2025-02-08, 09:29
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Skolan kan de lika gärna riva. Ingen kommer vilja gå där mer.

Det får dom gärna göra. Det är ett ptroligt fult byggnadskomplex, det har jag sagt i alla år.

Skämt åsido, det kommer väl säkert bli så. Åtminstone en totalrenovering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Det beror helt på. Det finns en mycket stor chans att hans dåliga resultat i skolan mest handlade om brist av intresse. Det är väldigt vanligt hos folk med Autism och ADHD. Är man inte intresserad så går det inte. Är man intresserad så presterar man på stjärnnivå.

Det ligger absolut något i det du säger, till en viss nivå. Därav ”kanske” inte klarat det idag.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Har man gått ut med alla namn på avlidna ännu?

Nej. Vi har kön och ålder, men inte alla namn.
Citera
2025-02-08, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Det här fältet är gigantiskt. Googla gärna animal abuse, killing animals and trauma in children.
Så bra att forskningsfältet är gigantiskt. Då borde det inte vara minsta problem för dig att ta fram en seriös metastudie som visar att det du påstår är korrekt.
Det vore väldigt oärligt av dig att lägga fram påståenden om att studier visar på specifikt sammanhang utan att du kan visa just dessa studierna.
Citera
Medlem
Signaturen Man.down frågar om Rickard Anderssons syskon
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Svårt att vara förälder hela livet när avkomman blåste skallen av sig. Hade han några syskon förresten?

Signaturen bonanbruse svarar att antalet syskon var tre
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Tre stycken vill jag minnas. En syster och en bror är jag säker på. Någon nämnde ett tredje syskon.

MGM Rickard Anderssons föräldrar födde tre barn. Alltså fanns där tre syskon i den syskonskara där Rickard Andersson ingick. De var Rickards äldre bror, Rickard själv plus Rickards yngre syster. Det tredje syskon som bonanbruse hört talas om, detta tredje syskon var alltså Rickard själv!

Tre minus ett blir två

Rickard Andersson ingick i en syskonskara på tre. Drar man bort Rickard från nämnda trojka, då återstår två. Vilket som resultat ger att Rickards syskon var och fortfarande är två till antalet!
Senast redigerad av Knochenbrecher 2025-02-08 kl. 09:47.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwwTroll
Det ligger absolut något i det du säger, till en viss nivå. Därav ”kanske” inte klarat det idag.

Precis. Han kan så klart haft grava inlärningssvårigheter.
Senast redigerad av bonanbruse 2025-02-08 kl. 09:31. Anledning: Typo
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Medveten frånvaro på sociala medier är inte skrivet i sten

Exakt. Man hittar inte ett skit på mig i mitt namn i sociala medier/debattforum etc men jag har ändå en mycket stor närvaro på nätet och har flera online-vänner runt om i världen.

Dock vill jag inte diskutera massa gulligull om arbetskamraters nya katt etc. Så håller mig hyfsat anonym.
Citera
2025-02-08, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ja, där finns såvitt jag vet inte mycket information än som polisen släppt ifrån sig. T.ex så finns ingen karta över var man fann offren. Eftersom gärningsmannen är död så blir det ingen rättegång så polisen kan välja nu att helt enkelt arkivera allt utan att någonsin tala om vad som egentligen hände.

Vilket gör att alla som åsett denna händelse kommer leva hela livet med många frågor utan svar.

Vad har du för frågor menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSimone
Nej, utan bara komvux och SFI. Det skrivs att soc haft utbildning i lokalerna.

Var skrivs det att de haft utbildning i lokalerna? Sprid inte lögner.

Anställda på socialen har i intervjuer sagt att de har anställda som går utbildningar på deltid där. Socialen hade 0.0 verksamhet i skolan den dagen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PBL
Så bra att forskningsfältet är gigantiskt. Då borde det inte vara minsta problem för dig att ta fram en seriös metastudie som visar att det du påstår är korrekt.
Det vore väldigt oärligt av dig att lägga fram påståenden om att studier visar på specifikt sammanhang utan att du kan visa just dessa studierna.

Som om det vore det största bekymret i sådana fall I den här tråden.
Citera
2025-02-08, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Man behöver inte legalisera prostitution för det.
Du kan ju ge lite värme och kärlek för ensamvargar helt frivillig utan att någon annan tvingar dig.
Varför skulle man offra de som redan är offer??
Jag är inge intresserad av det men tänker att om folket får betala för lite nörhet så kan de säkert hända att sådana här grejer upptäcks tidigare
Citera
2025-02-08, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PBL

Och, se och häpna, jag påstod aldrig att eventuellt bevittnade av dödande av djur är anledningen till RA:s våldsdåd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in