2025-02-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aumievri
Om vi tänker på samma bild så är det Camilla

Jag såg det när jag letade igenom på fejjan. Hon var tydligen inte blond men ändå.

Den äldre kvinnan är också svensk, hennes mans kompis sambo kommenterade nyss på fejjan.
Letar febrilt efter namn men hittar inget.
Citera
2025-02-08, 21:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tack. 12 minuter är ju inte särskilt lång tid.

Nej, det är min reflektion också. Insatsen, sett till förutsättningarna, kan nog ha fungerat betydligt bättre än vad i vart fall jag tidvis befarat. Vi får se om om det håller i sig.
Citera
2025-02-08, 21:18
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Hur vet du att inläggen är skrivna av ”woke-högern” och inte den vanliga ”tycka-synd-om-vänstern” som vanligt?
Kolla deras posthistorik så blir det rätt uppenbart. Woke-högern som gråtrunkar över massmördare incels är på stark frammarsch över hela världen.
Citera
2025-02-08, 21:19
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiox
Det bortglömda mellanbarnet.
Vilka är åldersskillnaderna på syskonen, vet du det?
198611
19890810
199205

Paret blev gifta 19891125 vid intresse.
Citera
2025-02-08, 21:19
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiox
Det bortglömda mellanbarnet.
Vilka är åldersskillnaderna på syskonen, vet du det?

1986
1989
1992
Citera
2025-02-08, 21:21
Medlem
H.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hur lätt/svårt är det att bära tre av dessa vapen? Finns det väskor där man kan bära alla tre i samma?

En semiautomat-hagel kan ligga på så lite som 3,5kg. Har själv hållit i en sådan och det känns som ett luftgevär i vikt. 30-06-browningen väger ganska exakt 3,23kg oladdad. Alla tre vapen bör legat på inte mer än runt 11kg i totalvikt och i ett gitarrcase som det påstås så ligger nog totalvikten på under 20kg. Bara att vira in gevären i handdukar så att de inte skramlar.

Ammunitionen väger också X antal kilo och tar framför allt plats. Optimalast vore nog att bära ammunitionen separat i t.ex. en väska med gevären i ett fodral färdigladdade.
Citera
2025-02-08, 21:22
Medlem
Sjuk och aktivitetsersättning plus bostadstillägg sådant ger bättre ekonomi än ekonomiskt bistånd dessutom slipper personen redovisa och lämna in ansökningar varje månad , går även att tex tex studera på några procent utan att ersättningen påverkas
Citera
2025-02-08, 21:23
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Sjuk och aktivitetsersättning plus bostadstillägg sådant ger bättre ekonomi än ekonomiskt bistånd dessutom slipper personen redovisa och lämna in ansökningar varje månad , går även att tex tex studera på några procent utan att ersättningen påverkas
Han hade ju inga diagnoser utöver de som gissats i tråden ?
Citera
Avslutad
Tack för svar ni båda!
Tre år mellan varje barn, och tre år även mellan första barnet och giftermålet. Mellanbarnet borde inte ha blivit så bortglömt, men man vet ju aldrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
https://www.tv4.se/artikel/7J3gG1R4t1xHlGZHR0qxWE/nya-uppgifterna-efter-massakern-kropparna-lag-utspridda-oever-stor-yta
”Har rört sig i stora delar av byggnaden”

Nu kommer nya uppgifter om hur dådet och konfrontationen med polisen ska ha gått till.

– Gärningsmannen har gått runt i stora delar av skolbyggnaden, som är på 17 000 kvadrat. Så kan jag säga, säger Lars Bröms, insatsledare för identifieringsarbetet.

Menar du att offren låg utspridda i stora delar av byggnaden?

– Ja, svarar Lars Bröms kort och tillägger att gärningsmannen springer ganska långt in i skolbyggnaden innan han tar sitt eget liv.

OK. Han sköt de stackare som blev utelåsta från klassrummen kanske.
Citera
2025-02-08, 21:25
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Attacken i Trollhättan skedde för 10 år sedan och mycket har hänt sedan dess med hur brott hanteras.
I Trollhättan-fallet kunde man även se foton från FUP tagna inifrån skolan på stora blodpölar mm och det kommer vi aldrig få se i detta fall såvida ingen polis alternativt saneringsfirma kommer ”läcka” men jag tror inte att någon involverad är beredd att ta den risken.
Åklagare har sedan dess blivit oerhört restriktiva med huruvida FUP blir offentlig.
Ta t ex pappan som sköt ihjäl sina två små söner i Möklinta varpå han sedan sköt ihjäl sig själv när han hörde polisen komma till gården.
Liksom i detta fall släpptes aldrig någon FUP i det fallet pga att gärningsmannen själv var död så det fanns därmed ingen person att väcka åtal mot.
(Det har dessutom redan framkommit i rapporteringen från polis att FUP i detta aktuella fall aldrig kommer bli en offentlig handling).

Dessa skolskjutningar går inte riktigt jämföra med andra brott, som sådana du beskriver. Det här har ett större intresse för allmänheten att få läsa utredningen om hur det gått till.

Jag säger inte att den kommer bli offentlig. Säger bara att chansen finns.
Citera
2025-02-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
På vissa bilder ser han verkligen fullständigt jävla död ut inuti.
”Vissa”

Jag skulle säga samtliga. Det finns en där han nästan ler, på resten är han helt avstängd. Sen tycker jag fotografen verkar lika konstig som RA själv. Verkar helt fixerad vid att fota när han promenerar iväg åt nåt håll. Hälften av bilderna är ju hans ryggtavla snett bakifrån…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in