem vilket väcker frågan om motiv.

OM det nu vore som TV4 påstår att det är ett "rasistiskt" dåd, vilket jag själv inte tror på, så borde alla med utomeuropeisk invandrarbakgrund blivit skjutna direkt och de med svensk/europeisk bakgrund inte blivit beskjutna.

Nu får polisen komma med mer fakta, men ovanstående stödjer ju inte direkt TV4:s påverkansoperation om att det var ett "rasisitiskt" dåd. Fredrick Malmberg som är ansvarig både för attacken på SD i EU-valet 2024 och nu med påståendet om "rasism" har ju själv medgivit att det är DERAS tolkning och att det är "bra nyheter".

Mer sannolikt är att TV4 medvetet försöker utnyttja dådet i politiska syften och säkerställa att invandringen fortgår och att inga politiska krafter som kan hindra det (läs SD) blir starkare.
Citera
2025-02-09, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4ll4h
Den överrepresentation man ser som utomstående är studenter till usk samt den relativt höga åldrarna. Kan han ha hänvisats till den utbildningen av soc/af?

Sant, men tänker att det kan bero mer på vilka som var inne på lektion vs ute i korridorerna då attacken började.
Dock inte omöjligt att han haft koll på deras schema och anlänt vid en specifik tid..
Citera
2025-02-09, 07:19
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
SYRIER!!! Inte Syrianer ditt jävla stolpskott!

Det är inte jag som har sammanställt listan. Den är från den andra tråden som handlar om offren.
Citera
2025-02-09, 07:36
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
1. Kvinna 32 år - Elsa Teklay, studerade till undersköterska, eritreanska
2. Kvinna 38 år -
3. Kvinna 46 år - Niloofar Dehbaneh, studerade till undersköterska, iranska
4. Kvinna 52 år - Camilla Condro, studerade till undersköterska, svenska
5. Kvinna 54 år - Eva-Lena Kling, studerade till undersköterska, svenska
6. Kvinna 55 år - Selma Hukic, studerade till undersköterska, bosniska
7. Kvinna 68 år -
8. Man 28 år - Salim Iskef, studerade till undersköterska, syrian
9. Man 31 år -
10. Man 48 år - Bassam Al Sheleh, bagare, gick på SFI, syrian

Skadade: 6
1: Kvinna, kvar på IVA
2. Kvinna, kvar på IVA
3. Kvinna
4. Kvinna, lindrig skadad, fått lämna sjukhus
5. Man
6. Man 32 år - Adnan Imsirovic, Vaktmästare på skolan, bosnier

Någon som vet om någon av offren är socialsekreterare eller socialchef? Polisens spår är väl att GM hämnas ett beslut att dra in hans bistånd. Jag ser bara personer som jobbar på timmar som biträden och läser till USK för att kunna få fast anställning inom omsorgen. Svårt att tro att GM skulle vilja hämnas på dessa!
Citera
2025-02-09, 07:40
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaJag
Om man ser till fördelningen över könen och även tänker på vaktmästarens berättelse är det väl inte omöjligt att han var ute efter kvinnor men även gick efter de män som aktivt försökte skydda dem.

Men sen finns det även kvinnliga vittnen, som dessutom är invandrare, och som hävdar att han inte brydde sig om dem.

Motivet kan väl vara lite vadsom, men offren verkar ha valts ut på måfå, kanske vissa kändes lättare att skjuta än andra. Kanske de som sprang så att han fick skjuta dem bakifrån, men inte de som tittade honom i ögonen då det blev för obehagligt för en nybörjarmördare.
Har missat. Vad har vaktmästaren berättat?
Citera
2025-02-09, 07:44
Medlem
Ingen som är känd än och sannolikt är det en missuppfattning jag förklarat flera ggr tidigare i tråden. Se mina övriga kommentarer.
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Någon som vet om någon av offren är socialsekreterare eller socialchef? Polisens spår är väl att GM hämnas ett beslut att dra in hans bistånd. Jag ser bara personer som jobbar på timmar som biträden och läser till USK för att kunna få fast anställning inom omsorgen. Svårt att tro att GM skulle vilja hämnas på dessa!
Citera
2025-02-09, 07:46
Medlem
Nej. Se varför bland mina tidigare svar i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Folkisen
Har någon som dött en anknytning till socialen
Citera
2025-02-09, 07:46
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
OM jag har förstått det rätt så är det väl 6-7 utav 10 som har utomeuropeisk bakgrund samt påstående om att han ska ha passerat förbi vissa utan att skjuta på eller mot dem vilket väcker frågan om motiv.

OM det nu vore som TV4 påstår att det är ett "rasistiskt" dåd, vilket jag själv inte tror på, så borde alla med utomeuropeisk invandrarbakgrund blivit skjutna direkt och de med svensk/europeisk bakgrund inte blivit beskjutna.

Nu får polisen komma med mer fakta, men ovanstående stödjer ju inte direkt TV4:s påverkansoperation om att det var ett "rasisitiskt" dåd. Fredrick Malmberg som är ansvarig både för attacken på SD i EU-valet 2024 och nu med påståendet om "rasism" har ju själv medgivit att det är DERAS tolkning och att det är "bra nyheter".

Mer sannolikt är att TV4 medvetet försöker utnyttja dådet i politiska syften och säkerställa att invandringen fortgår och att inga politiska krafter som kan hindra det (läs SD) blir starkare.

Det var en intervju tidigt där två muslimska kvinnor säger att Andersson gick förbi dem. Om han nu riktade in sig på personer med utländskt påbrå, är det märkligt.

Som jag förstår det var många av offren inom vården där för att komplettera sin utbildning, vilket kan förklara den generellt höga åldern. Ren spekulation. Kan Andersson ha varit ute efter vårdpersonal?
Senast redigerad av CyberIngmar 2025-02-09 kl. 07:50.
Citera
2025-02-09, 07:47
Medlem
Det är bara du och andra sverigedemokrater som vill att så inte är fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Det är bara TV4 som VILL och HOPPAS att så är fallet.
Citera
2025-02-09, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
1. Kvinna 32 år - Elsa Teklay, studerade till undersköterska, eritreanska
2. Kvinna 38 år -
3. Kvinna 46 år - Niloofar Dehbaneh, studerade till undersköterska, iranska
4. Kvinna 52 år - Camilla Condro, studerade till undersköterska, svenska
5. Kvinna 54 år - Eva-Lena Kling, studerade till undersköterska, svenska
6. Kvinna 55 år - Selma Hukic, studerade till undersköterska, bosniska
7. Kvinna 68 år -
8. Man 28 år - Salim Iskef, studerade till undersköterska, syrian
9. Man 31 år -
10. Man 48 år - Bassam Al Sheleh, bagare, gick på SFI, syrian

Skadade: 6
1: Kvinna, kvar på IVA
2. Kvinna, kvar på IVA
3. Kvinna
4. Kvinna, lindrig skadad, fått lämna sjukhus
5. Man
6. Man 32 år - Adnan Imsirovic, Vaktmästare på skolan, bosnier

"Kvinna 38 år" är väl med 99% sannolikhet den somaliska kvinnan som uppgavs vara "saknad" och vars familj intervjuades i media för några dagar sedan.

Kanske gav han sig faktiskt på kvinnor i första hand.

Får se om det kommer fram mer om vilken relation han hade till skolan och om soc i dagsläget försökt få honom att börja studera. Tyvärr verkar Sverige ha blivit helt snurrigt med "integritetsregler" som gör att media och makthavare tycks se det som något positivt i sig att inte gå ut med information till allmänheten.
Citera
2025-02-09, 07:54
Medlem
BombaySaphires avatar
Facebookinlägg från Camillas (ett av offren) man:

https://www.facebook.com/krister.karlsson.35/posts/pfbid02xcUv5u5BDk8v5cyB5h5hryL1XMTmsDHM772VuraV2nf eKYDMN581vRW8pqaxkG41l
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in