2025-02-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tetraboxen
Ja de är mer ondskefulla och begår mer våld i form av massmord som detta, eller är seriemördare. Det kan nog vara så att en del underskattar ondska och har svårt att acceptera att detta är en mänsklig egenskap i sig. Som är medfödd och finns redan hos barn när det är så illa.

Jag skulle nog kalla känsliga och handlingskraftiga män för goda män faktiskt.
Medfödd mänsklig egenskap- ja.
Känsliga o handlingskraftiga män, goda män; njaa...
Men det är en annan historia!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Har sett många konspirationsteorier om att det skulle varit flera skyttar. Jag tror inte på det, men är det någon som vet vilka påstådda belägg dessa har för den teorin?

Med tanke på hur snabbt polis var på plats så har jag väldigt svårt att se att de skulle ha missat en eventuell andra skytt, som då bara har fått upp i rök efteråt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleerboy1
Fast kvinnor skulle med kunna göra sånt här dåd, men då landet har blivit feminist så behöver dom inte begå något brott då dom ofta får det dom vill ha.

Om dom mår dåligt så finns det alltid kvinnojouren som dom kan ringa till.
Om dom vill ta över ett mansjobb så behöver dom bara använda kvot systemet.
Dom kan lättare få högre löner behöver bara säga jämställdhet.
Om dom behöver snabba pengar löser dom det på tex Tinder eller gifter sig med någon rik för sen ta över massa pengar.
Dom har mer makt i samhället än männen, då dom kan styra dom hur dom vill annans anmäla dom för våldtäkt.
Dom har lättare att få utbildningen från staten så att dom tex kan få C-kort/CE-kort värd flera hundra tusen kr gratis.

Det finns så många fördelar att vara kvinna i samhället idag, männen har det inte lika lätt och behöver kämpa mycket hårt får att få samma saker och det gör även att männen även mår sämre överlag.

Är det här orsaken till RA massmord tror du? Att det behövs fler mansjourer?
Citera
2025-02-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
I morgon vet vi nog... Jag tror mig veta 2 vita kvinnor som är offer... Det är 20%... Förmodligen så är det färre än 20 % vita kvinnor som går eller jobbar på skolan, då betyder det att han valde vita före utlandsfödda... Så vi får väl se.
Färreän 20% "vita" kvinnor som jobbar eller studerar på ett komvux? Är du galen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Majoriteten är utländska. Är du tappad i huvudet? Dom svenskar som var offer kom nog mer i crossfire om något
Men det kan ju vara ett sk skensamband att de skjutna/avlidna är ”utländska ” / nysvenskar

Om syftet var att eliminera socialtjänsten , så var det väl inte utifrån härkomst

Kanske det råkade vara många med utlandsfödd bakgrund som var i denna yrkesgrupp ??
Citera
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
konstigt aftonbladeet lägger upp bilder på rickards semestrar men han har inte facebook eller instagram
jag tror att polisen tog bort hans instagram och facebook för att inte avslöja hans vänner och följare

Det fanns inga att ta bort RA hade inte några konton!
Aftonbladet fick bilderna från ETC som hittat dom på FB.
Någon har lagt in semesterbilderna & skickat dom TILL honom via en fildelningstjänst.
Vem är det ingen som vet då det är ett anonymt engångskonto som lagt in bilderna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ja därför som han rikta sig in på dom idiot

Fast det gjorde han ju inte. Är du lågbegåvad? Kan du inte läsa svenska som tråden består av?
Han har gått förbi 2 invandrar tjejer utan att skjuta dem. Han har skjutit 1 elr 2 (eller fler) svenskar. Han var inte rasist. Du kan vara lugn.
Citera
Medlem
Man kan säga att mellan 5-10% av alla Svenskar har en NPF diagnos. Då borde max 10% av de som döms till fängelse ha en NPF diagnos.

Om nu 50% av de som döms har en NPF diagnos så är NPF diagnos femfaldigt överrepresenterat hos de som döms för brottslighet. Detta är en otroligt stark effekt.

NPF är en psykiatrisk diagnos man skulle kunna säga att det är en stark riskfaktor för psykisk ohälsa och brottslighet också.

Citat:
Ursprungligen postat av Lyxlaxen
Nej!

Npf har ökad risk för psykisk ohälsa. Inte ökad risk till att göra en massa brott.

Herregud, var & varannan har ADHD/autism. 50 % som döms till fängelse har ofta någon form av npf. Men 50 % har det inte! Och tänk så många med ADHD & autism som inte begår brott.

Sluta snöa in på att det skulle vara en stor risk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Medfödd mänsklig egenskap- ja.
Känsliga o handlingskraftiga män, goda män; njaa...
Men det är en annan historia!

I alla fall så är det män som vanligtvis utför de här dåden. Det kan vi nog komma överens om.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Med tanke på hur snabbt polis var på plats så har jag väldigt svårt att se att de skulle ha missat en eventuell andra skytt, som då bara har fått upp i rök efteråt?

Dom som påstår detta påstår även att polisen mörkar...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Föräldrar hade väl inte haft kontakt med honom på senare tid.

Nu ligger resorna lite bakåt i tiden men de hade haft sporadisk kontakt har man kunnat läsa.
Citera
2025-02-07, 21:56
Medlem
cleerboy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Lägg skulden på vem du vill men kalla inte socialtjänsten och skolan som är kommunala för staten om du vill att folk ska förstå vad du pratar om.

Förstår, men jag tro dom ändå fattar vad jag menar. Ibland så blandar man i hop visa saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in