2025-02-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Tråden, det har ju dykt upp en del Rip sidor på sociala medier... Kan vara någon som trollar, men hennes arbetsplats har stängt idag pga sorg efter en kollega som avlidit... Så det stämmer nog.

Okej, då fattar jag, tack
Citera
2025-02-07, 20:59
Medlem
Var har du läst det? Alla artiklar jag hittar säger att autister är starkt överrepresenterade vad gäller seriemord.

Hjälp till de som riskerar att begå brott såklart. De som har riskfaktorerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Tetraboxen
Nej. Det är inte en stor riskfaktor alls. Och vad pratar du om för "hjälp"?
Citera
2025-02-07, 21:00
Medlem
Synd om alla autister nu. Nu kommer dom bli kallade skol skjutare och kanske bli måltavlor för rån, mobbing osv.
Citera
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxlaxen
Det finns ingen forskning som entydigt visar att autism i sig ökar risken för att begå brott.

Skulle tro att vissa autister är extremt laglydiga och vill följa regler. Andra är mer brottsligt lagda. Men jag tror inte att brottsligheten är högre än hos normala. Däremot tror jag att sortens brott och hur det utförs blir autistiskt. Och en sak som är bevisad är att autister är brottsoffer mycket mer än normala.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Exakt! Det är inget annat än en dödsdom, som endast kan resultera i långvarig kriminalitet, eller någon form av psykos. Har socialen, gjort ett misstag här har de endast sig själva att skyll. Hade den här personen fått det stödet som vi alla eller iaf många tycker att han förtjänar så hade kanske detta aldrig hänt!
ibland är det billigare att bara betala, denna ständiga jakt, som samhället strävar efter är fan inte värdigt oss, och vårat land! Jag förstår inte hur människor som Richard kan tillåtas sitta hemma i tio år utan att någon reagerar? Eller att vi kan försörja en somalisk familj med 11 ungar utan problem i 20 kanske 30 år utan problem? Under tiden kan vi dessutom skicka 60 miljarder om året i bistånd till andra länder? Vakna för i helvete!!! Det är ju helt sjukt!
Du har så himla rätt i att det är obegripligt att han fick sitta hemma i massor med år utan att någon gjorde något. Det är ett sjukt samhälle som tillåter det utan att göra något för att komma till rätta med problematiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Föräldrarna hade garanterat ingen insikt,man blir blind som förälder för sina barn.
men ändå hade andra släktingar insikt?
hade inte klarat av att veta att även om mitt vuxna barn, skulle sitta helt för sig själv, inget jobb någonsin, inga intressen, uppenbart ändå inte kan må bra, etc nä aldrig hade jag bara låtit det vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spearlinxx
Det blev precis som förväntat, majoriteten av offren var kvinnor och utländska. Det är skämmigt att vara svensk och se hur mycket ansträngning som läggs på att skydda gärningsmannen och fostra sympati för honom. Hoppas att Jimmie Åkesson är nöjd nu för det här var precis vad han ville. Att utländska ska bort från Europa precis som Rickard.

Självklart är varje person som dödades en tragedi, villet ursprung de än hade.
Men det är kanske inte konstigt att majoriteten av de omkomna var från andra länder, det är trots allt en Komvuxskola där majoriteten av elever är invandrare som läser Sfi. Då följer ganska naturligt att majoriteten av de som skjutits har utländsk bakgrund. Hade han skjutit på ett kyrkkaffe hade majoriteten med samma logik varit varit äldre etniska svenskar.
Vi har ingen aning om hans motiv så ingen idé att tvärsäkert uttala sig om dådet var rasistiskt eller ej, det lär nog framkomma så småningom när hans internettrafik analyserats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
764-nätverket, till exempel?

Tre gevär hittades väl intill honom. Vad behövde han tre vapen till? Var han verkligen ensam?

Det där "764" och liknande/besläktade satanistgrejer (som Atomwaffen Division och deras avknoppningar) har bevisligen drivits och sannolikt i vissa fall skapats från grunden av statliga organisationer som FBI/CIA och MI6.
Citera
2025-02-07, 21:01
Medlem
Kvinnan som är 38 är från balkan flytt sin make och barnet är litet. Som nu blev utan sin mamma också… fyfan för det här alltså!!!
Citera
2025-02-07, 21:02
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Nu förstår du att han var rasist och varför han valde SFI klass.
Nu hänger du inte med i de vänsterblivnas resonemang. Det är att han valde just den skolan för att det var många invandrare där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Dessutom så verkar han även ha skjutit personer med nordiskt utseende.

Precis! Tycker folk vid detta laget borde lagt ner sitt rasist snack. Som i detta fall är skit-snack.
Citera
Medlem
ncr04s avatar
https://freeimghost.net/i/Richard-2011-IMG432.v4PD8

Den här bilden är väl rätt talande.. Rickard stirrar ut i intet medan andra firar runt omkring honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in