2025-02-07, 16:47
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
Varför inte bara lyssna på det han säger, skratta lite för sig själv och låta livet gå vidare.

Du menar när han paddlar kanot 6 mil 1 till 3 gånger i veckan? Gett ett riff och Mark Knoffpler? Fixat utrustning åt SEAL team 7 under åttiotalet? När han påstår att han har dykt på en hemlig ops för försvaret på Estonia? O.s.v

Jag är nöjd den dagen skitstövln sitter i finkan för bedrägeri, olaga hot, obehörig befattning av hemlig uppgift, föregivande av allmän ställning mm.

Han är ett svin som känner pengar på 852 lik på Estonia och Wilma - DÅ SKALL MAN HA SKIT!

Det har jag sagt till dig tidigare, vad är det DU inte förstår i ovan mening???
Citera
2025-02-07, 16:48
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg
Dit hat för sanningen är än värre! Du tål inte sanningen om HB, så varför försvarar du honom med "näbbar och klor"?

Jaha så han fick en medalj som ingen kan få såvida han inte är medlem i Navet/Nätverket/Sekten!
Så hur han fick han då? Sög av Tobbe eller vadå? Dina slutledningar är sämre än Bergmarks s.k historier och sanningar! Dessutom du har inte förklarat HUR du vet att HB inte är medlem i Navet/Sekten/Nätverket! Trots att flera har skrivit om det och flera har talat om det. Dels för mig och andra! Eftersom du inte besvarar några frågor så kommer jag fortsätta med negativ ack, besvarar du inte hur du vet eller har en viss information, kommer jag att säga du ljuger. Precis som du ljuger om allt du skriver här....

Hade du läst tråden vilket du borde ha gjort så har jag faktiskt försvarat HB men du är för SLÖ att läsa tråden! Sedan kvarstår fortfarande "Obehörig befattning med hemlig uppgift" - Du kommer inte undan den frågan!

Sedan om U-137 och Estonia hade varit "Hemliga ops" så hade Bergmark blivit arresterad, det är det bästa beviset! Eller att han skulle vara en "officier i KSI". För OM det skulle att vara så han avslöjar hemliga operationer/uppgifter/anställning, då åker han dit för "Obehörig befattning med hemlig uppgift" https://sv.wikipedia.org/wiki/Obeh%C...hemlig_uppgift

Navet håller på med med bevarandet av nordisk kulturarv!
Man har ingen centraliserad maktstruktur med en dominerande ledare, istället verkar de mer som ett nätverk av individer som samarbetar på lika villkor. Det finns ingen dogmatisk tro eller krav på absolut lojalitet, vilket gör det möjligt för medlemmarna att delta i aktiviteter utan rädsla för repressalier om de väljer att lämna organisationen.

Vad jag har förstått så kan de erkänna prestationer hos individer oavsett medlemskap. Medaljer kan ges som ett sätt att hedra insatser inom områden som organisationen värderar. Vilket tyder på att HB kan ha fått sin medalj oavsett om han är medlem eller ej!

För att definiera vad som utgör en sekt!kortfattat

En stark ledare som kontrollerar medlemmarna
Isolering från omvärlden
Dogmatisk tro
Manipulation och kontroll

Så nej! Navet är ej en sekt! Och vi vet ej om hb är medlem än, en pin på tröjan betyder inte heller att man är medlem.

(Dina vedertagna sanningar är alltså från skvaller och löst prat från andra personer vi inte vet vilka de är?)
Senast redigerad av KreugerGuld 2025-02-07 kl. 16:51.
Citera
2025-02-07, 16:56
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Navet håller på med med bevarandet av nordisk kulturarv!
Man har ingen centraliserad maktstruktur med en dominerande ledare, istället verkar de mer som ett nätverk av individer som samarbetar på lika villkor. Det finns ingen dogmatisk tro eller krav på absolut lojalitet, vilket gör det möjligt för medlemmarna att delta i aktiviteter utan rädsla för repressalier om de väljer att lämna organisationen.

Vad jag har förstått så kan de erkänna prestationer hos individer oavsett medlemskap. Medaljer kan ges som ett sätt att hedra insatser inom områden som organisationen värderar. Vilket tyder på att HB kan ha fått sin medalj oavsett om han är medlem eller ej!

För att definiera vad som utgör en sekt!kortfattat

En stark ledare som kontrollerar medlemmarna
Isolering från omvärlden
Dogmatisk tro
Manipulation och kontroll

Så nej! Navet är ej en sekt! Och vi vet ej om hb är medlem än, en pin på tröjan betyder inte heller att man är medlem.

(Dina vedertagna sanningar är alltså från skvaller och löst prat från andra personer vi inte vet vilka de är?)

Dina vedertagna sanningar är lika bra som nazismens princper för som jag skrev tidigare och du vägrade att kommentera

Citat:
Kortfattat - Navet är en sekt, då Tobbe styr den med ”järnhand” och utser sina egna släktningar till olika positioner. Går du emot ”den store ledaren” så får du först verbala åthutningar och en gång till så åker du ut. Kritik tillåts inte precis som i ”Knäpptyckarna”! Det var övertydligt på den s.k. Alternativa bokmässan hur man strök varandra över ryggen så länge du gjorde rätt. Sedan är det en total inavel där man bara intervjuar varandra, man ger varandra medaljer, kallar det en hemlig ordenssällskap och dunkar varandra i ryggen, all kritik emot samhället är bra oavsett hur rätt eller fel den här och gärna med dubiösa källor. Exempel Estoniakatastrofen, SMO i Ukraina, Vilks död o.s,v.

Så en ”totalisering, starkt hierarkiskt ledarskap, krav på absolut lydnad samt betydande isolering från samhället”. Check på det!

Källa Bloggare/Youtubers/Alternativ media som har hoppat av! Och vilka det är har inte någon med att göra, för de är rädda för repressalier och ni har bara mitt ord på det. Och de som har varit med i tråden vet att jag inte far med osanning eller ljuger och erkänner när jag fel.

Du hade ju ingen information om "Navet/sekten/Nätverket" sa du? SÅ hur skall du ha det? Killgissar du? Du besvarade inga frågor då, så varför skall vi tro dig nu? Du krafsar efter varje halmstrå! Dags att ge upp?

Så hur var det nu med hemliga operationer och "Obehörig befattning med hemlig uppgift"? DU kan inte sitta finta bort oss och ljuga för dig själv....

Citat:
Kortfattat - Navet är en sekt, då Tobbe styr den med ”järnhand” och utser sina egna släktningar till olika positioner. Går du emot ”den store ledaren” så får du först verbala åthutningar och en gång till så åker du ut. Kritik tillåts inte precis som i ”Knäpptyckarna”! Det var övertydligt på den s.k. Alternativa bokmässan hur man strök varandra över ryggen så länge du gjorde rätt. Sedan är det en total inavel där man bara intervjuar varandra, man ger varandra medaljer, kallar det en hemlig ordenssällskap och dunkar varandra i ryggen, all kritik emot samhället är bra oavsett hur rätt eller fel den här och gärna med dubiösa källor. Exempel Estoniakatastrofen, SMO i Ukraina, Vilks död o.s,v.

Så en ”totalisering, starkt hierarkiskt ledarskap, krav på absolut lydnad samt betydande isolering från samhället”. Check på det!

Källa Bloggare/Youtubers/Alternativ media som har hoppat av! Och vilka det är har inte någon med att göra, för de är rädda för repressalier och ni har bara mitt ord på det. Och de som har varit med i tråden vet att jag inte far med osanning eller ljuger och erkänner när jag fel.
Senast redigerad av Oldg 2025-02-07 kl. 16:58.
Citera
2025-02-07, 16:57
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Låt han paddla och spela gitarr, han får gärna göra det samtidigt.
Fast risken är ju stor att gitarren blir fuktig.
Men är det din kanot och gitarr han lånar utan lov så får du väl låsa kanoten och gömma gitarren.

Skiter i vad han gör men så länge han "Pissar på" döda människor skall han ha skit!!!
Citera
2025-02-07, 19:17
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Vad för pengar tjänar HB på Estonia?

Fråga honom!!! Jag har inte hans senaste deklaration!!!!

Med tanke på din senaste kommentar så gör det inte om jag ställer mig, pissar och skiter på dina släktingarnas gravar? Eftersom du tycker det är HELT OK att Bergmark tjänar pengar på 852 lik på Estonia? +Wilma? OM jag skiter och pissar där gör väl inget? Blommorna växer ju bättre och du blir glad! VAD ÄR SKILLNADEN????

LÄS TRÅDEN och klarar du inte det? JAG BRYR MIG INTE!!!

Citat:
Varför inte bara lyssna på det han säger, skratta lite för sig själv och låta livet gå vidare.

Citat:
Det är väl inte HB´s fel att Estonia sjönk.
Och om han vill dricka så är det ju hans sak, möjligen om det stör hans närmaste familj.

Tillåt mig SPY!!!! De mest idiotiska kommentarerna i denna tråd!!!!!
Senast redigerad av Oldg 2025-02-07 kl. 19:48.
Citera
2025-02-07, 20:16
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:

Med tanke på din senaste kommentar så gör det inte om jag ställer mig, pissar och skiter på dina släktingarnas gravar? Eftersom du tycker det är HELT OK att Bergmark tjänar pengar på 852 lik på Estonia? +Wilma? OM jag skiter och pissar där gör väl inget? Blommorna växer ju bättre och du blir glad! VAD ÄR SKILLNADEN????

Du har ingen aning om vad han har i inkomst! Och påstår ändå att han tjänar en massa pengar?
Enligt hb, så har youtube tagit bort möjligheten att tjäna något från sina videos.
Så jag får inte ihop ekvationen!
Citera
2025-02-07, 20:23
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Du har ingen aning om vad han har i inkomst! Och påstår ändå att han tjänar en massa pengar?
Enligt hb, så har youtube tagit bort möjligheten att tjäna något från sina videos.

Din kommentar INTE min! Du far som vanligt med osanning!!! Du vrider allt som vi skriver så att du skall ha rätt! Vilket du inte lyckas med!

Jag har sagt att han har byggt sin framgång och promotat sig som "jag har dykt på Estonia" och därmed tjänat pengar på Estonia på Alternativa Bokmässan, fått skriva artiklar i Newsvoice/Frihetsnytt och hållit föredrag (dåliga diskussioner) - o.s.v. vilket jag redan beskrivit för dig! Det är tvåa helt väsen skilda saker eller hur? Men du bryr dig inte om vad vi skriver här eller hur?

Citat:
HB har tiggt pengar för att kunna dyka efter Wilmas kropp! Han har använt Estonia katastrofen som ett sätt promota sig själv (tjäna pengar) som Marinofficer och dykare något som han har aldrig har varit. Läs tråden!

https://www.svenskabokmassan.se/events/svenska-bok-mediemassan-2022-08-20/ Håkan Bergmark - Dykare på mässan och där presenterades han som Marinofficer. Läs tråden.

Men du vet ju allt eller hur? Din sammanställning om Navet/Sekten/Nätverket kommer inom kort?
Senast redigerad av Oldg 2025-02-07 kl. 20:31.
Citera
2025-02-07, 20:34
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:

Citat:

Jag tog mig friheten att kika på hur många visningar hb har, som handlar om Estonia! Ca 105000, vilket blir ca 770 dollar, inte direkt några astonomiska summor!
Senast redigerad av KreugerGuld 2025-02-07 kl. 20:38.
Citera
2025-02-07, 20:56
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Din kommentar INTE min! Du far som vanligt med osanning!!! Du vrider allt som vi skriver så att du skall ha rätt! Vilket du inte lyckas med!

Jag har sagt att han har byggt sin framgång och promotat sig som "jag har dykt på Estonia" och därmed tjänat pengar på Estonia på Alternativa Bokmässan, fått skriva artiklar i Newsvoice/Frihetsnytt och hållit föredrag (dåliga diskussioner) - o.s.v. vilket jag redan beskrivit för dig! Det är tvåa helt väsen skilda saker eller hur? Men du bryr dig inte om vad vi skriver här eller hur?

Men du vet ju allt eller hur? Din sammanställning om Navet/Sekten/Nätverket kommer inom kort?
Jag ser en artikel i newsvoice, betalningen kan ske per timme eller ord.(ca680) Och spannet vad jag har sett ligger från 2 dollar/ord til 0,1 dollar/per ord eller ca 1000kr timmen.
Vilket innebär att hb tjänat som mest 1360 dollar till så lite som 68 dollar för artikeln,
Med tanke på att vi inte pratar en landsomfattande dagstidning så borde hb ersättning ligga i det lägre spannet för den artikeln.
Senast redigerad av KreugerGuld 2025-02-07 kl. 21:07.
Citera
2025-02-07, 21:08
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Jag tog mig friheten att kika på hur många visningar hb har, som handlar om Estonia! Ca 105000, vilket blir ca 770 dollar, inte direkt några astonomiska summor!

Jaha men nu är det är hans nya kanal och den "bannad/gul-listad/demoney...." hade du läst tråden så hade du vetat att han DELTADE sin gamla kanal för han att inte klarade av frågeställningar, gjorde bort sig i video efter video d.v.s. konstant full, drog en massa lögner som ingen trodde på....

Han tjänar inte ett öre på den här kanalen! Men gjorde det på den gamla kanalen! Nu lever han på artiklar, nätverket och swish.... Samt tillfälliga arbeten.

Han har ju promotat sig sedan den berömda intervjun i Der Spiegel/Expressen som aldrig las ut då man snabbt drog in publiceringen då man hade fått reda på att han ljög om sin bakgrund som dykare..... Runt år 2000 om jag inte missminner mig fel, ta den uppgift med en nypa salt, jag är lite osäker här.

Dessutom så finns deklarerade inkomst uppgifter i tråden för vissa år inte alla, det är bara att söka i tråden.....

Sedan så är det skillnad på DEKLARERAD inkomst och verkligen inkomst t. ex swish. Sedan kan du "roa dig med" att söka på guld i tråden! För Bergmark har flera kilo! Så det går ingen nöd på honom då eller hur?

Och din sammanställning om Nätverket/Navet/Sekten kommer inom kort?

Samt så finns det en till tråd på Flashback om Bergmark, där konklusionen är att han ljuger...... (FB) Håkan Bergmark fann Estoniahålet 1994! Regeringen valde att totalignorera fynden!

Det finns även dykarforum där han är ett åtlöje samt även om Estonia där han omskrivs mindre "smickrande".....
Senast redigerad av Oldg 2025-02-07 kl. 21:27.
Citera
2025-02-08, 10:01
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Du påstår ju att hb är ett svin för att han tjänar pengar, men det verkar han ju inte göra, han har nog det ganska så skralt! Igentligen, Då han förmodligen lever på sin pension.

Svara på varför du ljuger och tillskriver mig uttalanden jag gör eller har gjort! Som jag inte har gjort!

Du läser ingenting!!! LÄS TRÅDEN!!!!

Citat:

Jag har inte påstått att han gjort sig till MÅNGMILJONÄR på att PROMOTA SIG SJÄLV genom att påstå att han har dykt på Estonia och vet sanningen om katastrofen och tjänat pengar på det! Sedan vilka summor det är det får du ta med honom eller beställa hans skattedeklarationer ifrån 1999 och framåt. Hans berömmelse ligger just i "han vet sanningen" om Estonia och är militärdykare..... vilket har varit hans väg till där han är idag! Se exempel på hur han "säljs in här" https://newsvoice.se/2024/09/minering-av-ostersjon-nato/ "Håkan Bergmark var röjdykare i svenska flottan. Han har haft flera uppdrag kopplat till den sovjetiska ubåten som sattes på grund utanför Karlskrona och Estonia-incidenten." Vilket inte stämmer.....med verkligheten......

Förstår du ovan mening? Ja eller nej?

Han är inte pensionär han är född 59 så han har inte gått i pension (än vad vi vet) för han får ingen pension trots inbetalningar i skatt på 440 miljoner enligt eget påstående!

Och du kommenterar inte hans guld ser jag? Om det skulle vara sant så är det värt en 2.8 miljoner lågt räknat i dagens guldvärde! Samt hans guld inköp nyligen! Är man fattig då? Varför läser du inte vad jag skriver?

Du kommenterar inte att han har fått så mycket pengar ifrån tittare han köper sig ett piano trots han har KFM efter sig? LÄS TRÅDEN!

Varför ljuger du ihop saker om mig och påstår att jag säger/skriver saker som jag inte har gjort? Du har en ren Bergmarks stil på ditt ljugande.
Senast redigerad av Oldg 2025-02-08 kl. 10:27.
Citera
2025-02-08, 17:34
Medlem
Citat:
Svara på varför du ljuger och tillskriver mig uttalanden jag gör eller har gjort! Som jag inte har gjort!

Du läser ingenting!!! LÄS TRÅDEN!!!!

Jag har inte påstått att han gjort sig till MÅNGMILJONÄR på att PROMOTA SIG SJÄLV genom att påstå att han har dykt på Estonia och vet sanningen om katastrofen och tjänat pengar på det! Sedan vilka summor det är det får du ta med honom eller beställa hans skattedeklarationer ifrån 1999 och framåt. Hans berömmelse ligger just i "han vet sanningen" om Estonia och är militärdykare..... vilket har varit hans väg till där han är idag! Se exempel på hur han "säljs in här" https://newsvoice.se/2024/09/minering-av-ostersjon-nato/ "Håkan Bergmark var röjdykare i svenska flottan. Han har haft flera uppdrag kopplat till den sovjetiska ubåten som sattes på grund utanför Karlskrona och Estonia-incidenten." Vilket inte stämmer.....med verkligheten......

Förstår du ovan mening? Ja eller nej?

Han är inte pensionär han är född 59 så han har inte gått i pension (än vad vi vet) för han får ingen pension trots inbetalningar i skatt på 440 miljoner enligt eget påstående!

Och du kommenterar inte hans guld ser jag? Om det skulle vara sant så är det värt en 2.8 miljoner lågt räknat i dagens guldvärde! Samt hans guld inköp nyligen! Är man fattig då? Varför läser du inte vad jag skriver?

Du kommenterar inte att han har fått så mycket pengar ifrån tittare han köper sig ett piano trots han har KFM efter sig? LÄS TRÅDEN!

Varför ljuger du ihop saker om mig och påstår att jag säger/skriver saker som jag inte har gjort? Du har en ren Bergmarks stil på ditt ljugande.

Jag har skrivit det innan, låt attackdykaren och mångsysslaren Håkan Bergmark vara ifred.
Om han vill köpa piano trots att kronofogden vill driva in en summa ifrån honom så är det hans sak.
Man kan vara mångmiljonär och ändå vara utsatt för indrivning. Skulden kan vara en struntsumma som man anser är felaktigt ställd.Sen finns fler än han som ibland har lite otur när de tänker.
I och med det så blir historierna lite överdrivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in