2025-02-07, 23:13
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Men.. du fattar inte hur tidsresor fungerar?

Men på riktigt, menar du att man kan straffa folk för vad de ska göra i framtiden?
Dessutom, hade du suttit här om inte alla hemskheter genom historien skett? Knappast.
Citera
2025-02-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Men på riktigt, menar du att man kan straffa folk för vad de ska göra i framtiden?
Dessutom, hade du suttit här om inte alla hemskheter genom historien skett? Knappast.

Poängen är att man vill stoppa massmordet. Du måste alltså göra något som verkligen gör skillnad. Det jag menar är att döden är den enda säkra vägen att göra skillnad. Alla andra sätt är att du gör något och sen hoppas du att massmordet inte upprepar sig en vecka senare eller vid något annat tillfälle, t ex en månad senare.
Citera
2025-02-07, 23:22
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Poängen är att man vill stoppa massmordet. Du måste alltså göra något som verkligen gör skillnad. Det jag menar är att döden är den enda säkra vägen att göra skillnad. Alla andra sätt är att du gör något och sen hoppas du att massmordet inte upprepar sig en vecka senare eller vid något annat tillfälle, t ex en månad senare.

Var det Sveriges sista massmord? Sveriges sista mord?
Vad är då det allra lämpligaste man bör göra med alla människor, innan de begår alla dessa framtida mord?
Jag tror du har en plan för det, och den är inte vacker.
Citera
2025-02-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Var det Sveriges sista massmord? Sveriges sista mord?
Vad är då det allra lämpligaste man bör göra med alla människor, innan de begår alla dessa framtida mord?
Jag tror du har en plan för det, och den är inte vacker.

Nä, men om vi har ett massmord där 10 personer dör och har möjlighet att resa tillbaka i tiden och döda EN person, då har vi räddat livet på 10 personer.

Den enda personen som dog var ju död ändå. Du kommer väl ihåg att han begick självmord?
Citera
2025-02-07, 23:32
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Nä, men om vi har ett massmord där 10 personer dör och har möjlighet att resa tillbaka i tiden och döda EN person, då har vi räddat livet på 10 personer.

Den enda personen som dog var ju död ändå. Du kommer väl ihåg att han begick självmord?

Han kanske insåg väl ett och annat och tog sitt liv av hopplöshet, skräck och panik.

Dessutom, han kan omöjligen ha vetat hur det skulle kännas innan han gjorde det.

Vi alla målar upp förväntningar och fantasier inför bra och dåliga saker vi planerar, men Hur ofta blir det exakt så som vi förväntar oss?
Citera
2025-02-07, 23:33
Medlem
Det kanske var just det han gjorde. Reste tillbaka i tiden och sköt dessa då de annars skulle komma att radikaliseras och utföra ett ännu värre dåd i framtiden.
Citera
2025-02-08, 00:00
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharenfitta
Om det gick att resa en vecka tillbaka i tiden och du transporterades till att stå nedan för massmördarens (örebro) rickards portuppgång.

Vad hade du gjort? hur hade du närmat dig honom? eller hade du ens försökt hindrat detta vidriga massmord?
Jag hade frågat honom vilka vapen, ammunition, taktik och tillvägagångssätt han hade tänkt sig.
Fanns det brister i planeringen hade jag påpekat det.
Jag hade önskat honom lycka till i jakten på svartingar och sagt till honom att han är ett föredöme och en hjälte så länge inga vita skadas.
Citera
2025-02-08, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Jag hade frågat honom vilka vapen, ammunition, taktik och tillvägagångssätt han hade tänkt sig.
Fanns det brister i planeringen hade jag påpekat det.
Jag hade önskat honom lycka till i jakten på svartingar och sagt till honom att han är ett föredöme och en hjälte så länge inga vita skadas.

äckligt skrivet

vita dog också
Citera
2025-02-08, 00:10
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharenfitta
vita dog också
Om så är fallet så är det trist.
Citera
2025-02-08, 00:28
Medlem
Tror jag hade uppmuntrat honom att gå bananas i en moske istället eller valfritt blattegäng på stan.
Även om han nu sköt massa invandrare så verkar det ha varit fel sorts invandrare och som faktiskt hade familj och jobbade.
Citera
2025-03-22, 16:30
Medlem
Krnunas avatar
Snälla herr Rrrræ.. sälj inte vapenskåp enbart.
Om du har det knapert, sälj dina x antal vapen.
Anmäl dem stulna och ta viss revansch emot staten så kan du be-s-part then.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in