2025-02-07, 21:14
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Samhället gav Richard en dödsdom.Samhället är direkt ansvariga för detta.ingen annan.Ett havererat samhälle korrupt från grunden upp.

Ja, trist att inte få gratis försörjning fårn staten för att man är ett empatilöst sär.
Citera
2025-02-07, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Det kommer att bli en stor nyhet i Sveriges MSM-redaktioner och på public service om det visar sig att gärningspersonen är svensk. Man kan då bortse från och fortsätta spela ner dödsskjutningar ännu mer, om så är fallet. Det har varit obekvämt länge nu, när till och med Vänsterpartiet och Socialdemokraterna måste erkänna problemen kopplade till invandring. Om det visar sig vara en svensk, är det räddningen som de rödgröna har längtat efter. MSM och asylaktivister har länge väntat på en svensk Breivik. De tar det de får.

Snälla. En svensk Breivik? Vi har Lundin Pettersson, vi har Lasermannen, vi har Peter Mangs.

Hur många fler exempel behöver du för att förstå att det är vår inhemska rasism som är största problemet idag?

Visst, det är ett jävla gansterkrig på gatorna nu. Det beror HELT på drog-försäljning.

Vem köper drogerna? Retorisk fråga med ett enkelt svar...
Citera
2025-02-07, 21:19
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Snälla. En svensk Breivik? Vi har Lundin Pettersson, vi har Lasermannen, vi har Peter Mangs.

Hur många fler exempel behöver du för att förstå att det är vår inhemska rasism som är största problemet idag?

Visst, det är ett jävla gansterkrig på gatorna nu. Det beror HELT på drog-försäljning.

Vem köper drogerna? Retorisk fråga med ett enkelt svar...
Berätta! Är det den vita överklassen?
Citera
2025-02-07, 21:22
Medlem
Blaze.s avatar
Har hållt mig ifrån flashback ett tag.

Kan man i nuläget fastställa att det inte fanns ett ideologiskt motiv? Alla offren är identifierade? Alla var inte invandrare?

Om inte dådet var riktat mot invandrare men istället skolan och samhället generellt kan det då fortfarande kallas att brottet var ideologiskt men inget ras/hat-brott?

Mvh
Citera
2025-02-07, 21:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Bör man vara rädd för personer med NFP nu? Någon i klassen har kanske någon störning, det är väl fullt med barn som är hemma sittare isolerade och har någon form av aspberger/autism/adhd. Minns själv en kille med autism när jag var liten, han var livsfarlig.

De med riktigt grava problem, är det ingen (myndigheter skiter i ungar med svår npf) som tar i med tång.
Detta gäller även invandrare.
Alltså kriminella invandrare, blir för komplicerat. Sociala myndigheterna ligger lågt ibland för att de blir utsatta för hot, ifrån den gruppen också.
Men RA:s problematik borde någon kunnat stötta?
Han verkade inte varit farlig och utåtagerande ens, innan han blev massmördare?
Det verkar inte ha funnits en enda jäkel som stöttade honom?
Han verkar blivit trasig av ensamheten/sin extrema sociala fobi?
Citera
2025-02-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Har fler än 2 av de döda offentliggjorts i media?
Två invandrare än så länge va?

Om det är ett hatbrott så är det massinvandringens fel igen.
Bara det att invandrarna själva blir offerna.

Så om invandrare är offer betyder det att "massinvandringen" är skyldig? Verkligheten är att hatbrott drabbar människor oavsett bakgrund. Dags att sluta skylla på hela grupper för individers handlingar.
Citera
2025-02-07, 21:27
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Ja, trist att inte få gratis försörjning fårn staten för att man är ett empatilöst sär.

Han led medans invandrare spränger sönder härjar och förstör,och lyfter bodrag enbart för att dom är invandrare.
Citera
2025-02-07, 21:30
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Han led medans invandrare spränger sönder härjar och förstör,och lyfter bodrag enbart för att dom är invandrare.

Han har lyft otroligt mycket bidrag i sitt liv. När det ställdes lite krav började han skjuta vilt omkring sig.
Citera
2025-02-07, 21:30
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Du bor hellre på en plats där man riskerar eld från flera håll? Just nu diskuterar man ju om sveriges vapenlagar, som är bland dom strängaste, ska skärpas ytterligare. Du önskar dig ett samhälle där revolvern ligger i nattduksbordet hemma när du själv är på jobbet.
Amerikanernas vapenlagar är ju farliga på riktigt och om man glorifierar dom är man inte påläst om hur deras samhälle fungerar. Ett vanligt argument är att man behöver vara beväpnad om någon börjar skjuta nere på motsvarande citygross en tisdagkväll.
Jag har heller med mig revolvern än lämnar den hemma. Varför ska alltid någon annan bestämma vad jag får och inte för göra? Stör inte det dig?

Om du inte märkt det så skjuts det redan en hel del i Sverige och knappast med lagligt förvärvade vapen. Är det så du vill ha det. Att de som inte bryr sig om lagen ska va de enda som har tillgång till vapen?
Senast redigerad av jultomtenbrannupp 2025-02-07 kl. 21:33.
Citera
2025-02-07, 21:32
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Han har lyft otroligt mycket bidrag i sitt liv. När det ställdes lite krav började han skjuta vilt omkring sig.

Du lpter autistisk själv? Svårt att förstå andra människor.
Citera
2025-02-07, 21:34
Medlem
Vilken vändning om det visar sig att man hade fel och den riktiga gärningsmannen flytt. Nu tror jag absolut inte det, men med tanke på hur man fortfarande formulerar det…

Polisen: ”Den 35-årige man som fanns bland dödsoffren är den person som polisen misstänker kan vara gärningspersonen. Utredningen lär kunna visa på om misstankegraden ökar eller inte men just nu pekar det allra mesta på att den 35-årige man som finns bland de avlidna är gärningspersonen.”
Citera
2025-02-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Har hållt mig ifrån flashback ett tag.

Kan man i nuläget fastställa att det inte fanns ett ideologiskt motiv? Alla offren är identifierade? Alla var inte invandrare?

Om inte dådet var riktat mot invandrare men istället skolan och samhället generellt kan det då fortfarande kallas att brottet var ideologiskt men inget ras/hat-brott?

Mvh
Bara ålder och kön vad jag vet. Sedan har några anhöriga bekräftat några fall (som var invandrare).

Tror resten blir helt upp till anhöriga om dom vill att dom ska bli kända för allmänheten eller inte, men bara gissar. Hade jag drabbats hade jag inte velat bli ett ”känt offer” (eller se en släkting bli det) och hade sett det som respektlöst. Men alla resonerar olika där och upp till familjerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in