Citat:
Ursprungligen postat av
zadnahoj
Två saker jag noterade.
1. Bilderna från detta album verkar vara borttagna(?) även fast de skall innehålla 8 bilder.
https://freeimghost.net/a/richard.CoDg
2. Baserat på filnamnen här:
https://freeimghost.net/a/noname2.CCOk så är filerna .png. Vad jag vet så är det i princip standard att alla typer av kameror sparar bilder som .jpg/.jpeg eftersom det är bäst för foton. Att dessa är .png tycker jag säger att dom antingen A. Är printscreenade någonstans ifrån eller B. Uppladdade någonstans (ex social medier) där de blivit komprimerade till .png och sedan nedladdade igen.
3. Ett annat mysterium är varför har så många bilder laddats upp på så många olika img hosts som dessutom länkar till varandra. Det är nästan som om en grupp människor kollektivt försökt kartlägga honom för 11 månader sedan. Jag finner det jätte konstigt.
Om vi går på spåret att bilder kommer från ett jubileumsbildalbum i samband med 30 års firande finns en bildserie som framstår creepy.
Jamaicabildserien är kraftigt avvikande. Vem har tagit bilderna? Om föräldrar stått bakom kameran ska de vid de här laget efter alla resor vara vana fotografer som kan ta ok bilder på kända turistattraktioner eller föreviga minnet av familjemedlem på semester. Samtliga bilder från Jamaica har dålig bildkomposition utan något intressant i bakgrunden. GM är med på bilder men utan att ögon eller ansikte exponeras i bilden. Samtliga bilder är tagna på GMs rygg och baksida av kroppen med den ständiga svarta t-shirten på.
Baksida av kroppen utan motivets ögon eller ansikte samt dålig bildkompostion är i vanliga fall en dålig bild och raderas av fotografen i 99 fall av 100. Antingen direkt efter tagningen av misslyckade bilden eller senare när fotografen går egenom alla bilder som tagits. I detta fall har fotografen valt att spara de misslyckade bilderna. Inte nog med det, de avvikande bilderna har kommit med i ett jubileumsalbum vilket är creepy. Varför skulle en förälder ha med sådana ofördelaktiga bilder på sitt barn som lider av psykisk ohälsa och social fobi när barnet ska firas? Jag har väldigt svårt att se något ironiskt eller "kul" med dessa bilder med tanke på GMs mående.
Jamaicabilderna är väldigt creepy i sammanhanget att de aldrig raderades och i stället sparades i ett jubileumsalbum och laddades upp på olika filsajter 2024.