2025-02-08, 01:05
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Han kan ju fått dåliga betyg för att han hade hög frånvaro och behöver inte vara för att han var dålig i skolan.

Han hade bra betyg i ett par ämnen, troligen de han var intresserad av. Betyg säger ingenting om intelligens.
Citera
2025-02-08, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Han kan ju fått dåliga betyg för att han hade hög frånvaro och behöver inte vara för att han var dålig i skolan.

Så är det förmodligen. Vet många som hade sketna betyg i grundskolan och i vuxen ålder mådde bättre, och då utbildade sig till högstatusyrken. För han var det psykiska problem som skapade hans resultat. Sannolikt en klassisk hemmasittare som mådde skit.
Citera
2025-02-08, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Jag undrar lite om han varit med i något jaktlag eller hur mycket han jagat? Han hade ju väldigt svårt i skolan men han klarade jägarexamen och inte minst då teoriprovet som man ändå behöver plugga på ganska mycket till för att klara. Undrar var han tog sin jägarexamen? Måste finnas lite folk kring detta som kan besvara lite om hur det var att samspråka med RA?

Bra frågor. Det borde seriösa medier gå vidare med. Hade han vapenskåp i sin enrummare eller hade han vapnen hos någon annan med skåp? Vem köpte eller betalade för vapen magasin och ammunition.
Citera
2025-02-08, 01:06
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Jag undrar lite om han varit med i något jaktlag eller hur mycket han jagat? Han hade ju väldigt svårt i skolan men han klarade jägarexamen och inte minst då teoriprovet som man ändå behöver plugga på ganska mycket till för att klara. Undrar var han tog sin jägarexamen? Måste finnas lite folk kring detta som kan besvara lite om hur det var att samspråka med RA?
Jag finner också det intressant. Jag tror inte han var med i något jaktlag. Jag har en vän som tagit jägarexamen och jag tycker INTE att hen bör ha vapen. Hen känner ingen som har jaktmark och kan därför inte jaga. Jag förstår inte varför man får ha jaktvapen hemma när man inte jagar? Borde istället gå att låna/hyra i skytteklubbarna.

Annars är det vanliga att man tar jägarexamen för att föräldrar jagar. Men då brukar man vara yngre än RA var när han fick vapenlicens.
Senast redigerad av Stilichio 2025-02-08 kl. 01:13.
Citera
2025-02-08, 01:09
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Bara det faktum att de faktiskt går på komvux tyder på en viss motivation till att bidra i samhället. Några säkert mer motiverade än andra såklart. Sen håller jag med om att narrativet, om invandrare i media, i regel nästan alltid är motiverade och samhällshjälte-människor, vilket naturligtvis inte stämmer.

Jag tycker egentligen detta är helt irrelevant i sammanhanget oavsett. Händelsen är helt fruktansvärd och ingen förtjänar att bli slaktad på det sättet oavsett hur lite eller mycket man bidrar med till samhället.

De måste väl numera gå på komvux för att få pengar/bidrag. Men vissa är säkert motiverade, dock långtifrån alla.
Citera
2025-02-08, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Ojoj, nån vänsterslusk är triggerhappy med anmälningsknappen i kväll.

Hoppas det blir dina bidrag som ryker nästa gång, till förmån för en getherde från Somalia, hans fyra tjocka fruar och femtioelva autistiska barn som fått "svenska sjukan".

RA där har du den enskilt dyraste medborgaren i mannaminne. Notan efter hans massaker lär blir dyr och kosta miljontals skattekronor.
Citera
2025-02-08, 01:14
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Magkänslan säger 2 saker

1. Fängsla alla dessa aspergercepen
2. In med särets föräldrar på förhör. Dom ör inblandade på ett eller annat sätt

Det där låter som något som skulle kunna skrivits av en med just asperger. Internaliserad ableism, kanske?
Citera
2025-02-08, 01:14
Medlem
En fråga till er som kan detta — borde det inte gå att luska upp vilka diverse nätalias han använt? Hittar man ett borde man väl kunna hitta flera? Vad finns det för läckta databaser mm där man kan se vilken e-postadress folk angett?

Killen har suttit uppe på nätterna och sett NHL, finns det någon som gör det utan att kommunicera i något medium online? Vilket lag höll han på? Finns en örebroare, Simon Forsmark, som han säkert följt och kommenterat.

Han är vapenintresserad — nog fasiken måste han ju han skrivit på något sådant forum någon gång?

Skulle man väl hitta någon länk, typ e-post som används vid registrering av konton, måste ju massa kunna nystas upp.
Citera
2025-02-08, 01:15
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
RA där har du den enskilt dyraste medborgaren i mannaminne. Notan efter hans massaker lär blir dyr och kosta miljontals skattekronor.

Och ändå kommer den att kosta långt mindre än en vanlig invandrarpersonligassistentbluff.

Även om det inte är pengarna som är det största problemet eller skadan i just denna tragiska arbetsplatsskjutning.
Citera
2025-02-08, 01:16
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Jo just det, och med den länken jag skickade nu, kan en ju också börja undra faktiskt varför...

Alltså varför dom UPPLEVDE att det var så...

Är du lite mera sur just nu än trög? Har du ätit något?

Jag förstod att dom tog skydd...

Vad blir du aggig för? Videon du länkade gav ju ingenting nytt, och polisen har inte sagt att dom hörde kulor vina förbi. Du verkar ju anta en hel massa. Det kan lika gärna vara att dom tyckt sig se GM höja vapnet mot dom varpå dom drar undan och i samma veva hör skott. Det kan vara att dom upplever att skott landar nära intill. Det kan vara att dom bara hör skott och får för sig att det är riktat mot dom.

Hade dom hört vinande hade dom antagligen inte uttryckt sig som dom gjort, dom hade väl då sagt att dom blivit beskjutna.

Du behöver inte dra igång med en ton, frågan är ju vem som är sur.
Citera
2025-02-08, 01:18
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd

Flink använde ett militärt vapen med ammunition från militären vilket innebär att den är helmantlad. Träffas man av en helmantlad kula så har man större chans att överleva och skadorna blir mindre på kroppen än om man träffas av mjukar kulor som normalt används vid jakt.

Jag har läst FUP:en om Flinks offer. Ingångshålet var litet. Utgångshålet var i dom flesta fall upp till 5-8 cm!
MO som överlevde träffades "bara" med 2 skott i höften. Ändå hade hon 2 hjärtstillestånd på operationsbordet pga skadorna som dessa skott förorsakat. Skadorna på samtliga offer var fruktansvärda.

Så försök inte att påskina att Flinks offer var lätta att identifiera medans RA:s offer krävde PCR-teknik!
Citera
2025-02-08, 01:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Vad blir du aggig för?

För du har citerat mig i två dagar, och varenda gång jag säger svarar hövligt, så är det enda svar jag får "det spelar ingen roll...:"

Jag har ingen aning om varför du är passiv aggressiv när du hojtar till för, var kul o prata en stund i början, sedan vände det!

Citat:
Du behöver inte dra igång med en ton, frågan är ju vem som är sur.

Jag är as lugn, men är du?..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in