2025-02-07, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Majoriteten är utländska. Är du tappad i huvudet? Dom svenskar som var offer kom nog mer i crossfire om något

Oj där dog rasist spåret för dig. Tråkigt. Vad jobbigt det måste vara att veta att det inte är en koppling längre till ett rasistiskt dåd. Naww
Citera
2025-02-07, 21:50
Medlem
Citat:
Majoriteten är utländska. Är du tappad i huvudet? Dom svenskar som var offer kom nog mer i crossfire om något

Har du namnen på offren menar du?

Jag har hittat 3namn i media, varav samtliga är av utländsk härkomst (namnen iallafall).
Citera
2025-02-07, 21:51
Medlem
bonanbruses avatar
Har sett många konspirationsteorier om att det skulle varit flera skyttar. Jag tror inte på det, men är det någon som vet vilka påstådda belägg dessa har för den teorin?
Citera
Medlem
Citat:

Det är nog du som är tappad i huvudet om du inte vet/förstår att det är 511 ggr fler invandrare på Komvux jämfört med ursvenskar.
Citera
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Det var ett väldigt tassande från polis och media! Först var det en obeskrivlig tragedi med partiledare & Co, vars tankar gick till anhöriga osv, trots att man "bara" nämnde fem eller sex skadade. Sedan kom detta tiotal döda. Sedan var det MGM, vars identitet inte angavs eller beskrevs. Folk satt som fågelholkar framför presskonferenser helt utan väsentlig information. Flashback överlastades av alla som saknade information.

Nu kommer en offerlista med kön och åldrar. Vi på Flashback får pussla och gissa med den information som har läckt ut. Det har kokat på Internet med så många dåligt underbyggda spekulationer om vapen, diagnoser, rasism och incel, vilket hade kunnat undvikas om inte polis och media hade varit så livrädda för att förlora kontrollen över narrativet. Det känns som att man hoppas att gemene man till slut skall tröttna och ge upp.

Ja just ja, det har gnagt mig i bakhuvudet ett tag nu.
Dom skadade, vilka är dom då egentligen?
Där finns ingen lista och ingen vet vilka, förutom den man som blev skjuten i axeln.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z28-1970
..ett önsketänkande från dig att han valde att skona dom som inte var utländska, eller...??
I morgon vet vi nog... Jag tror mig veta 2 vita kvinnor som är offer... Det är 20%... Förmodligen så är det färre än 20 % vita kvinnor som går eller jobbar på skolan, då betyder det att han valde vita före utlandsfödda... Så vi får väl se.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Lägg skulden på vem du vill men kalla inte socialtjänsten och skolan som är kommunala för staten om du vill att folk ska förstå vad du pratar om.

Alla förstod vad han pratar om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojma
Det är nog du som är tappad i huvudet om du inte vet/förstår att det är 511 ggr fler invandrare på Komvux jämfört med ursvenskar.
Ja därför som han rikta sig in på dom idiot
Citera
2025-02-07, 21:52
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalDisaster
Nej inte konstigt alls. Det är upp till de anhöriga om de vill gå ut med namn på den döde. Det finns inget allmänintresse i att veta namnen på alla offren.

Det är så sant.

Samtidigt behöver Sverige en förklaring på om det var ett hatbrott riktat mot invandrare eller ett hatbrott mot samhället generellt. Jag vet att att Tv4 gör allt dom kan för att spä på "vi mot dom" hatet helt utan grund.

Man vill veta om han hängt i högerextrema forum och vad han postat på internet etc för även om det skulle komma fram att det enbart var invandrare som strök med skulle det inte bekräfta något då det var en invandrartät skola och kan bara ha varit en slump att invandrare strök med.

Jag hoppas inte det var ett rasbrott. Vi behöver inte mer vi mot dom hat i detta land nu..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen

En riktig twist i denna sorgliga tragedi är om den misstänkta skytten R.A inte är gärningsmannen utan ett av alla offer. Att den verkliga gärningsmannen arrangerat allt för att förbrylla utredarna?

Det är en intressant tanke! Hittills har ju polisen enbart angett honom som en av de döda (man 35 år)
Uppgifterna som ganska tidigt kom om att han hade gått in med en väska som såg ut som ett gitarrfodral, och gick på toaletten och bytte om till militärkläder, de var så specifika....?
Och har inte nämnts igen eller bekräftats från vem (ögonvittne?) uppgifterna kom ifrån. Känns idag mest som planterade.
Senast redigerad av Bullan-Bluebird 2025-02-07 kl. 22:03.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Han verkar ha haft extrem social fobi. I mina öron låter man inte vare sig anställningsbar eller arbetsförmögen under de premisserna.

Sen finns det säkert myndighetspersoner som anser att en person kan arbeta om det tex är så att han kan sitta dygnet runt och spela tv-spel. De fattar inte att det för vissa handlar om en form av flykt och överlevnad, inte lathet eller något annat utan snarare sjukdom.

Nej han saknade förmodligen förmåga att arbeta med andra och skulle aldrig kunna göra det.
Han kanske inte ens skulle klara att gå i skola som andra människor.
Det är nog inget man kan träna bort.
Sen är det många som blivit förändrade efter pandemin i och med isoleringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
En B*ss*m och en Els* ska det ha varit också.

*=a
Ev*len*
Niloof*r
C*mill*
H*nn*
S*lim
B*ss*m
Els*
*=a

Offer hittills?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera