2025-02-08, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Jaja, kör på rasistspåret om du trivs med det, att två vita kvinnor blev mördade var bara ett olycksfall i arbetet.

Skunk!

Ja en slump eller flera motiv. Han var en rasist som även ville hämnas på jobbiga socialtanter. Eller så var svenskorna i skottlinjen bara. Vad gör mig till en skurk? Att min vackra mörkhåriga sambo har utländskt påbrå?
Senast redigerad av Ossian.allvetaren 2025-02-08 kl. 00:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
..och om dom hade ID-kort????
Om ett offer har fått huvudet bortblåst av en hagelsvärm räcker inte enbart ID för att säkerställa identiteten. Skulle offret sakna ID blir det givetvis betydligt svårare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Jo, men måste ju veta att han verkligen är farlig.

Ja, vissa påstår ju att socialen borde insett det för länge sedan.

Jag tycker att många för fram åsikter och anklagelser som närmast kan kategoriseras som hyckleri.

Det går att undvika en ny RA, men vem är villig att betala priset? Typ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
En fråga, då jag inte har hängt med hela vägen: Varifrån kommer det här mystiska fotoalbumet på honom egentligen, dvs var postades det första gången? På Flashback eller i någon tidning? Sen blir jag konfunderad över varför det står Richard och inte Rickard på fotoalbumet, vad är era tankar kring det?

Jag har svårt att se att någon annan än han själv laddat upp det. Kanske fantiserade han redan då om en massaker och döpte albumet till det mer internationella "Richard" då han förstod att det skulle bli en världsnyhet och han ville försäkra sig om att alla fick veta hur snygg han var, han hade kanske grandios självbild . Det är min teori.

Vissa bilder ser också manipulerade ut, men jag är ingen bildexpert, så kan inte svära på det. Som om han klippt in sig själv i olika sammanhang, extra konstigt att han under alla år haft en svart t-shirt på sig.
Senast redigerad av Florman 2025-02-08 kl. 00:13.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Jo. Det gör man!!

Vid brott?

Edit: bytte bankid till ny mobil nyss. Inte ens mitt körkort dög..
Citera
2025-02-08, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Jo, men måste ju veta att han verkligen är farlig.

Det är inget som tyder på att han var farlig innan hans ersättning drogs in. Tvärtom ville han ju som det beskrivs helst vara för sig själv. Han beskrivs som tystlåten och lugn.
Citera
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
han var tydligen varit en bra skytt enligt dom skador han åsamkat (han siktade högt), dessutom var det långa blodspår i korridoren, nästan som om nån blivit dragen

Låter mer som att sårade/döende försökt släpa sig till en lite tryggare plats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Känner man ETC rätt så har de skickat någon fullänk till någon släkting och snott bilderna. Jag litar mer på en okänd afrikansk kejsare som har ett arv som de vill ge mig om jag uppger kreditkort än ETC. Det säger en hel del

Det finns väl en del övrigt att önska från de flesta mediahus i den här tråden… 😀
Citera
Medlem
Sven5678s avatar
Har det kommit fram några uppgifter om hur han tog sig dit och vilken väg/transportmedel, fick han någon hjälp dit? Var han hos sina föräldrar innan, tog han bussen, cyklade, gick han? Kommer väl klarna när polisen gått igenom allt övervakningsmateriel och förhört föräldrarna
Citera
2025-02-08, 00:11
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Jag tror faktiskt RA var så pass tom i skallen att han inte hade åsikter om någonting. Och hade det varit rasistiska motiv så borde han lämnat något efter sig, ett manifest eller dylikt. Tror han var för hjärndöd för att kunna skriva ett sådant.

Han var död redan innan han sköt sig själv.
Zombie?
Citera
2025-02-08, 00:12
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Zombie?
Man kan nog likna honom vid en zombie, ja.
Citera
2025-02-08, 00:13
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
På komvux/SFI kan väl elever väldigt ofta vara äldre än lärare/personal....

Ja, det här borde snarare rubriceras som en arbetsplatsskjutning där enbart vuxna finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in