2025-02-07, 19:21
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omni
I tisdags stormades Maria Jabar Khails trapphus i Örebro av polis. Hon bor våningen över den lägenhet där den misstänkte gärningsmannen Rickard Andersson levde, och berättar för Aftonbladet att hon knappt kunde sova natten till onsdag.

– Det kändes väldigt traumatiskt, och chockerande. Hur kan en person göra sådär?

Utredningsarbetet på adressen pågår fortfarande men i betydligt mindre skala än tidigare. För SVT Örebro berättar Maria att hon stött på Rickard Andersson i tvättstugan ett par gånger, men att han alltid bara verkade vilja gå och gömma sig.

– Han ville bara gå därifrån. Han ville inte ha ögonkontakt, ingenting, han ville inte.

17:52
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerli
Rickard var inte rasist. Rasist innebär att man tycker att folk från andra raser är mindre värda. Väldigt få människor som är rasister.
Inte omöjligt att Rickard har blivit illa behandlad av någon/några blattar tidigare i livet tex rånad som så många unga svenskar blivit. Kan räcka mer än väl för att vilja ta hämnd vid något tillfälle.

Jaså? Så en svinig blatte räcker i livet för att gå bananas? Alla andra som direkt eller indirekt servat honom och hans omgivning genom åren räknas då inte? Märkligt resonemang du torgför.
Citera
Medlem
7 kvinnor och 3 män mördade. Kan det ha funnits en fabricerad supersur incel som viskade i RA's öra för att han aldrig träffade hud? Livet är ju inte lätt för alla, särskilt när det måste levas.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Inte ens värd en begravning…..

Det kan jag inte uttala mig om eftersom jag själv inte är religiös, men var bara nyfiken
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Inte ens värd en begravning…..

Jodå, tror nog hans begravning blir fullsatt.

Han stod upp för nationalismen, det finns folk som går igång på sånt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
”Polisens utredning av skolskjutningen i Örebro kanske aldrig kommer att bli tillgänglig för medier och allmänheten. Det säger Åklagare Elisabeth Andersson, som leder förundersökningen, till SVT Örebro.”

Sedär ja som jag tänkte.. finns alltså en risk att de kommer hålla tyst om varför detta hände! Varför det skulle bli så är ju inte så svårt att gissa! https://omni.se/a/8qV0G2

Så fult! Jag har inga ord för detta lågvattenmärke Sverige befinner sig! Deras agerande säger att något är riktigt skevt! Här ligger en hund begraven eller ett skelett i garderoben! Otäckt och väldigt sorgligt när sanningen döljs för folket.
Citera
2025-02-07, 19:22
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja vi här på flashback är ganska säkra på orsaken till attacken och det går att läsa i de tusentals poster som skrivit hittils...

men nu pratar vi om motivet.

är det av intresse för dig? tydligen inte.

men det är det för mig. därför diskuterar jag det. svårare än så är det inte.

vill du mig nåt mer kan du skicka pm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Har det framkommit något nytt som pekar på att detta var en attack på socialen?

Nope, inte ett skit ens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
”Polisens utredning av skolskjutningen i Örebro kanske aldrig kommer att bli tillgänglig för medier och allmänheten. Det säger Åklagare Elisabeth Andersson, som leder förundersökningen, till SVT Örebro.”

Sedär ja som jag tänkte.. finns alltså en risk att de kommer hålla tyst om varför detta hände! Varför det skulle bli så är ju inte så svårt att gissa! https://omni.se/a/8qV0G2

Skrev detta för ett par dagar sedan i tråden. Sverige är ett land där både information och åsiktsbildning är hårt styrd.
Citera
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ja, precis.

”Tre dagar har gått sedan masskjutningen och flera kollegor vittnar om att deras arbetskamrater inte dykt upp på arbetsplatsen.
– Det handlar om vårdpersonal som studerade på skolan, säger Britt-Marie Balaj, ordförande sektion vård och omsorg.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/flera-kommunanstallda-saknas-efter-masskjutningen-i-orebro
Då var det inte soc han var ute efter. De saknade är antagligen undersköterskor som studerade till sjuksköterskor på halvtid.

Inte så få högerextrema invandrarhatare på Flashback är också antifeminister med kvinnoförakt. För att dra mer än ett kort.
Citera
Medlem
Han gick ju på särskola p.g.a hans autism
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jaså? Så en svinig blatte räcker i livet för att gå bananas? Alla andra som direkt eller indirekt servat honom och hans omgivning genom åren räknas då inte? Märkligt resonemang du torgför.
Att någon är blatte är väl tillräckligt för någon att bli skjuten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in