2025-02-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
https://freeimghost.net/i/Richard-2011-IMG432.v4PD8

Den här bilden är väl rätt talande.. Rickard stirrar ut i intet medan andra firar runt omkring honom.

Är det systern på en av bilderna?
Åkte hela familjen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Någon skrev att poliserna ska leva om med mål att GM ska avbryta, då erfarenhet visar att han då skjuter sig själv, avbryter eller begår "suicide by cop" och I detta fall hördes skott och sedan tystnad, varpå man avvaktade, men det är klart att då hann folk förblöda...

Vi kan vara vara överens om att poliserna var fega. De ville inte konfrontera utan skydd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag undrar igen, hur kan någon identifierat skytten så tidigt? Han sköt sig själv, brukar oftast vara i huvudet. Så oavsett om han hade femton pass och id-kort i fickorna, lär det varit svårt att med blotta ögat bekräfta hans identitet.
Precis gick snabbt att identifiera skytten men inte dom andra offren. Mycket i denna historia som inte stämmer.
Citera
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdonBelivit
Ingen omöjlig tanke!

Sköt 10 dödade 7, om nu detta är rätt Richard på X så kan man finna ett visst stöd för den saken i denne profils tafatta försök att få kontakt med kvinnor faktiskt.
Sök @Rickard17799381 på X

Nej inte rätt Rickard, sluta hänga ut oskyldiga på FB.
RA hade inga sociala konton, endast konto som CS spelare.
Ingen har ännu hittat vilket alias han hade på CS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbondesson
Var har du läst det? Alla artiklar jag hittar säger att autister är starkt överrepresenterade vad gäller seriemord.

Hjälp till de som riskerar att begå brott såklart. De som har riskfaktorerna.

Länka till det, för det är totalt felaktigt. Människor med autism/asberger, ocd osv har ofta ett väldigt lågt våldskapital i förhållande till andra. Däremot ligger de i riskzonen för andra typer av brott till följd av bland annat bristande social förmåga. Länka gärna till vart du hittar din fakta. Jag är socialpedagog med inriktning psykiatri och har aldrig hört det du påstår.
Citera
2025-02-07, 21:09
Medlem
cleerboy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Nu förstår du att han var rasist och varför han valde SFI klass.

Säger du samma sak om en invandrare gå in till en svensk skola och dödar och kalla personen för rasist?
Någon källa på att han har valt en SFI klass?

Det finns säkert många olika folkhögskolor och komvux att välja just där, men ibland är det inte lätt att komma in på dessa om man har för dåligt betyg då blir man hänvisa till andra där det ofta (just nu) förekommer mycket invandrare och kvinnor så om det ske en skolattack där då blir det mesta invandrare och kvinnor som dör.

En blatte sa till mig en gång att blattar aldrig kan vara rasister utan det är bara svenskar som kan vara det, något som du verka sprida vidare.

Du kan lägga ner rasist-kortet, om han hade haft något motiv så hade han lämnat spår efter sig som dom andra som har gjort skolattacker.
Citera
2025-02-07, 21:09
Medlem
calvinclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är just det som folk börjat spekulera i…
Chat gpt säger så här..

”Möjliga scenarier
1. Rickard Andersson själv laddade upp bilderna
• Om han saknade sociala medier kan han ha använt en fildelningssajt som privat lagring eller för att dela bilder anonymt.
• Han kan ha haft en okänd online-identitet där han interagerade med andra.
2. Någon nära honom publicerade dem
• En familjemedlem eller vän kan ha hittat och laddat upp bilderna, antingen med eller utan hans vetskap.
• Kan det ha varit en hackad dator, gammalt USB-minne eller en e-postläcka?
3. En extern aktör publicerade dem med avsikt
• Om någon följde honom online och samlade på sig material, varför?
• Omöjligt sammanträffande eller ett tecken på att han var bevakad?
4. Manipulation eller något annat mystiskt?
• Varför lyftes detta fram av medierna så snabbt?
• Finns det en större bild vi inte ser?

Vad betyder detta?

Vi vet inte exakt hur eller varför bilderna hamnade där, men det känns konstigt att ingen kan spåra avsändaren. Om detta skett i ett annat land hade teorier om övervakning, manipulation eller större konspirationer redan börjat cirkulera.”

Tror att han själv laddat upp bilderna. Säkert delat med sig och snackat med folk på nätet till och från utan sociala medier i mellan. När det blivit för personligt så har han försvunnit. Så tror jag hann hållt på.

Jag tror på teorin med socialbidraget. Är nyfiken vad han gjorde om dagarna. Tittade tv?
Citera
2025-02-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Många autister och Adhd-barn har mer eller mindre knäppa föräldrar. Det är min personliga erfarenhet.
ja på något sätt är det svårt att inte tycka synd om honom med. så ensam, och i ett samhälle där han inte passar in någonstans. att det inte finns resurser för de som han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
Hur får man tjejer om man håller handen för munnen och vägrar tala?
Haha ursäkta
Men nu baserar jag på bilder där han är lite mer ”sund”
Citera
Medlem
Okey. Så ensam enstöring, social fobi. Men ändå inga problem med att resa jorden runt. Medierna visar hans foton från Miami och Bangkok. Är man psykisk sjuk och har sociala problem. Så är det en oerhört påfrestande uppgift att flyga 10-12 timmar hit och dit.
Citera
2025-02-07, 21:11
Medlem
Konstigt att ingen har hittat alla namn på döda och skadade!!! 😵‍💫
Citera
2025-02-07, 21:11
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoiVoiVoi
Jag har lyssnat på klippet från skjutningen i Örebro, där TV4 rapporterat att man ska höra “Ni ska ut från Europa”. När jag lyssnar kan jag inte med 100 % säkerhet säga att det inte är fel, men jag uppmärksammar en annan intressant detalj.

I det skede TV4 hänvisar till hörs hylsan falla till golvet direkt efter skottet. Detta skulle innebära att gärningsmannen stått i princip precis utanför. Om så är fallet, bör skriket “Ni ska ut från Europa” ha hörts mycket tydligare? Om det nu är så att detta är med 100% säkerhet att det ropas ”Ni ska ut från Europa” så betyder ju det att det finns två gärningsmän. Enligt mig så skulle detta ropandes iallafall höras högre än att en hylsa faller till marken.

Här är klippet: https://vm.tiktok.com/ZNeoQuXdR/

OCH jag vet att det är svårt för dig att acceptera men det är okej.
Tänkte detsamma, eller nej men jag hör tomhylsan landa utanför dörren och skriket är för långt bort... Jag hör tom att det är en hagelpatron hylsa, ja är skytt och ja, jag har skjutit tusentals skott med hagelgevär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in