Citat:
Ursprungligen postat av
AlmaTor3
Nja, 19.76 poäng för att komma in i Uppsala, som ändå har haft ganska dåligt rykte tidigare och höll på att bli av med rättigheten att utbilda studenter, läser du på de mindre högskolorna är det betydligt enklare att komma in, men det är ju samma för andra utbildningar. Nåja, jag ska hejda mig här, intressant diskussion men vi slirar väl iväg för långt från ämnet.

0,4 - 0,45 på högskoleprovet kan man klara sig på för att komma in. Det klarar man i princip genom att bara lämna samma svar på alla frågor. Detf är lika lätt som att komma in som att komma ut. Bara att chatgpt:a sig igenom utbildningen. Mycket grupparbeten och vad jag hört behöver man inte ens öppna böckerna i många av kurserna.
Det kan vara topic, eftersom detta kan vara en attack mot socialtjänsten och det är en myndighet som inte är så omtyckt av deras klienter. Det finns en djup polarisering mellan socialtjänsten och deras klienter som kan leda till sådana här händelser. Vi får se vad motivet kan ha varit, men det lutar ju enligt media att det är en attack riktat mot soc.