Citat:
Ursprungligen postat av
Blackrose23
Varför det då ? En dask är ju en dask, om det så är på rumpan, ryggen eller huvudet? Så du menar att det är mindre förnedrande om man får en dask på rumpan än på huvudet ?
Jag förstår att ni (du och link04) är säkert privilegierad med en trygg barndom/liv så därför kan ni tillåter er själva att sköja om något som faktisk är inget annat än misshandel och förnedring mot en annan människa.
Nu är ju en dask på rumpan sexuell klang för mig och görs med handflatan och inte så hårt, det är en dask för mig. Vad TS (och du) menar med att det inte är sexuellt så är det en annan fråga och inte görs med handflatan. Kanske vederbörande lägger sin flickvän i knät och piskar med exempelvis skärpet. Dask för dig kanske är piskande eller slag. Men en dask är något helt annat för mig.
Och om ni är tillsammans med någon som har blivit misshandlade eller du själv blev misshandlad när ni var små så får väl era respektiven ha överseende med det och respektera och inte utsätta er för det som ni anser är misshandel. Det är ju någonting sins emellan er och ingen du kan förlöjliga att vi "skojar" om. Då saker och ting har olika innebörd för olika människor och förhållanden.
Edit: Att du sen använder mitt ord dask emot huvudet och ryggen är ju att du själv förminskar dessa misshandels offer. Är det mot huvudet och ryggen så är det inge tal om dask.