Citat:
Ursprungligen postat av
Murvelkott
Jodå de har allt åsikter om det med, till många läkares frustration. Hur många läkare som lagt ner timmar på att formulera läkarintyg eller läkarutlåtanden, som FK sedan sågar i småsmulor eftersom det finns något litet utrymme någonstans att inte behöva betala ut pengarna har jag inga siffor på men de är åtskilliga. Har du en rehab-plan, och en planerad återgång till arbete, då är det sällan några problem. Men psykiatriska diagnoser går inte att mäta som bekant, och då tolkar man till sin fördel så långt det är möjligt.
Då har vi helt olika erfarenheter. Har minst 10 ansökningar, allt har gått igenom klockrent. Jobbar i perioder när jag mår bättre. Sedan borta på 100% när jag kraschar, har schizoaffektivt syndrom depressiv typ. Inte en kotte har ifrågasatt något någonsin mer än om medicinjusteringar har haft effekt, då sa jag "aa mer bieffekter". Ville inte återgå i slaveriet.
Jag menar inte att du har fel nu. Bara att jag skriver mitt svar utifrån mina erfarenheter och du utifrån dina. Ingen, inte en kotte, har någonsin granskat mig. Och jag har en vän som är schizo, han har glidit i 10 år nu. Han befinner sig inte i Sverige, han är jugge och driver eget i bosnien på inkomstbaserad sjukersättning. Noll koll.
GM hade förmodligen haft rätt till sjukersättning livet ut. Troligen på garantinivå eftersom inkomst saknas. Men ändå, ligga hemma och fisa fram tills 66 kontra slava för en psykopat till mellanchef för 20k netto i månaden. Vad väljer man? Om man är normalt funtad? Och vidare vad väljer man om man hatar människor? GM hade kunnat ha fått ett bra liv och BO hade levt, om soc hade flaggat för vården och FK. Men sådan kommunikation finns inte i dagens läge. Vi lär se mer av sådana här dåd, tyvärr.