2025-02-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Jag stöter på dem i mitt jobb också, man kan säga så här, att spela schack är inte deras starka sida.
Att tänka flera steg framåt är i det närmaste omöjligt.
Då du arbetar med dem så vet du att somliga inte klarar av ens matlagning utan att bli överväldigad och under akut stress där de också kan riskera att bränna ner köket om de skulle börja försöka ändå.

Det är sådant människor som kritiserar oss som anser att han skulle haft sjukersättning och insatser inte förstår. En del av de här killarna saknar helt förmåga att utföra en simpel vardagsuppgift som att koka pasta och göra köttfärssås utan att stressen blir för hög för dem. Att då kräva heltidsstudier eller arbete och kanske bara att få ihop trådarna med jobbsökandet i form av ansökningar, samtal till olika chefer och intervjuer är inte en nivå de kan börja med utan de behöver en trygg handledare på praktikplats/arbetsträning några timmar i veckan på sin höjd. De behöver hjälp och träning in i allt vi andra klarar av
automatiskt. Man kan inte bara säga; Du ska arbeta
Citera
2025-02-08, 23:48
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
GM bytte om till militärkläder innan han började skjuta och han slängde en rökfackla när polisen kom.

Vet vi säkert, att "GM bytte om till militärkläder innan han började skjuta"? Vad är isf källan? Polisen har väl inte sagt ngt alls om den saken?
Citera
2025-02-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Men han måste ju ha tagit jägarexamen och varit ute och jagat, trots sina bekymmer och diagnoser. Då måste han ju ha umgåtts med andra.

Nä, man kan, hör och häpna, jaga helt själv, ensam skogen.
Det har jag gjort många gånger.
Är väl mest älgjakten som sker i större sällskap
Citera
2025-02-08, 23:52
Medlem
eScapeGoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Såklart finns det ett oerhört stort allmänintresse att få ta del utav denna FUP när den väl är slutarbetad/klar (vilket lär dröja till framåt sensommar/höst).
Jag motsäger dig - FUP kommer dock aldrig bli offentlig i detta fall.
(Åklagaren kommer aldrig släppa den för allmän beskådan).
Jag tror fup kommer släppas. Man gjorde det för morden Anton Lundin Pettersson begick.

Det finns ett enormt allmänintresse. Inte minst här på flashback.

/Förundersökningsledaren
Citera
Medlem
Messials avatar
Vissa bosniaker (bosniska muslimer) skriver på Facebook att skolskjutningen var kopplad till rasism och att Rickard Andersson sköt människor på grund utav deras etniska ursprung och hudfärg. Man skyller, naturligtvis, på Jimmie Åkesson.

Varför gör man politik utav denna tragedi? När har Jimmie Åkesson indirekt uppmanat till våld mot människor med utländsk bakgrund?

Hur får man ens denna tragedi att handla om Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna?

Rickard Andersson var för fyra år sedan själv elev på skolan och idag är det för det mesta människor med utländsk bakgrund på komvux och kanske inte så mycket etniska svenskar.
Rickard Andersson brydde sig kanske inte ens om politik.

Vissa påstod att mördaren på ICA Maxi i Botkyrka var en etnisk svensk som mördade en utländsk kvinna, men det visade sig vara en man ifrån Indien.
Citera
Medlem
Lite småintressant att amerikanarna ger sin syn på händelsen.
Vamos innan Aftonbladet låser artikeln.

Citat:
"Tre amerikanska experter om svenska skolskjutningen."
NEW YORK. I USA har poliser som dröjt med att stoppa skolskyttar kritiserats, avgått – och ibland åtalats.

Borde svensk polis ha handlat snabbare i Örebro, och varför sköt de inte tillbaka?

Tre amerikanska masskjutningsexperter ger sin syn på polisens agerande.

– Det rätta är att göra allt som krävs för att rädda liv, säger Louis Klarevas.
https://www.aftonbladet.se/a/0Vq8G6?utm_source=androidapp&utm_medium=share
Citera
2025-02-08, 23:54
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eScapeGoat
Helt sjukt att autist-cepen, asperg-galningar och adhd-mongon får leva bland oss normala hur som helst.

De borde sitta på mentalsjukhus.

Hur kommer det sig att Rickard Andersson inte är registrerad som avliden ännu? Det brukar ta 24-48 timmar för Ratsit att inkludera avlidenstatus.

Klart att dom inte ska spärras in på mentalsjukhus.
Men dom ska absolut inte få vapenlicens och få köpa snabbskjutande "långvapen".. det borde vara intyg från läkare för att få göra..minst
Citera
2025-02-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britney12356
Det fanns ju åtminstone en svensk! Och dessutom var det någon som ropade ”ut allihopa” och inte ”ut från Europa”. Tv 4 bör skämmas!

Nej, en lärare skulle aldrig skrika, ut allihopa, eftersom dom har ÖVAT på vad dom ska göra när något händer, och då ska de stänga in sig i klassrummen och låsa dörren och vänta på polis.

Det hörs hur tydligt som helst att han skriker, ni ska ut från europa, sedan pang pang, direkt efter, sluta ljug för dig själv, varför har du så svårt med sanningen för?
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Okej jag förstår! Har du någon screenshot eller länk till inlägget?

Nej, det inlägget är förlorat i det allmänna medieflödet för mig, och jag orkar inte leta reda på det. Tror det finns en länk till det i ett inlägg nånstans långt bak i tråden, om det hjälper. Har för mig jag hittade facebook-inlägget för att nån på Flashback publicerade det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han spelade nog Counter strike mest hela dagarna.

Läs om Adam Lanza på Wikipedia. De två har enormt många likheter.
Villa ha något konkret inte gissningar.
Citera
2025-02-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini_
Vanliga trafikpoliser och ingripandepoliser har väl alltid skyddsmask med sig i fordonen. Har inte noterat någonstans att de nyttjade dessa för att kunna göra ett nytt försök. De valde att invänta regionala insatsstyrkan istället. Rätt eller fel är svårt att avgöra hemma på kammaren. Men nog hade jag gärna sett att de jobbade mer offensivt i den initiala, mest kritiska, fasen.

Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Dom hade inga masker.
Vilket du hade sett om du följt media..
De hade definitivt inte några masker när de klev in i lokalen och möttes av röken. De hade då två val, försöka fortsätta att arbeta i lokalen eller backa ut och gå till bilen för att hämta skyddsmask. Som jag förstår det så valde man att fortsätta att genomföra lokalen men med stora problem.
Citera
2025-02-08, 23:56
Avslutad
Enligt aftonbladet tog det 1 timme för polisen att komma in i skolan? och då var han redan död? Förstår inte riktigt. Dödade han folk medans polisen var utanför och för feg för att komma in eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in