2025-02-08, 18:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Men han måste ju ha tagit jägarexamen och varit ute och jagat, trots sina bekymmer och diagnoser. Då måste han ju ha umgåtts med andra.
Han har bevisligen tagit jägarexamen. Hur mycket han de facto har jagat, och isåfall under vilken tid, har varken du eller jag någon aning om i dagsläget. Det är inte så att man blir av med en jaktvapenlicens för att man inte har jagat under viss tid, för hur mycket man jagar har polisen inga möjligheter att få reda på.
Citera
2025-02-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redherring1
Det kan ju vara så att han inte kände till att det var nationella prov och räknade med att det skulle vara mycket mer folk i skolan och därmed mörda många fler.

Intressant teori. Att han hade mycket ammunition kvar talar för det.
Citera
2025-02-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cxx
Han dödade rätt många lite äldre kvinnor. En hypotes bara om det kan ha haft något med relationen till hans mamma att göra? Borde vara många yngre på en sådan typ av skola tycker jag men jag kanske har helt fel?
De flesta verkar ha läst till uska , många lite äldre som jobbat länge i äldreomsorgen som är vårdbiträden har erbjudits att utbilda sig till uska , ibland med lön under utbildningen
Citera
2025-02-08, 18:30
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
"Omkommer" gör man väl bara i olyckor?

Tja, läs rubriken på tråden.
Citera
2025-02-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Intressant teori. Att han hade mycket ammunition kvar talar för det.

Exakt, tre jaktvapen och ammunition kvar. Tror även inte han räknat med att skolan utbildat i PDV och att klassrummen stängde och låste så fort de förstod att något var fel.
Citera
2025-02-08, 18:31
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Nej!
Det kommer inte ske.
Allmänheten kommer få mer information vartefter att saker klarnat men någon FUP kommer definitivt inte bli offentlig handling!

Hur kan du vara så säker på det?

FUP i skolattacken i Trollhättan 2015 blev offentlig trots att gärningsmannen Anton Lundin Pettersson var avliden.
Citera
2025-02-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Skolkar många när det är nationella prov?

Genomför man inte nationella provet får man inte betyg k kursen. Vid nationella prov får man ibland ledigt resten av dagen, nån kan gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2025-02-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cxx
Han dödade rätt många lite äldre kvinnor. En hypotes bara om det kan ha haft något med relationen till hans mamma att göra? Borde vara många yngre på en sådan typ av skola tycker jag men jag kanske har helt fel?

Han bytte också efternamn från sin mammas till pappans efternamn…
Citera
2025-02-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tener
Förlåt om jag trampade på några tår plutten. Men du vet, du kan alltid utveckla din språkliga talang och kanske få lite mer gehör… det finns möjlighet bl.a. på komvux om du missar det.

Citat:
Ursprungligen postat av Redherring1
Han gick inte förbi Eva-Lena iallafall.

Hon är mörkhårig på Facebook. Så han kan ha tagit henne för invandrare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Skolkar många när det är nationella prov?

Plus att det var nationella prov på förmiddagen i skolan, förmodligen gick många hem efter det och hade ledigt eller självstudier på eftermiddagen.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Man får inget grepp om detta, undrar hur han valde ut just undersköterskorna, kände han igen dem….eller gick han in i första möjliga grupp/klassrum och bestämde sig för att alla ska dö.

Killen som ringde sin fästmö och mamma förblödde ju. Undrar om han blev skjuten av misstag. Usch det är otäckt hur man än tänker och vad man än kommer fram till.

Varför gick det rykten om soc-anställda i början??
Citera
2025-02-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Även om de läser lite juridik så betyder de inte att de kan juridik och hur den ska tillämpas korrekt. Insynen i deras arbete är i princip obefintlig och tjänstemannaansvar saknas, vilket gör att socialtjänstens tjänstemän ofta bryter mot lagen i sin myndighetsutövning. De struntar i lagarna för de kan strunta i lagarna dessvärre. Det är den bistra sanningen. Och det kan framkalla en fara för de själva om deras klienter upplever att de lever utanför lagarna och då kan sådana här tragiska fall inträffa. Nu säger jag inte att de gjort fel i detta fall, men i andra fall som exempevis vid barnhandläggning så bryter de dessvärre ofta mot allt som har med lagar och regler att göra.

Det verkar inte så. För när det gäller exempelvis LVU-handläggning så verkar det vara no limit, vilket kan orsaka att en hel kommuns ekonomi kan gå i putten så att säga.

Många socionomer har inte utbildat sig för att jobba med myndighetsutövning. Har en nära bekant som pluggade till socionom, av fyra helklasser, dvs 4 * 30 studenter, valde 11 rättsvetenskaplig utbildning och många av de övriga hade svårt att klara juridiktentan. Den juridik de läste går ju dessutom såklart inte att jämföra med den metodik juristerna lär sig. Men de har mer juridik än övriga samhällsvetare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in