2025-02-08, 15:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja du får ursäkta mig men jag tycker att hans lösning av sina problem var idiotisk.

Att samhället inte funnits där för honom håller jag helt med men den lösning jag pekar på verkar gör mig till en idiot i mångas ögon.

Att han är en idiot och att hans lösning av sina problem var idiotiska är ju olika saker. Om vi utgår från att den officiella storyn stämmer så håller jag med om det sistnämnda.
Citera
2025-02-08, 15:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
– Gärningsmannen har gått runt i stora delar av skolbyggnaden, som är på 17 000 kvadrat. Så kan jag säga, säger Lars Bröms, insatsledare för identifieringsarbetet.

Enligt Bröms låg offrens kroppar utrspidda över en stor del av lokalerna.

https://omni.se/a/mPxoQ4

Fasaden på Risbergska ser för jävlig ut ser ut som som ett sjukhus ifrån typ 1970-talet. Kollar man på bilder inuti dock så ser det ganska modernt ut.
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
"Gärningsmannen har gått runt i stora delar av skolbyggnaden, som är på 17 000 kvadrat. Så kan jag säga, säger Lars Bröms, insatsledare för identifieringsarbetet.

Enligt Bröms låg offrens kroppar utrspidda över en stor del av lokalerna."

Det verkar som GM tagit god tid på sig att skjuta sina offer, så medans polisen stod och tryckte i en del av skolan, så gick han i lugn och ro runt och sköt.

Borde inte en insatstyrka arbeta med att gå in på flera ställen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Det måste bli lite något efterspel eftersom gm inte kan ställas inför domstol.

För att förtydliga detta så bedriver polisen just nu en förundersökning. Detta kommer man göra fram tills man kan fastslå att det inte finns någonting mer att utreda och därefter kommer man lägga ned utredningen med motiveringen att gärningsmannen är avliden. Denna förundersökningen kommer vara det enda man har som något sånär kan kompensera för att fallet aldrig kommer avgöras i domstol.

Men det är på inget sätt tillåtet att inrätta en granskningskommission för att "ersätta" en rättegång eller för att fastslå skuld och ansvar hos en gärningsman. Väljer man att inrätta en granskningskommissionen eller egen utredning så skall detta enbart handla om att granska berörda myndigheters agerande kring denna händelsen.
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Nej. Det vet vi inte.

Jodå.

"Gärningsmannen har gått runt i stora delar av skolbyggnaden, som är på 17 000 kvadrat. Så kan jag säga, säger Lars Bröms, insatsledare för identifieringsarbetet.

Enligt Bröms låg offrens kroppar utrspidda över en stor del av lokalerna."

Vet du mer än vad insatsledaren för identifieringsarbete vet?

I så fall dela med dig av din information.

I annat fall så snackar du skit. Sluta med det.
Citera
2025-02-08, 15:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Är det bekräftat vad för fyra slags vapen som Rickard Andersson använde sig av?
Har florerat en bild på en Browning BAR. Är det det huvudsakliga vapnet som användes?

En annan sak jag funderat på.

Han lär ju gått runt med uppdragen huva, hållit handen för munnen. Undvikit ögonkontakt.
Ungefär som att han vill gömma sig. Även bytt för- och efternamn.

Kan han ha gjort något tidigare som han är rädd att bli igenkänd rörande?
Senast redigerad av IMBILDEN 2025-02-08 kl. 15:53.
Citera
2025-02-08, 15:50
Avstängd
Hittade denna gamla artikeln ifrån 2015.

https://beta.orebrokuriren.se/2015/04/21/risbergska-laggs-ner-2/

Är Risbergska bara komvuxskola nuförtiden då?
Citera
2025-02-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är det bekräftat vad för fyra slags vapen som Rickard Andersson använde sig av.
Han hade enl uppgift 3 st med sig.
https://i.postimg.cc/bwqMHmtm/bev-pn-rebro.jpg
Citera
2025-02-08, 15:51
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Det är mycket snack om socialen och vad de skulle gjort mot RA. Jag rekommenderar att ni läser boken En Socialsekreterares bekännelser av Maria Rennerstam så får Ni inblick vad som händer om en socialsekreterare agerar i stället för att ignorera.
Citera
2025-02-08, 15:51
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är det bekräftat vad för fyra slags vapen som Rickard Andersson använde sig av.

Han hade 3 vapen med sig och det står i media vad ett av vapnen var specifikt.
Citera
2025-02-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
Det är mycket snack om socialen och vad de skulle gjort mot RA. Jag rekommenderar att ni läser boken En Socialsekreterares bekännelser av Maria Rennerstam så får Ni inblick vad som händer om en socialsekreterare agerar i stället för att ignorera.

Du har läst en bok som gör socialtjänsten fredad från kritik och ifrågasättanden?
Citera
2025-02-08, 15:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel

Nu har jag inte läst boken men jag menar att ignorera istället för att agera resultera i Sveriges kallblodigaste skolskjutning.

Hade man agerat i Richards fall så kanske skolskjutning hade inte skett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in